توافق با چین و روسیه پول زیادی را وارد ایران می نماید

به گزارش مجله صادق ویلا، ایلنا نوشت: استاد دانشگاه بیرمنگام با تاکید بر اینکه فشار حداکثری دولت ترامپ با مقاومت حداکثری ایران روبرو شده است، گفت: ریاست جمهوری جو بایدن امکان طرح مذاکره مجدد در خصوص توافق هسته ای را فراهم می نماید.

توافق با چین و روسیه پول زیادی را وارد ایران می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ویلیام اسکات لوکاس استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه بیرمنگام است . وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجه آمریکا تحقیق و آنالیز نموده است. وی در گفت وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش های اخیر میان ایران و آمریکا عنوان نمود.

فشار حداکثری با مقاومت حداکثری روبرو شده است

ویلیام اسکات لوکاس در ابتدا در خصوص فشار حداکثری علیه ایران گفت: ما اکنون در نقطه ای هستیم که فشار حداکثری دولت ترامپ با مقاومت حداکثری ایران روبرو شده است و این رویکرد هم به ایران و هم به آمریکا آسیب می رساند و شرایط را بدتر می نماید.

توافق با چین پول زیادی وارد ایران می نماید

وی در ادامه در خصوص توافق ایران با چین گفت: قطع روابط تجاری با بسیاری از دنیا و کاهش شدید تجارت، دلیل توافق ایران با چین است که بر این اساس چندصد میلیارد دلار وارد جمهوری اسلامی ایران می گردد. هنوز این توافق قطعی نیست و در مجلس ایران مخالفت هایی با این توافق وجود دارد.

تحریم ها فشار زیادی بر مردم ایران تحمیل نموده است

این استاد دانشگاه در ادامه در خصوص تحریم ها در شرایط کرونایی ایران گفت: تحریم های جامع دولت ترامپ سختی زیادی را به مردم ایران تحمیل می نماید و بعضی مسائل را دوچندان نموده است اما از سوی دیگر هم نمی توانیم همه مسائل را به گردن تحریم ها بیندازیم.

کرونا شرایط ایران را پیچیده تر نموده است

ضمن مقصر دانستن تحریم های ترامپ نباید تاثیر عوامل داخلی را نادیده گرفت

وی اضافه کرد: مسائل داخلی در طولانی مدت مانع رونق فراوری، تجارت و اشتغال ایران شده و به تورم و افت ارزش پول یاری نموده است. کرونا این شرایط را پیچیده تر نموده است. در روزهای کرونایی دولت ایران همچون سایر کشورها در ابتدا محدودیت ها و تعطیلی هایی را اعمال کرد سپس بازگشایی مشاغل و اماکن عمومی باعث گسترش ویروس شد. ضمن مقصر دانستن تحریم های دولت ترامپ نباید تاثیر این عوامل را نادیده گرفت.

روسیه و چین می توانند ناجی ایران باشند

ویلیام لوکاس در خصوص آینده برجام گفت: ریاست جمهوری جو بایدن امکان طرح مذاکره مجدد در خصوص توافق هسته ای را ارائه می دهد. اما مسئولان ایران باید تصمیم بگیرند که آیا آنها می خواهند مذاکره نمایند و آیا می خواهند با اروپا و همچنین امضانمایندگان این توافق دوباره همکاری نمایند. اگر برجام نابود گردد، اقتصاد ایران به خطر می افتد هر چند روسیه و چین می توانند ناجی ایران باشند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 456

به "توافق با چین و روسیه پول زیادی را وارد ایران می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق با چین و روسیه پول زیادی را وارد ایران می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید