خبرنگاران احتمال قطع آب یزد، شهروندان صرفه جویی نمایند

به گزارش مجله صادق ویلا، یزد- خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با توجه به قطعی به وجود آمده در راستا خط انتقال آب به استان از شهروندان خواست که در مصرف این کالای حیاتی و با ارزش مالی بالا صرفه جویی نمایند.

خبرنگاران احتمال قطع آب یزد، شهروندان صرفه جویی نمایند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به خبرنگاران، محمد مهدی جوادیان زاده اضافه کرد: تعدادی از تیرهای برق خط انتقال آب دوشنبه شب شکسته و پمپاژ آب از ایستگاه شماره چهار با مشکل روبرو شد از مردم شکیبا تقاضا می گردد در مصرف آب صرفه جویی نمایند و در این شرایط یاریگر متولیان امر باشند. .

وی همچنین توضیح داد: هم اکنون گروه های تعمیر در حال اصلاح و ترمیم آسیب های وارده به خط انتقال هستند، امید است در اسرع وقت مشکل برطرف و جریان آب از سر گرفته گردد.

بخشی از آب مورد احتیاج شهروندان یزدی به وسیله آب انتقالی از زاینده رود اصفهان تامین می گردد.

بیست و چهارم آذرماه سال 1399 ،اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب(آبفا) یزد شاخص برخورداری جمعیت شهری از شبکه آبرسانی استان را 99.9 درصد و روستایی را 60 درصد اعلام کرد.

وی میزان آب مصرفی در بخش شهری را 101 میلیون مترمکعب و بخش روستایی را 23 میلیون مترمکعب ذکر کرد و یادآور شد: در حوزه شهری 60 درصد آب تولیدی استان و در بخش روستایی نیز 16 درصد آن به وسیله آب انتقالی و مابقی نیز از منابع داخلی تامین می گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد:با توجه به شیوع کرونا و حساسیت هایی که درخصوص رعایت نکات بهداشتی وجود دارد در امسال به طور میانگین شاهد افزایش 15 درصد مصرف آب مشترکان در استان هستیم.

وی با اشاره به برنامه های مدیریت مصرف آب در استان گفت: براساس سند سازگاری با کم آبی در بخش آب شرب و بهداشت استان در افق 1405 باید 16 میلیون مترمکعب صرفه جویی گردد.

ریاضتی ادامه داد: میزان هدررفت شبکه آب استان 21.7 درصد است که 13 درصد از آن ناشی از فرسودگی شبکه و 2 درصد نیز مربوط به انشعاب های غیرمجاز است.

تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد بیش از 400 هزار مورد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 753

به "خبرنگاران احتمال قطع آب یزد، شهروندان صرفه جویی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال قطع آب یزد، شهروندان صرفه جویی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید