4 کار ضروری که باید هنگام تعمیر پکیج و اسپلیت انجام دهید

به گزارش مجله صادق ویلا، در حال حاضر پکیج و اسپلیت جزو دستگاه هایی هستند که به ترتیب گرمایش و سرمایش بیشتر محیط های مسکونی، تجاری و غیره را تامین می نمایند. آنچه روز به روز به تعداد استفاده نمایندگان از این سیستم ها می افزاید، تکنولوژی پیشرفته بکار رفته در آن ها و عملکرد فوق العاده رضایت بخششان است. از آن جایی که همه ما دوست داریم در یک روز شدیداً سرد در محیطی گرم حاضر باشیم و مثلاً روزمان را با یک دوش آبگرم لذت بخش آغاز کنیم یا از آن طرف در گرمای طاقت فرسای تابستان عرق ریزان مجبور به تحمل دمای بالای هوا نباشیم، طبیعی است که برای آسایش خودمان هم که شده خانه و زندگی یا حتی محیط کارمان را با این دستگاه های گرمازا و سرمازای پیشرفته تجهیز کنیم. منتها باید حواسمان به این موضوع هم باشد که این سیستم ها تا یک جایی می توانند کار نمایند و برترین شرایط دمایی یا حتی آب گرم مصرفی را برایمان مهیا نمایند، در نهایت به رسیدگی، مراقبت و حتی عیب یابی و تعمیر پکیج و اسپلیت احتیاج خواهند داشت؛ زیرا به مرور و در اثر استفاده مداوم، مستهلک و کهنه می شوند و همین طور امکان دارد که خراب شده یا به طور کامل از کار بیفتند. به همین علت می خواهیم شما را با نکات مهمی که هنگام تعمیر پکیج و اسپلیت باید به آن توجه کنید آشنا کنیم.

4 کار ضروری که باید هنگام تعمیر پکیج و اسپلیت انجام دهید

2 نکته به شدت مهم در تعمیر پکیج گرمایشی

اگر متوجه شدید دستگاه پکیج دیواری شما حال و روز خوبی ندارد و همانند سابق کار نمی نماید، ضروری است 2 نکته بسیار مهم زیر را مدنظر قرار دهید:

  1. اولاً برق دستگاه را قطع نموده و شیر گاز را ببندید؛
  2. ثانیاً از یک تعمیرکار پکیج حرفه ای یاری بگیرید؛

توجه داشته باشد تعمیر پکیج گرمایشی و حتی عیب یابی آن به تخصص، تجربه و مهم تر از همه مهارت احتیاج دارد و این طور نیست که هرکسی بدون داشتن فاکتورهای نامبرده شده بتواند در این دستگاه دست ببرد و برای تعمیر آن اقدام کند. بگذارید این طور بگوییم حتی باز کردن یک پیچ از هر دستگاهی می تواند باعث ورود صدمات جدی به قطعات مهم آن گردد، پکیج که دیگر جای خود دارد با آن همه قطعات و اجزای پیچیده و حساسش! با این حال بسیاری از مردم خودشان برای تعمیر پکیج دست به آچار میشوند تا از خرج های اضافی جلوگیری نمایند. اما جالب است بدانید که در عمده مواردی که افراد بدون دانش فنی اقدام به تعمیرات پکیج می نمایند، قطعات حساس این دستگاه گرمایشی مانند برد، پمپ، مشعل و مبدل های پکیج را خراب نموده و هزینه تعمیر آن را دو چندان می نمایند؛ زیرا تعمیر پکیج یک کار بسیار تخصصی بوده و باید به وسیله تعمیرکاران و تکنسین های آموزش دیده و مجرب انجام گردد.

برق دستگاه را قطع نموده و شیر گاز را ببندید

در صورتی که عملکرد پکیج گرمایشی مختل گردد و بابت فراوری گرمایش یا تامین آب گرم مصرفی به مشکل بخورد، ابتدا باید دو شاخه دستگاه را از پریز بکشید تا برق رسانی به آن قطع گردد. سپس نوبت به بستن شیر گاز ورودی و شیر ورودی آب سرد می رسد. در همین حین ممکن است بوی گاز را در فضا احساس کنید که با باز کردن درها و پنجره ها براحتی می توانید از شر این بوی آزاردهنده و استرس آور راحت شوید!

حالا شیرهای ورودی پکیج را آنالیز نموده و بعلاوه آب گرم داخل دستگاه را کامل خالی کنید. در نهایت هم محض محکم کاری با یاری گرفتن از گیج های دما و فشار مطمئن شوید که دما و فشار سیستم روی صفر است.

از یک تعمیرکار پکیج حرفه ای یاری بگیرید

در فرایند تعمیر پکیج گرمایشی وقتی خیالتان از باز نبودن شیر گاز و وصل نبودن جریان برق راحت شد باید به فکر پیدا کردن یک تعمیرکار حرفه ای و باتجربه باشید؛ یعنی فردی که پیش از هرکاری به فکر تعمیر سیستم گرمایشی باشد و همه کوشش خود را برای تعمیر و ترمیم دستگاه انجام دهد، نه این که فوراً گزینه تعویض قطعات را انتخاب کند که از قضا گزینه ای پرهزینه تر از تعمیرات است! این فرد تعمیرکار با داشتن ویژگی های مهمی مانند برخورد خوش، پایبندی به عهد، مسئولیت پذیری و غیره همه توان خود را می گذارد تا کلیه مسائل و ایرادات دستگاه رفع گردد و دیگر احتیاج به عیب یابی و تعمیرات مجدد پکیج نباشد. با همه این ها هرچقدر هم که تعمیرکار شوفاژ دیواری کارش را خوب انجام دهد، باز هم امکان دارد که این سیستم گرمایشی پس از تعمیر به هر علتی دوباره دچار مشکل گردد که در این صورت باید تعمیرکار سریعاً بیاید و دستگاه را عیب یابی و در نهایت تعمیر کند.

از همه این ها گذشته اگر وظیفه تعمیر پکیج را به یک تعمیرکار کاربلد و حرفه ای بسپارید، خیالتان راحت خواهد بود که نه تنها از قطعات اصلی و اورجینال استفاده می نماید؛ بلکه هزینه دریافتی به عنوان دستمزدش نیز کاملاً منصفانه و معقول است؛ بنابراین تعمیر پکیج را تنها از نمایندگی ها و مراکز معتبر بخواهید و هیچ گاه گول ارزانی قیمت بعضی از تعمیرکاران یا تعمیرگاه های گمنام را نخورید! یک چنین افرادی به جای استفاده از قطعات فابریک و اصلی از قطعات چینی و بی کیفیت استفاده می نمایند و معمولاً همان هزینه قطعات اصل را می گیرند؛ اما گاهی نیز ممکن است برای بازار گرمی دستمزد کمتری را دریافت نمایند که در هر صورت باز هم به ضرر صاحب پکیج تمام می گردد.

2 نکته فوق طلایی که برای تعمیر اسپلیت باید بدانید

به طور کلی تعمیر اسپلیت تهران، شامل تعمیر یا تعویض برد اسپلیت، تعمیر انواع برندهای کولرگازی اسپلیت (سامسونگ، ال جی، اجرنال و…)، شارژ گاز اسپیلت، پاکسازی فیلتر هوا، شسشتوی قطعات، سرویس کولر گازی اسپیلت، تعمیر فن داخلی، رفع کردن آبریزش اسپیلت میگردد. این کار باید به وسیله تعمیرکاران و تکنسین های متخصص و مجرب انجام گردد. از این رو در تعمیر اسپلیت آنچه باید بدانید و انجام دهید 2 نکته فوق طلایی زیر است:

  • سریعاً به یک تعمیرکار اسپلیت ماهر مراجعه کنید؛
  • حواستان باشد که گارانتی خدمات شامل حالتان بگردد؛

با در نظر داشتن 2 مورد گفته شده نه تنها سیستم سرمایشی شما به سرعت و به وسیله برترین تعمیرکاران عیب یابی و تعمیر خواهد شد؛ بلکه پس از تعمیر نیز بابت اصالت قطعات استفاده شده و به طور کلی کیفیت خدمات دریافتی هیچ گونه دغدغه ای نخواهید داشت.

سریعاً به یک تعمیرکار اسپلیت ماهر مراجعه کنید

تعمیر انواع کولر گازی اسپلیت به علت حساسیت و تخصصی بودن موضوع حتماً باید به تعمیرکاران حرفه ای و تکنسین های ماهر سپرده گردد. این افراد آن قدری دانش، تجربه و مهارت دارند که کوچک ترین مسئله ای در دستگاه خنک نماینده را فوراً تشخیص داده و می توانند از بروز مسائل جدی تر جلوگیری نمایند. با وجود چنین تعمیرکاران کاربلدی به هیچ وجه نباید شخصاً و بدون آگاهی کافی دست به تعمیر و عیب یابی کولر گازی اسپلیت بزنید.

حواستان باشد که گارانتی خدمات شامل حالتان بگردد

همان طور که گفته شد نکته مهم دیگری که در هنگام تعمیر اسپلیت باید به آن توجه کنید این است که پس از پیدا کردن یک تعمیرکار درست و حسابی، حواستان باشد که گارانتی خدمات شامل حالتان گردد. یک چنین چیزی را فقط می توانید از مراکز و نمایندگی های معتبر تعمیر کولرگازی بخواهید. در این تعمیرگاه ها ضمن استفاده از با کیفیت ترین قطعات و برترین متد، کلیه تضمینات لازم برای خرابی مجدد قطعات تعویضی و همین طور ضمانت اصالت قطعات در اختیارتان قرار می گیرد.

نتیجه گیری

وقتی که کار به تعمیر پکیج و اسپلیت برسد یعنی این دستگاه ها دچار مسائل جدی شده اند و اصطلاحاً کار از کار گذشته است. در چنین شرایطی برای این که جلوی ضررهای بیشتر را بگیرید می توانید یک سری اقدامات به ظاهر ساده اما شدیداً مهم انجام دهید، از جمله قطع کردن جریان برق دستگاه (چه پکیج و چه اسپلیت)، بستن شیر گاز پکیج، تماس با تعمیرکاران معتبر و کاربلد و غیره. با انجام این کارها اولاً سلامت افراد و امنیت محیط تضمین می گردد ثانیاً جلوی ورود آسیب های بیشتر به دستگاه گرفته خواهد شد. مهم تر از همه این که خیالتان راحت است که وظیفه تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی به فرد یا افراد متخصصی سپرده می گردد که سابقه ای طولانی و نامی نیک در حوزه تعمیرات پکیج و اسپلیت دارند. طبیعتاً یک چنین افرادی آن قدری حلال و درستکار هستند که از قطعات اصل و دارای گارانتی استفاده نموده و دستگاه را به برترین نحو ممکن تعمیر نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1551

به "4 کار ضروری که باید هنگام تعمیر پکیج و اسپلیت انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 کار ضروری که باید هنگام تعمیر پکیج و اسپلیت انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید