مذاکرات مربوط به سد النهضه به بن بست رسید

به گزارش مجله صادق ویلا، نماینده اتحادیه عرب در سازمان ملل اعلام نمود، در فرایند مذاکرات سد النهضه پیشرفتی حاصل نشده است.

مذاکرات مربوط به سد النهضه به بن بست رسید

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ماجد عبدالفتاح، نماینده اتحادیه عرب در سازمان ملل از تشکیل کمیسیون کشورهای عربی برای رسیدگی به موضوع سد النهضه اطلاع داد.

عبدالفتاح در جریان مصاحبه تلویزیونی خود اعلام نمود، این کمیسیون که در فعالیت هایش عربستان، عراق، مراکش و اردن مشارکت دارند، نشست های زیادی برگزار نموده و کوشش های مصر و سودان این موضوع را در دستور کار شورای امنیت قرار داده است.

وی در ادامه اضافه کرد، این پرونده پس از موافقت شورای امنیت به اتحادیه آفریقا منتقل شد و مذاکراتی که تحت نظارت سودان در حال اجرا است در زمینه های آبگیری، سهمیه بندی، حل و فصل نزاع ها و دستیابی به توافقی الزام آور پیشرفتی نداشته است.

نماینده اتحادیه عرب در سازمان ملل همچنین توضیح داد، مسائل آفریقایی زمان زیادی طول می کشد تا به راه حلی دست یابند.

وی در خاتمه گفت، مصر در نتیجه آبگیری در سال جدید میلادی ضرر جدی ای ندیده است.

سد النهضة

سد النهضة (سد رنسانس) که توسط اتیوپی بر روی رود نیل در خاک این کشور ساخته شده، در صورت آبگیری کامل، ورودی آب به مصر را به میزان دستکم 50 درصد کاهش می دهد و با توجه به اینکه این رودخانه شریان حیاتی و کشاورزی مصر است، خسارت های جبران ناپذیری را متوجه مصر خواهد نمود. در مقابل اتیوپی هم استفاده از این سد برای تامین برق مورد احتیاج خود را ضروری می داند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 556

به "مذاکرات مربوط به سد النهضه به بن بست رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات مربوط به سد النهضه به بن بست رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید