مسکو: نمی گذاریم آمریکا تحریم های شورای امنیتِ ایران را بازگرداند

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام نمود: کوشش آمریکا برای تحقق نقشه هایش هم در مورد تحریم تسلیحاتی و هم درباره بازگرداندن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد با مخالفت شدیدی از سوی ما و دیگر اعضای مسئول جامعه جهانی روبرو خواهد شد.

مسکو: نمی گذاریم آمریکا تحریم های شورای امنیتِ ایران را بازگرداند

معاون وزیرخارجه روسیه در این باره ادامه داد: در مجموع، شورای امنیت نباید به ابزاری در دستان واشنگتن تبدیل گردد. ما نمی گذاریم این اتفاق بیفتد.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، وی پس از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام نیز در مصاحبه ای بیان کرد: 3 امضا نماینده اروپایی توافق هسته ای ایران (انگلیس، آلمان و فرانسه) تأیید کردند قصد ندارند پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهند.

این در حالیست که معاون وزیرخارجه روسیه ساعاتی پیش در سخنانی بیان کرد بود که کانال اقتصادی مشترک ایران و اروپا موسوم به اینستکس اجرایی و عملیاتی شده است.

این مقام روسی همچنین اضافه نمود که در حال حاضر بعضی عملیات های تجاری و اقتصادی نیز با این کانال مشترک ایران و اروپا در حال اجرا است.

ریابکوف علاوه بر این از دیگر کشورهای عضو برجام خواسته است تا به تقویت سازوکار مشترک اقتصادی ایران و اروپا یاری نمایند.

پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها همیشه مدعی بودند که قصد حمایت از برجام را داشته و تمام کوشش خود را در به حداقل رساندن آثار تحریم های آمریکا علیه ایران خواهند کرد و پس از گذشت ماه ها و دادن وعده های تکراری در راه اندازی ساز و کار اقتصادی اروپایی (spv) با ایران برای ادامه مبادلات تجاری، نهایتاً بهمن ماه سال گذشته این کانال اقتصادی با نام اینستکس در فرانسه ثبت و مدیریت آن را پر شیفر آلمانی با سابقه طولانی مدیریت در کامرز بانک بر عهده گرفت.

در حال حاضر یک سال پس از ثبت سازوکار اقتصادی مشترک ایرانی و اروپا، آن گونه که مقام بلندپایه وزارت خارجه روسیه اعلام نموده است این کانال اقتصادی عملیاتی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 122

به "مسکو: نمی گذاریم آمریکا تحریم های شورای امنیتِ ایران را بازگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: نمی گذاریم آمریکا تحریم های شورای امنیتِ ایران را بازگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید