زمین های کشاورزی با سامانه هوشمند بومی رصد می شوند

به گزارش مجله صادق ویلا، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامانه هوشمند توصیه گر کشاورزی مبتنی بر فناوری های مکان محور فراوری شد.

زمین های کشاورزی با سامانه هوشمند بومی رصد می شوند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ست پلت سامانه هوشمند توصیه گر کشاورزی مبتنی بر فناوری های مکان محور است. این سامانه با پردازش اتوماتیک تصاویر ماهواره ای سنجش از دور سنتینل 2 اتحادیه اروپا و با زیرساخت محاسباتی قوی خود، نقشه هایی را برای مزارع طراحی می نماید که کشاورزان برای تمامی زمین ها، مخصوصا مزارع بزرگتر از 5 هکتار می توانند به جای سرکشی دوره ای زمین، به محدوده های معین شده در این نقشه ها مراجعه و نسبت به برطرف مسائل مزرعه اقدام نمایند.

به گفته منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این سامانه که محصول شرکت دانش بنیان بوم نگاران هوشمند امید و با نام تجاری ست پلت طراحی شده، امکان ترکیب با سایر داده های برداشت اطلاعات مانند حسگرهای زمینی مثل سنجده های دما، رطوبت خاک و هوا را نیز فراهم نموده است. این یکپارچگی می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری سامانه های نظارت بر مزارع یاری کند.

وی اضافه نمود: این نقشه ها شامل نقشه های تراکم و سلامت گیاهان، محتوای آبی، تنش تغذیه ای (عدم توازن دریافت کود ازته و سایر مواد مغذی) و مانند آنها است. این نقشه ها هر شش روز یکبار و پس از گذر ماهواره از آن محدوده، در دسترس کابران قرار می گیرد.

منطقی همچنین بیان نمود: از ویژگی های این سامانه، امکان ارائه خدمات در لایه های مختلف مانند تصویر خام، تصویر پردازش شده، نقشه های توصیه ای و مانند آن ها است که سایر شرکت های خدماتی در حوزه کشاورزی می توانند با دریافت اطلاعات این سامانه به صورت اجاره نرم افزاری از این زیرساخت استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 919

به "زمین های کشاورزی با سامانه هوشمند بومی رصد می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "زمین های کشاورزی با سامانه هوشمند بومی رصد می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین های کشاورزی با سامانه هوشمند بومی رصد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید