پیشنهاد برگزاری مدل هیبریدی نمایشگاهی از سوی ایران

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب از پیشنهاد برگزاری مدل هیبریدی نمایشگاهی به عنوان یکی از مهمترین پیشنهاد ها در مدل برگزاری نمایشگاهی در سطح منطقه خبر می دهد و می گوید صنعت نمایشگاهی از تعطیلی یک ساله زیان بسیاری را متحمل شده و 1500 شغل وابسته به صنعت نمایشگاهی با بیکاری و مسائل بسیار رو به رو شده است.

پیشنهاد برگزاری مدل هیبریدی نمایشگاهی از سوی ایران

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

جمشید فلاحی، معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در حاشیه نشست خبری جشنواره نمایشگاهی خودروهای کلاسیک، آفرود، کمپینگ و تجهیزات جانبی در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی از تعطیلی نمایشگاه ها ناشی از بیماری کرونا آسیب جدی را در سال 99 متحمل شد که البته تنها مختص به ایران نبوده است.

وی با بیان اینکه متولی صادرات در کشور سازمان توسعه تجارت است و سالانه حدود 700 عنوان نمایشگاهی در کشور برگزار می گردد، شرح داد: در کشوری مانند امارات سالانه 800 عنوان نمایشگاه و روسیه 300 عنوان برگزار می گردد و کشوری مانند چین نیز بیش از 1000 عنوان نمایشگاهی در طی یک سال دارد که گردش اقتصادی بسیاری بالایی در این صنعت رقم زده است و به دلیل صنایعی که وابسته به عناوین نمایشگاهی وجود دارد گردش اقتصادی بالایی در این صنعت در دنیا وجود دارد.

فلاحی با بیان اینکه 1500 شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به صنعت نمایشگاهی هستند، اظهار کرد: صنایع سازنده غرفه، هتل ها، حمل و نقل و بسیاری از صنایع دیگر وجود دارند که به صورت مستقیم وغیر مستقیم به صنعت نمایشگاهی وابسته بوده و به طور طبیعی تعطیلی حدود یک ساله نمایشگاه ها، تاثیرات نامناسبی بر مشاغل مرتبط با صنعت نمایشگاهی داشته است.

وی با بیان اینکه به لحاظ درآمدی برنامه های پیش بینی شده برای بخش نمایشگاهی شهر آفتاب در سال گذشته محقق نشده است، اعلام کرد: مقرر بود 25 رویداد نمایشگاهی در سال 99 در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار گردد که عملا امکان برگزاری آن فراهم نشده است.

پیش بینی دستاوردهای مناسب اقتصادی در صورت رفع تحریم ها

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در پاسخ به این پرسش پانا که چه چشم اندازی برای برگزاری نمایشگاه ها در سال 1400 وجود دارد، اعلام کرد: درسال 1400 مباحث مربوط به مذاکرات برجام در حال انجام است و این امیدواری به وجود آمده است که گشایش های اقتصادی در صورت هرگونه رفع تحریم های احتاقتصادی بتواند دستاوردهای مناسبی را در بخش تجارت خارجی به همراه داشته باشد و طبیعی است که این شرایط احتاقتصادی می تواند رونق تولید محصولات صادرات محور را به دنبال داشته باشد.

صنعت نمایشگاهی باید از رخوت کنونی خارج گردد

وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی باید از رخوت کنونی خارج گردد، اعلام کرد: اگر این اتفاق به وجود بیاید می توان برنامه ریزی های لازم را انجام داد و هدفگذاری کنونی ما نیز این است که در سال 1400 برگزاری نمایشگاه ها از سرگرفته گردد. تا به امروز برگزاری 30 عنوان نمایشگاهی در نظر گرفته شده است اما همه چیز به کنترل بیماری و موج های احتاقتصادی بعدی آن بستگی دارد.

فلاحی با اشاره به برگزاری چند عنوان نمایشگاه جدید در سال جاری اظهار کرد: کرونا بسیاری از مختصات و مقتضیات قابل پیش بینی را از بین برده است. البته در تحلیل های اقتصادی نقاط بهبود وجود دارد و می توان این نقاط را ملاحظه کرد یا آن را پیش بینی کرد اما در مجموع کرونا آسیب های جدی به صنعت نمایشگاهی کشور وارد کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش پانا که صنعت نمایشگاهی در دنیا اکنون به شرایط عادی بازگشته است، اعلام کرد: حرکت به سمت برگزاری نمایشگاه ها در سطح درون کشوری آغاز شده است به طور مثال نمایشگاه خودرو در چین درحال برگزاری است و امارات و ترکیه نیز برگزاری نمایشگاه هایی را در دستور کار قرار داده اند.

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شرح داد: در کنفرانس های تخصصی در سازمان نمایشگاه های بین المللی این بحث مطرح است که با اتخاذ چه راهکارهایی می توان از بحران و اسیب ناشی از کرونا باید عبور کرد. همگی بر این نکته تاکید دارند که امنیت و بهداشت نمایشگاهی باید افزایش یابد اما در کنار آن باید از بروز زیان ها و آسیب ها در صنعت نمایشگاهی نیز جلوگیری کرد.

وی با تاکید براینکه برگزاری نمایشگاه ها باید به سمت تخصصی شدن حرکت کند، اعلام کرد: باید مدل های راهبردی جدید برای برگزاری نمایشگاه ها در نظر گرفته گردد. تا به امروز همان روندهای گذشته مورد استفاده قرار می گرفت اما باید از مدل های جدید بهره برد.

فلاحی با اشاره به مدل هیبریدی برگزاری نمایشگاهی که ایده آن از سوی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ارایه شده است، اعلام کرد: در این مدل غرفه در نمایشگاه وجود دارد اما غرفه دار در کشور مبداء است و با مشتریانی که از نمایشگاه بازدید می کنند به صورت اینترنتی وارد مذاکره، گفت وگو و انجام امور نمایشگاهی می گردد.

وی ادامه داد: در این مدل کالا قابل لمس است و هر گونه ویژگی های محصول یا خدمت ملموس بوده و امکان کسب اطلاعات لازم درباره ویژگی های آن وجود دارد و مذاکره با فروشنده و ارایه کننده خدمت یا کالا به صورت غیرفیزیکی صورت می گیرد.

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با اشاره به تفاوت های نمایشگاه هیبریدی و مجازی اظهار کرد: نمایشگاه مجازی تنها در قالب یک هوم پیج انجام می گردد اما در نمایشگاه هیبریدی امکان کسب اطلاعات لازم به صورت فیزیکی و رویت کالا وجود دارد و تنها مذاکرات آن یا چگونگی خرید و انتقال به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

فلاحی گفت: پیشنهاد برگزاری نمایشگاه های هیبریدی از سوی ایران در کنفرانسMAA مطرح شده است تا شرکت ها، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در نمایشگاه های خارجی در کشور خود باقی بمانند و در طول ساعات برگزاری نمایشگاه در دسترس بوده و امکان گفت وگو و مذاکره با بازدیدکنندگان نمایشگاهی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد که از سوی ایران ارایه شده به طور مجدد در کنفرانس MAA که 26 می در دوبی برگزار می گردد مطرح خواهد شد و باعث خرسندی است که این پیشنهاد مورد توجه قرار گرفته و از سوی ناجی حداد، دبیر داخلی منطقه ای سازمان بین المللی نمایشگاه ها مطرح خواهد شد.

فلاحی اظهار کرد: در کشورهای اروپایی برگزاری نمایشگاه های مجازی و تمرکز بر آن مورد توجه بیشتری قرار گرفته است اما به نظر می رسد در منطقه برگزاری نمایشگاه های هیبریدی با اقبال بیشتری همراه باشد.

براساس این گزارش در نشست خبری جشنواره تیونینگ، کمپینگ، آپشن، مجموعه خودروهای کلاسیک و آفرود، لوازم جانبی و مصرفی، علیرضا چیذری مدیر برگزاری این جشنواره با اشاره به مسائل و مشکلاتی که صنعت نمایشگاهی در طول سال گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده است، اظهار کرد: تجربه برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک به سال 98 برمی گردد که در محل نمایشگاه برج میلاد برگزار گشت اما در سال گذشته به دلیل تبعات بیماری کرونا این رویداد برگزار نشد. طی نشست ها و جلساتی که با مدیرعامل نمایشگاه شهر افتاب اجرا شده است مقرر شده که این نمایشگاه در تیرماه سال جاری در محل این نمایشگاه برگزار گردد.

وی با بیان اینکه جشنواره تیونینگ، کمپینگ، آپشن، مجموعه خودروهای کلاسیک و افرود، لوازم جانبی و مصرفی از 22 تا 25 تیرماه برگزار خواهد شد، اعلام کرد: این جشنواره مجموعه ای از چند نمایشگاه است و شهرداری تهران نیز همکاری مناسبی را برای برگزاری آن انجام داده است. شرکت های خودروسازی مانند سایپا و پرشین خودرو تا کنون برای شرکت در نمایشگاه اعلام حضور کرده اند و 1800 مترمربع نیز برای برگزاری نهایی شده است.

چیذری از رونمایی از سیستم های صوتی خودرو به عنوان بخش جانبی نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: 15 برند برتر دنیا در حوزه صوت و سیستم های صوتی خودرو، آخرین دستاوردهای خود را در طول روزهای برگزاری جشنواره در معرض بازدید علاقه مندان قرار می دهند.

وی با اشاره به جذابیت برخی از بخش های نمایشگاه پیش رو از جمله خودروهای کلاسیک برای مردم به ویژه جوانان و خانواده آنها ادامه داد: همچنین بخش مهم دیگر این جشنواره خودروهای کلاسیک است که باید بتوان با بیمه و شرایط حمل و نقل مناسب شرایط برگزاری مطلوب این بخش را نیز در طول روزهای برگزاری نمایشگاه فراهم کرد که به عنوان یکی از بخش های مهم و جذاب برگزاری این نمایشگاه مطرح است.

فرصت ارایه ایده های خلاقانه در بخش خودروهای سفارشی

چیذری با اشاره به بخش خودروهای سفارشی در این نمایشگاه اظهار کرد: قابلیت های زیادی در این بخش وجود دارد به طور مثال ممکن است شخصی داخل یک اتوبوس را به گونه ای طراحی کرده باشد که در قالب یک منزل قابل سکونت، امکان سفر و سکونت با شرایط مناسب را فراهم کند و روزهای برگزاری نمایشگاه فرصت خوبی برای عرضه این خلاقیت ها و ایده ها است.

وی با اشاره به صنایعی مانند کمپینگ و افرود به عنوان بخش های مهم در صنعت گردشگری اظهار کرد: این بخش نیز یکی از قسمت های مهم این جشنواره است اما به دلیل تاثیرات نامناسب صنعت گردشگری از کرونا تا به امروز استقبال فعالان آن از شرکت در این جشنواره مناسب نبوده است.

چیذری اعلام کرد: برای فعالیت در بخش بین المللی نمایشگاه فرصت چندانی وجود ندارد اما برنامه ریزی برای برگزاری مجازی نمایشگاه نیز در حال انجام است.

وی گفت: مراکز معاینه فنی، مراکز لیزینگ و معاملات، مجلات و نشریات تخصصی، شرکت های مشاور تبلیغات و اطلاع رسانی، آموزشگاه ها و مراکز آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، موسسات فعال در زمینه استانداردهای داخلی و بین المللی، بانک ها، بیمه ها و موسسات اعتباری، تجار و بازرگانان، ترخیص کاران معتبر و دست اندرکاران امور گمرکی، موسسات ثبتی و حقوقی، خودرو و موتورسیکلت های آفرود و کلاسیک، وسایل کمپینگ و کوهنوردی و وسایل نقلیه امدادی و تجهیزشده برای مصارف خاص از جمله بخش های جشنواره پیش رو است.

چیذری اعلام کرد: همچنین صوت و تصویر اتومبیل، ردیاب و دزدگیر، سیستم های راهبردی و نظارت تصویری، نرم افزارها و اپلیکیشن های مرتبط، کلاچ اتوماتیک و کروز کنترل، بدنه و رنگ، باطری و منبع تغذیه، رینگ و لاستیک اسپرت، کلاه و البسه ایمنی، کفپوش و روکش صندلی، مکمل سوخت و روغن موتور، خوشبوکننده ها و سیستم تهویه، پارکینگ مکانیزه از دیگر بخش های این جشنواره است.

ایده ای مناسب برای رونق بخشی به کسب و کارهای وابسته

جمشید فلاحی، معاون امور نمایشگاه نمایشگاه شهر آفتاب نیز در ادامه این نشست، برگزاری این جشنواره را ایده ای مناسب برای رونق بخشی به کسب و کارهای وابسته اعلام کرد و اضافه کرد: این جشنواره قابلیت برگزاری در سطح بین المللی نیز دارد که باید برای دوره های بعدی برگزاری آن برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

وی به برخی از نگرانی ها برای جنبه های بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها با وجود بیماری کرونا اشاره کرد و اضافه کرد: نمایشگاه بین المللی شهر افتاب برخوردار از یک فضای استاندارد نمایشگاهی است و با سالن های وسیع، تهویه مناسب و دستگاه های مکنده نگرانی های بهداشتی در این مورد را به حداقل کاهش داده است و معاون وزیر بهداشت نیز به تازه گی بازدیدی از این نمایشگاه داشته است.

فلاحی اعلام کرد: فضای مناسب نمایشگاهی، دسترسی اسان به فرودگاه و هتل های 4 و 5 ستاره در مجاورت نمایشگاه ها و دسترسی های مناسب از قابلیت ها و امکانات نمایشگاه شهر افتاب است و این امکان را فراهم کرده است تا بازدیدکنندگان خارجی و استانی بتوانند به راحتی و به سهولت از برگزاری نمایشگاه های مختلف استفاده کنند.

حقیقی، مدیرعامل پتروشیمی سیرجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه نمایشگاه ها نقطه اتصالی میان منابع اجتماعی و اقتصادی هستند که قابلیت خلق ثروت را دارند، اظهار کرد: در زمان حضور در شرکت سایپا، 15 نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار گشت و ما در طول برگزاری این نمایشگاه ها فرصت ها، تهدیدها، و نقاط ضعف و قوت هر نمایشگاه را رصد می کردیم و تنها توصیه ما این است که برگزارکنندگان توجیه اقتصادی لازم برای برگزاری نمایشگاه را رصد کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 990

به "پیشنهاد برگزاری مدل هیبریدی نمایشگاهی از سوی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد برگزاری مدل هیبریدی نمایشگاهی از سوی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید