خبرنگاران دسترسی 89 درصد روستاهای سمنان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش مجله صادق ویلا، سمنان- خبرنگاران- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان 89 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی دسترسی پیدا کردند.

خبرنگاران دسترسی 89 درصد روستاهای سمنان به شبکه ملی اطلاعات

سید یاسر حسن پور روز سه شنبه با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به رسانه ها گفت: بر اساس ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی کشور و پیگیری جدی وزارت ارتباطات، کوشش های گسترده ای برای افزایش ضریب نفوذ دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و شبکه اینترنت پرسرعت انجام شد که طرح هوشمندسازی مدارس روستایی نمونه ای از آن است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید به علت بحران شیوع کرونا ، احتیاج به ارتباط مجازی بین دانش آموز و معلمان و خدمات آموزش برخط بیش از پیش دیده می گردد اعلام کرد: با تکمیل طرح اتصال مدارس روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان، این احتیاج رفع شد و دانش آموزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات می توانند به صورت مجازی تحصیل نمایند و از خدمات متنوع قابل ارایه در این بستر بهره مند شوند.

حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، با اشاره به تشکیل کارگروه حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا در استان، هدف آن را بهره گیری از ظرفیت های دستگاههای تابعه این وزارتخانه، پیگیری اجرای طرح بوم واره در استان و حل چالش ها و خدمت رسانی بهتر به شرکت های حوزه فناوری اطلاعات دانست.

حسن پورافزود: مرحله اجرای طرح های اشتغال زایی و حمایت از کسب و کارهای نوپا با مسائلی روبرو بود که با بهره گیری از ظرفیت های هر یک از دستگاههای تابعه وزارتخانه و نیز اجرایی شدن طرح بوم واره در استان، امکان حل چالش ها و خدمت رسانی به شرکت های حوزه فناوری اطلاعات ایجاد می گردد.

وی، استفاده از خدمات قابل ارائه توسط کلیه دستگاههای زیرمجموعه وزارت را به عنوان سبد حمایتی برای شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه فناوری اطلاعات ضروری دانست و اعلام کرد: شناسایی و تجمیع خدماتی که هر یک از دستگاههای تابعه می توانند در جهت حمایت، تسهیل و توسعه کسب و کار های بومی ارائه دهند و همچنین دعوت از کسب و کارهای این حوزه در آینده با هدف آشنایی با مسائل موجود و هم افزایی خدمات قابل ارائه، می تواند گامی موثر در جهت بهبود فضای کسب و کار و حل چالش های آنها باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به نقش فناوری اطلاعات به عنوان معیاری برای سنجش میزان توسعه یافتگی جوامع و فزونی در عصر حاضر گفت: امروزه فناوری اطلاعات، همپای حوزه ارتباطات و حتی در جایگاهی گسترده تر از آن در تمامی عرصه های اجتماعی و به ویژه در ایجاد کسب و کار و فرصت های شغلی می تواند سبب رشد و پویایی اقتصاد دانش بنیان و تجارت الکترونیک گردد.

تمام شهرهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت نسل چهارم(4G) است، 95 درصد جاده های استان تحت پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول و 70 درصد جاده ها تحت پوشش اپراتور ایرانسل است.

219 روستای استان دارای پوشش اینترنت است و بیش از 95 دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می نمایند.

360 هزار و 310 مشترک تلفن ثابت و 120 سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 415

به "خبرنگاران دسترسی 89 درصد روستاهای سمنان به شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دسترسی 89 درصد روستاهای سمنان به شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید