طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی بدون فر به ساده ترین روش

به گزارش مجله صادق ویلا، کیک هندوانه یخچالی یکی از جالب ترین کیک هایی است که با وجود ظاهر فریبنده اش به سادگی آماده می گردد. این شیرینی زیبا، خوشمزه و ارزان را می توانید برای مناسبت های گوناگون از جمله، شب یلدا یا مهمانی و تولد تهیه کنید. با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی را به شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی بدون فر به ساده ترین روش

مواد لازم برای تهیه کیک هندوانه یخچالی

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
بیسکویت (پتی بور)4 بسته
شیر4 لیوان فرانسوی دسته دار
شکر12 قاشق غذاخوری
وانیل1/4 قاشق مرباخوری
شکلات (تخته ای)100 گرم
آرد سفید4 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت4 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو2 تا 3 قاشق غذاخوری
خامه قنادی500 گرم
شکلات چیپسیبه میزان دلخواه
رنگ خوراکی ژله ای سبز و قرمزچند قطره

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد: 40 دقیقه

زمان لازم برای استراحت کیک در یخچال: 12 ساعت

زمان لازم برای تزیین کیک هندوانه یخچالی: 30 دقیقه

میزان کالری موجود در هر 100 گرم کیک یخچالی ساده: حدود 239 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی

مرحله اول: مایه کیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی ساده باید شیر، شکر، پودر کاکائو، آرد و نشاسته ذرت را در قابلمه مناسبی بریزید و با هم مخلوط کنید. این مواد را به طور مداوم و تا جایی هم بزنید که نشاسته کاملا در شیر حل شده و ترکیب یکدستی ایجاد گردد.

برای خرید شیر، شکر، پودر کاکائو و آرد می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: قابلمه را روی شعله بگذارید

حالا، قابلمه حاوی مواد ترکیب شده را روی حرارت میانه قرار دهید و به طور پیوسته هم بزنید تا به غلظت برسد و پودینگ شکلاتی ایجاد گردد. با انجام این کار، طعم خامی نشاسته و آرد هم رفع می گردد.

مرحله سوم: وانیل و شکلات را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی باید قابلمه حاوی مواد غلیظ شده را از روی شعله بردارید و وانیل و شکلات تخته ای را هم به آن اضافه کنید. مایه را هم بزنید تا همه این مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

برای خرید وانیل و شکلات می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله چهارم: بیسکویت های کیک را در قالب بچینید

پس از آماده شدن مایه کیک، وقت آن است که کف قالب کمربندی مناسبی را با کیسه فریزر بپوشانید. با انجام این کار، کیک شما به راحتی از قالب جدا خواهد شد. سپس، بیسکویت های پتی بور را به صورت عمودی و ردیفی در اطراف قالب بچینید. این کار را تا جایی ادامه دهید که دیواره های داخلی قالب کمربندی کاملا با یک ردیف بیسکوییت ساده پوشیده گردد (مثل تصویر بالا).

برای خرید انواع بیسکویت از جمله بیسکویت پتی بور می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله پنجم: ردیف بعدی بیسکویت ها را به پودینگ شکلاتی آغشته کنید

در این مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی هندوانه ای نوبت به چیدن ردیف بعدی بیسکویت ها می رسد. برای ایجاد زیبایی و تنوع طعم، ضروری است این بار بیسکویت ها را به پودینگ شکلاتی آغشته کنید که همین چند لحظه قبل درست کردید. سپس، بیسکویت های شکلاتی را طبق روالی که توضیح دادیم به صورت عمودی بچینید. این کار را تا جایی ادامه دهید که تا وسط قابل پر گردد (مثل تصویر بالا).

مرحله ششم: به جای مانده پودینگ شکلاتی را داخل قالب بریزید

پس از چیدن همه بیسکوییت ها در اطراف قالب، وقت آن است که به جای مانده پودینگ شکلات را روی آن ها بریزید (مثل تصویر بالا). سپس، قالب را داخل یخچال قرار دهید تا حداقل به مدت 12 ساعت استراحت کند و خودش را بگیرد.

مرحله هفتم: خامه قنادی را آماده کنید

پس از گذشت این مدت و درست قبل از خارج کردن کیک از یخچال، ضروری است مواد لازم برای تزیین کیک را آماده کنید. بنابراین، با استفاده از همزن برقی و با دور تند خامه قنادی را به مدت 10 دقیقه به خوبی هم بزنید. می توانید به جای خامه قنادی از خامه فرم گرفته هم بهره ببرید. را بلد هستید؟

برای خرید خامه قنادی می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله هفتم: خامه را به دو بخش تقسیم کنید

پس از زدن خامه، ضروری است آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا، چند قطره از رنگ خوراکی ژله ای سبز را به یکی از بخش های خامه اضافه نموده و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست گردد.

مرحله هشتم: کیک را از یخچال خارج نموده و با خامه تزیین کنید

امیدواریم تا این جا مراحل طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی را بدون مشکل دنبال نموده باشید. حالا، زمان آن است که کیک را از یخچال بیرون بیاورید. سپس، قسمت کمربندی قالب را باز نموده و کیک را از قالب خارج کنید.

اطراف کیک هندوانه یخچالی را با خامه سبز بپوشانید. پس از آن، بخش دیگری از خامه را که ساده و سفید مانده است را به 2 قسمت تقسیم کنید؛ یک قسمت را سفید بگذارید و میزانی از آن را هم با چند قطره رنگ قرمز خوراکی قرمز رنگ کنید.

با استفاده از لیسک، خامه قرمز را روی سطح رویی کیک بمالید و آن را کاملا صاف کنید تا کیک تان ظاهر زیباتری داشته باشد. خامه سفید را هم با ماسوره به صورت شکوفه روی کیک بچینید. همان طور که متوجه شدید، تزیین کیک یخچالی هندوانه با خامه بسیار ساده است و نتیجه دلپذیری را به دنبال دارد.

مرحله آخر: تزیین کیک هندوانه یخچالی را تکمیل و آن را سرو کنید کنید

حالا که طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی را یاد گرفتید و مراحل آن را دنبال کردید، ضروری است کار تزیین کیک را به انتها برسانید. برای این منظور، باید شکلات چیپسی اشکی یا گرد را روی بخش های قرمز کیک بچینید تا هسته های هندوانه را تداعی نمایند. در نهایت کیک را در یخچال بگذارید تا خامه خودش را بگیرد و سپس آن را سرو کنید؛ نوش جان!

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی

  • توجه داشته باشید، کیک یخچالی هر چقدر بیش تر در یخچال بماند منسجم تر و خوشمزه تر می گردد. بنابراین، نگران باقی ماندن کیک در یخچال نباشید و زمان استراحت را بسته به شرایط و میل تان افزایش دهید.
  • در صورت تمایل، می توانید میزانی خامه سفید زده شده را داخل قیف بریزید و اطراف کیک هندوانه یخچالی را هم با استفاده از آن تزیین کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید همه بیسکوییت ها را به صورت ساده و بدون آغشته کردن با مایه شکلاتی به شکل دورانی داخل قالب بچینید و در نهایت، پودینگ شکلات را روی آن ها بریزید.
  • تزیین این کیک یخچالی برای تولد می تواند به صورت هندوانه ای یا با هر شکل دیگری انجام گردد.
  • تزیین کیک یخچالی با موز و گردو هم امکان پذیر است.
  • همان طور که دیدید درست کردن کیک یخچالی هندوانه برای شب یلدا یا سایر مناسبت ها ساده است و فقط به کمی دقت و حوصله احتیاج دارد.
  • در صورت استفاده از رنگ خوراکی قرمز و سبز، ابتدا باید خامه قنادی زده شده را به دو قسمت مساوی تقسیم نموده و یکی از بخش ها را با رنگ سبز آغشته کنید. سپس، در دو سوم از بخش به جای مانده خامه چند قطره رنگ قرمز بریزید و یک سوم نهایی را به صورت ساده و سفید نگهدارید.

فوت و فن های خوشمزه شدن کیک هندوانه یخچالی

برای درست کردن کیک هندوانه یخچالی آیا می توانیم از بیسکویت دیگری استفاده کنیم؟

بله. به جای بیسکویت پتی بور می توانید از بیسکویت ساقه طلایی یا بیسکویت مادر یا حتی بیسکویت لوتوس و … بهره ببرید.

روش نگهداری کیک هندوانه یخچالی به چه صورت است؟

کیک هندوانه یخچالی را داخل ظرف درب دار مناسبی قرار دهید و در یخچال بگذارید. برای جلوگیری از خشک شدن کیک ضروری است درب ظرف را به خوبی بسته نگهدارید. توجه داشته باشید، کیک هندوانه یخچالی خامه دار به مدت 3 روز و کیک هندوانه ای بدون خامه تا 5 روز در یخچال تازه می ماند و قابل استفاده خواهد بود.

چطور باید از کپک زدن یا ترش شدن کیک هندوانه یخچالی جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از خراب شدن کیک هندوانه ای، بسته به خامه دار یا بدون خامه بودن (مثلا اگر این کیک را با ژله درست می کنید) باید آن را به مدت 3 تا 5 روز در ظرف تمیز و درب داری داخل یخچال نگهداری کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 25 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1614

به "طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی بدون فر به ساده ترین روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی بدون فر به ساده ترین روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید