میزان جابه جایی کالا در استان قزوین 8 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله صادق ویلا، معاون حمل و نقل راهداری قزوین گفت: در نیمه نخست امسال میزان جابه جایی کالا در استان 8 درصد افزایش یافت.

میزان جابه جایی کالا در استان قزوین 8 درصد افزایش یافت

علیرضا معیری پور معاون حمل و نقل راهداری قزوین گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود پنج میلیون تن کالا از استان قزوین جا به جا شد، با رشد 8 درصدی روبرو بوده ایم.

وی گفت: بیشترین مراکز صدور کالا از قزوین به سایر نقاط کشور به ترتیب استان های تهران، مرکزی، اصفهان، البرز، گیلان، هرمزگان و یزد بوده اند.

معیری پور شرح داد: عمده کالا های حمل شده از قزوین، خاک معدنی و خاک صنعتی بوده که این مساله بیانگر آن است که استان قزوین به لحاظ وجود صنایعی مانند کاشی و سرامیک بسیار بااهمیت بوده و مواد اولیه بسیاری از واحد های تولیدی از این دست را تامین می کند.

به گفته وی، به غیر از خاک های معدنی و صنعتی، میلگرد، آهن آلات، نوشابه و مواد پاک کننده به ترتیب بیشترین کالا های حمل شده از قزوین به سایر نقاط کشور بوده است.

معیری پور با اشاره به اینکه استان قزوین 1.6 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده، اما سهم ناوگان حمل و نقل جاده ای آن در کل کشور 2.84 است، افزود: 10 هزار دستگاه ناوگان باری با 12 هزار راننده در بخش حمل بار و کالا در سطح استان فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل راهداری قزوین با اشاره به فعالیت 90 شرکت حمل و نقل کالا در استان، گفت: در این رابطه پنج مرکز معاینه فنی در 5 شهرستان استان قزوین نیز خدمات خود را به ناوگان حمل بار ارایه می کنند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1456

به "میزان جابه جایی کالا در استان قزوین 8 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان جابه جایی کالا در استان قزوین 8 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید