کنسرسیوم ساختمانی برای ساخت مسکن دولتی در کرمانشاه تشکیل گردد

به گزارش مجله صادق ویلا، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به لزوم توجه به صندلی بخش خصوصی در طرح جهش فراوری مسکن دولت سیزدهم، بر تشکیل یک کنسرسیوم از شرکت های ساختمان کرمانشاه برای اجرای این طرح در استان تأکید کرد.

کنسرسیوم ساختمانی برای ساخت مسکن دولتی در کرمانشاه تشکیل گردد

کیوان کاشفی در ملاقات با فعالان صنعت ساختمان استان کرمانشاه، گفت: ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال را یکی از برنامه های مهم دولت سیزدهم است که از ویژگی های مهم آن، قابل آنالیز بودن مقدار تحقق طرح است و درنهایت مشخص می گردد که طی چهار سال چه تعداد واحد مسکونی و کجا ساخته شده است.

رئیس اتاق کرمانشاه از همراهی مجلس برای تحقق این طرح نیز یاد کرد و اضافه کرد: به همین دلیل قانون جهش فراوری مسکن در مجلس تصویب شد که گفته می گردد هر آنچه برای اجرای این طرح در کشور احتیاج است در این قانون آمده و اختیارات کامل به دولت داده شده است.

کاشفی با انتقاد از اینکه متأسفانه در این قانون صندلی بخش خصوصی دیده نشده ابراز امیدواری کرد بتوان در قالب آیین نامه های صندلی بخش خصوصی را در طرح جهش فراوری مسکن گنجاند.

وی اجرای این طرح را احتیاجمند مشارکت بخش خصوصی دانست و مطرح کرد: جلسات متعددی برای پیگیری این موضوع برگزار شده است.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه برای اجرای طرح جهش فراوری مسکن یک صندوق پیش بینی شده، اضافه کرد: قرار است از منابع مختلف اعتباراتی به این صندوق تزریق گردد.

وی الزام بانک ها به تخصیص 20 درصد تسهیلات سالیانه آنها برای طرح جهش فراوری مسکن که رقمی معادل 360 هزار میلیارد تومان است را ازجمله این موارد دانست و مطرح کرد: 80 هزار میلیارد تومان نیز از منابع دیگر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: اگرچه با این مجموعه اعتبارات و با در نظر گرفتن هزینه تمام شده مورداحتیاج ساخت هر مترمربع مسکن، به احتمال زیاد اعتبار در نظر گرفته شده کافی نیست اما قرار است به وسیله ظرفیت های دیگر مانند حذف هزینه های تغییر کاربری، هزینه شهرداری، هزینه نظام مهندسی و ... هزینه های ساخت وساز به حداقل برسد.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه درباره تحقق طرح جهش فراوری مسکن مانند مسکن مهر دغدغه هایی مطرح است، اظهار کرد: پروژه مسکن مهر به هر شکل بود اجرا شد و این طرح نیز فارغ از شیوه کار کیفیت و ... پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه باید در استان کرمانشاه آمادگی لازم برای اجرای این طرح را داشته باشیم، اظهار داشت: به نظر می رسد که مسکن و شهرسازی در حال مشخص تکلیف زمین ها است و به زودی مناقصات برگزار خواهد شد.

کاشفی بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های ساختمانی استان کرمانشاه در اجرای طرح جشن فراوری مسکن تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم شرکت های استان های دیگر کار را دست بگیرند و اشتغال آن عاید نقاط دیگر گردد.

وی معتقد است برای اینکه بتوانیم این طرح را به خوبی پیش ببریم ضروری است کنسرسیوم ساختمانی در کرمانشاه برای تجمیع توان اقتصادی فنی و علمی شرکت های ساختمانی تشکیل گردد تا بتوانند به پروژه های بزرگ 5 تا 10 هزار واحدی ورود نمایند.

کاشفی تأکید کرد: ضروری است، در این هولدینگ شرکت های بزرگ تأمین مصالح ساختمانی ازجمله سیمان، فولاد و ... نیز حضور داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1181

به "کنسرسیوم ساختمانی برای ساخت مسکن دولتی در کرمانشاه تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسرسیوم ساختمانی برای ساخت مسکن دولتی در کرمانشاه تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید