دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: اگر به نابرابری سرانجام دهیم، پاندمی کرونا 2022 سرانجام می یابد

به گزارش مجله صادق ویلا، دبیرکل سازمان بهداشت دنیای ضمن تاکید بر اینکه اطمینان دارد پاندمی کرونا در سال 2022 سرانجام خواهد یافت اگر به نابرابری سرانجام داده گردد و واکسن به صورت عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد، از تمامی کشورهای دنیا خواست همکاری بهتری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا داشته باشند.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: اگر به نابرابری سرانجام دهیم، پاندمی کرونا 2022 سرانجام می یابد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت دنیای در سخنرانی به مناسبت شروع سال 2022 میلادی گفت: همزمان با اینکه دنیا وارد سومین سال پاندمی کرونا می گردد، تمامی ابزارها برای خاتمه دادن به این پاندمی در دسترس است.

اما وی تاکید نمود که ناسیونالیسم محدود و احتکار واکسن مانع خاتمه دادن به پاندمی کرونا می گردد و منجر به ظهور سویه تازه کرونا با سرعت سرایت بالا موسوم به اومیکرون شده است.

تدروس آدهانوم توضیح داد: هرچه نابرابری بیشتر ادامه داشته باشد، خطرات ابتلا به این ویروس به صورتی که ما نمی توانیم از آن پیشگیری و یا آن را پیش بینی کنیم، بیشتر می گردد. اگر به نابرابری خاتمه دهیم، به پاندمی کرونا خاتمه خواهیم داد. ما به نوبه خود جان انسان ها را نجات می دهیم، فشار را از سیستم های بهداشتی کم می کنیم و به کادر درمان که در دو سال گذشته کوشش های خستگی ناپذیر و فداکاری های زیادی انجام داده اند، کمی استراحت می دهیم.

وی گفت: سال 2021 میلادی سال بسیار دشواری بود اما متوجه شدم که خیلی چیزها برای شکرگزاری وجود دارد. اگرچه هیچ کشوری به طور کامل از پاندمی کرونا خارج نشده است، اما ما ابزارهای تازه بسیاری برای پیشگیری و درمان کووید 19 در اختیار داریم. همزمان با اینکه وارد سومین سال از پاندمی کرونا می شویم، مطمئنم که سال جاری سالی است که به این پاندمی خاتمه خواهیم داد. اما تنها در صورتی که دست به دست یکدیگر دهیم و با هم همکاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1307

به "دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: اگر به نابرابری سرانجام دهیم، پاندمی کرونا 2022 سرانجام می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل سازمان بهداشت جهانی: اگر به نابرابری سرانجام دهیم، پاندمی کرونا 2022 سرانجام می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید