خشم نماینده آمریکا در سازمان ملل از همراه نشدن اروپا با مکانیسم ماشه

به گزارش مجله صادق ویلا، ایرنا نوشت: نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که رفتار متحدان اروپایی واشنگتن در خصوص اقدام ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناامیدکننده بود.

خشم نماینده آمریکا در سازمان ملل از همراه نشدن اروپا با مکانیسم ماشه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کلی کرافت در مصاحبه با روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ بیان نمود: این کار بسیار ناامیدنماینده است.

وی اضافه نمود: این مساله بقدری مهم است که نمی توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر (27 مهر) منتظر بمانیم.

کرافت همچنین ادامه داد: نمی توانیم منتظر بمانیم که جهان در 18 اکتبر بفهمد که چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران سلاح بدهند و تهران سلاح بخرد و آنها را به شبه نظامیان و سایر گروه های تروریستی جهان که توسط تهران راهنمایی می شوند، بدهد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا عصر پنج شنبه به وقت محلی به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رفت تا در ملاقات با دیجانی سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، درخواست دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را برای بازگرداندن تحریم های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این ملاقات که برایان هوک نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران، وزیر خارجه ترامپ را همراهی کرد، پمپئو نامه ای را با امضای کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که در آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل ننموده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض نموده است.

دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی نمایند. آنها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارها که اساس چندجانبه گرایی است، تصریح کردند: ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می گردد و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 485

به "خشم نماینده آمریکا در سازمان ملل از همراه نشدن اروپا با مکانیسم ماشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم نماینده آمریکا در سازمان ملل از همراه نشدن اروپا با مکانیسم ماشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید