حقوق سربازان در سال 1400 افزایش قابل توجه ای خواهد داشت

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرگزاری خبرنگاران- سردار سپهر گفت: در بودجه 1400، تبصره ای در خصوص افزایش حقوق سربازان دیده شده که پس از تصویب شورای نگهبان و بر اساس منابع موجود در دولت، میزان آن را اعلام خواهیم کرد؛ اما افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

حقوق سربازان در سال 1400 افزایش قابل توجه ای خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سردار محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو های مسلح امروز در نمایشگاه رویداد های فناورانه تا ثریا با بیان اینکه شاهد افول همه جانبه قدرت های استعماری و حتی اقتصادی و صنعتی دنیا در برابر جوانان بااستعداد کشور های اسلامی هستیم، گفت: با قدرت و استعداد جوانان ایران اسلامی، در حال طی کردن راستا عقب ماندگی های گذشته هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، به مردم نشاط و ما می توانیم را نشان خواهد داد؛ بخصوص که گروه های علمی و فناورانه در دانشگاه های ما در دنیا نمونه ندارد و محصولات و تولیدات علمی دانشجویان ما در برابر نمونه های مشابه دنیا، خودنمایی می کند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو های مسلح، یکی از مسائل فعلی کشور را ترویج سبک زندگی غیرمتعارف دانست و اضافه نمود: باید نخبگان و جوانان فارغ التحصیل ما سبک زندگی ایرانی اسلامی را طراحی کرده و برای آن راه حل های کم هزینه ارائه دهند. دستیابی به رویکرد امید و نشاط در سبک زندگی مردم، می تواند در برابر تهدید های دشمنان به تحریم کشور مؤثر باشد.

سردار سپهر بیان نمود: خروجی دانشگاه های ما باید مهارت آموزی و تخصص محوری باشد. یکی از مسائل این است که برخی فارغ التحصیلان ما فاقد مهارت و تخصص هستند. چنین رویکردی می تواند نقش بزرگی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی یادآور شد: نیرو های مسلح ما در بخش های نظامی، دفاعی و امنیتی به مرحله قابل توجهی از رشد و بلوغ علمی و صنعتی دست یافته اند. همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز به خودکفایی در بخش های توسعه نفت، پالایشگاه، پتروشیمی، ریل سازی، راهسازی، سدسازی و… دست یافته است. بیش از 90 درصد مدیران و مجریان قرارگاه خاتم الانبیاء، جوانان دانشگاهی ما هستند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو های مسلح گفت: حجم زیادی از تلاش علمی ما در عرصه های نظامی به پشتوانه دانشجویان، استادان، دانشگاه ها و انجمن های علمی دانشجویی انجام می شود و نیرو های مسلح از دانش نخبگان دانشگاهی استفاده می کنند.

سردار سپهر درباره سازوکار مهارت آموزی سربازان گفت: پس از دستور رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر مبنی بر ارتقای مهارتی سربازان، نیرو های مسلح سازوکاری برای مهارت آموزی آن ها ایجاد کردند.

وی شرح داد: در کنار مهارت آموزی، به سربازان مهارت های اجتماعی و حقوق راه اندازی کسب و کار نیز ارائه می شود. در این دوره ها هر سرباز باید حداقل یک مهارت یاد بگیرد.

افزایش تعداد کارگاه های آموزش مهارت به 10 هزار مرکز

به گفته وی، هفت هزار کارگاه آموزش مهارت در نیرو های مسلح برای مهارت آموزی سربازان تأسیس شده و در سال آینده این کارگاه ها به 10 هزار مرکز افزایش می یابد که همه آن ها مجوز صدور گواهی مهارت آموزی برای سربازان را خواهند داشت.

سردار سپهر مطرح کرد: چند مرکز نیز برای سربازان نخبه ایجاد می کنیم تا هم اقلام مورد نیاز نیرو های مسلح در بخش های دفاعی و نظامی را تولید کنند و هم ایده های آن ها برای تعالی اقتصادی و صنعتی جامعه مورد حمایت قرار گیرد.

وی اضافه نمود: همچنین در حال تدوین لایحه ای هستیم که بر اساس آن، سربازان تا دوره ای پس از خدمت نیز مورد حمایت دستگاه های دولتی قرار گیرند که در صورت تصویب آن در دولت و مجلس، نقش بسزایی در اشتغال سربازان خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو های مسلح درباره حقوق سربازان گفت: در بودجه 1400، تبصره ای در این خصوص دیده شده که پس از تصویب شورای نگهبان و بر اساس منابع موجود در دولت، میزان آن را اعلام خواهیم کرد؛ اما افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 873

به "حقوق سربازان در سال 1400 افزایش قابل توجه ای خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق سربازان در سال 1400 افزایش قابل توجه ای خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید