با خروج 2 برند کره ای باید در راستای تقویت برند های ملی گام برداریم

به گزارش مجله صادق ویلا، مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با خروج دو برند کره ای در سال گذشته متاثر از تحریم ها، باید در راستای تقویت برند های ملی در کشور گام برداشت.

با خروج 2 برند کره ای باید در راستای تقویت برند های ملی گام برداریم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با خروج دو برند کره ای ال جی و سامسونگ از کشورمان در سال گذشته متاثر از تحریم ها، باید در راستای تقویت برند های ملی در کشور گام برداشت.

عباس هاشمی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: چشم انداز تعریف شده برای سال 1404 در وزارت صنعت، وجود دو تا سه برند قوی لوازم خانگی در کشور است و سایر واحد ها باید در راستای فراوری قطعات و تجهیزات برای آن برند ها فعالیت نمایند.

مدیرکل سابق صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: نقطه ضعف کشور در صنعت لوازم خانگی، فراوری محصولات با ظرفیت های غیرمالی است که آن هم از تعدد واحد های فراورینماینده نشات می گیرد.

وی که در جریان نشست خبری یکی از گروه های عظیم صنعت لوازم خانگی کشور سخن می گفت، ادامه داد: اکنون وزارت صنعت طی ابلاغیه ای به همه استان ها، ظرفیت های مالی فراوری محصولات لوازم خانگی را تعیین و آن ها را مکلف نموده که از صدور پروانه های فراوری با ظرفیت های غیرمالی خودداری نمایند.

هاشمی همچنین به فرایند بومی سازی لوازم خانگی در سطح دنیا اشاره نمود و گفت: این مهم با فراوری محصولات تحت لیسانس شروع می گردد، با مهندسی معکوس، اصلاح و طراحی محصول ادامه می یابد و در نهایت وارد مرحله طراحی پایه و در مرحله آخر نوآوری می گردد؛ فرایندی که شرکت های صاحب نام ایرانی به خوبی در آن گام برداشته و امروز سبد متنوعی از محصولات فراوریی خود را به بازار عرضه می نمایند.

وی تاکید نمود: برای کشوری همچون ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون نفری و سلیقه های مختلف، نیازمند دامنه متنوعی از محصولات هستیم که هوشمندانه طراحی شده و افزایش فراوری داشته باشند.

مقام مسوول سابق وزارت صنعت تاکید نمود: ارتقای R&D (تحقیق و توسعه) و فراوری محصولات صادرات محور، از واحد های صنعتی کشور در عرصه لوازم خانگی انتظار می رود.

لزوم فراوری محصولات صادرات محور

سیدمرتضی میری رئیس اتحادیه صنف توزیع نمایندگان لوازم خانگی ایران نیز در این نشست گفت: هرچند بعضی سومدیریت ها در اوایل انقلاب مانع حرکت رو به جلوی صنعت لوازم خانگی شد، اما امروز شاهد فراوری انواع محصولات با فناوری های روز در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: با این حال، فراوریی که فقط در چارچوب بازار داخلی باشد کافی نیست و وقتی در این صنعت حرفی برای گفتن داریم که قادر به صادرات باشیم.

این مقام صنفی به ممنوعیت دو ساله واردات محصولات لوازم خانگی به کشور اشاره نمود، اما گفت: واردات قاچاق به کشور به ویژه اجناس درجه چندم چینی با برچسب برند های مشهور در مناطقی همچون بانه، به شدت به صنایع داخلی ضربه زد.

وی ادامه داد: طرح شناسه کالا برای مبارزه با قاچاق در ماه های گذشته اجرایی شد، اما شیوع کرونا آن را متوقف کرد که تداوم اجرای آن فرصتی برای کارخانجات داخلی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 269

به "با خروج 2 برند کره ای باید در راستای تقویت برند های ملی گام برداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خروج 2 برند کره ای باید در راستای تقویت برند های ملی گام برداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید