تحقیقات دانشمندان اروپایی: کرونا غیرطبیعی و محصول چین است!

به گزارش مجله صادق ویلا، کوشش دانشمندان غربی برای مقصر دادن چین در ماجرای همه گیری ویروس کرونا بر سراسر دنیا اکنون در این جهت قرار گرفته که یک گزارش جدید و 22 صفحه ای اطلاعات جدیدی را در اینباره مطرح می نماید.

تحقیقات دانشمندان اروپایی: کرونا غیرطبیعی و محصول چین است!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، دو دانشمند اروپایی طبق یک گزارش تفصیلی مجددا این نظریه را مطرح نموده اند که کرونا ساخته دست بشر است و نه چیز دیگر.

این دو بر اساس اطلاعات موجود و همچنین طرح نظریه های تکراری که در چند ماه اخیر بارها منتشر شده به این نتیجه می رسند که ویروس کرونا در آزمایشگاه های ووهان چین فراوری شده و خفاش ها بی تقصیر هستند.

دیلی میل این گزارش اختصاصی را امروز منتشر نموده و نوشته است: چین کرونا را به وجود آورده است.

این آخرین تحقیقات دانشمندان در رابطه با ویروس کرونا است. دیلی میل با استناد به یک پژوهش 22 صفحه ای از دانشمندان بریتانیایی و نروژی مدعی شد که ویروس کووید19 محصول آزمایشگاه های کشور چین است. این دانشمندان چینی ویروس را فراوری و سپس به گونه ای فرایند را مهندسی کردند تا اینطور به نظر برسد که ویروس از خفاش نشات گرفته است. البته این ادعایی است که دانشمندان بریتانیایی و نروژی دارند و هیچ مورد تایید شده ای در رابطه با آن گزارش الصاق نشده است. دولت چین نیز با رد این شایعات ویروس کرونا را برخاسته از خفاش می داند. دانشمندان نروژی و انگلیسی اما می گویند شواهدی به دست آورده اند که نشان می دهد کووید19 نتیجه محصولات آزمایشگاهی است و نه چیز دیگر.

سایت دیلی میل به این پژوهش 22 صفحه ای که از سوی یک پروفسور انگلیسی به نام انگوس دالگلیش و دانشمند و ویروس شناس نروژی به نام دکتر بیرجر سورنسون تهیه شده، دست یافته است.

نتایج این تحقیقات در ژورنال فصلنامه آنالیز کشف بیوفیزیک به چاپ رسیده است.

این مطالعه نشان داد شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دانشمندان چینی، ویروس را هنگام کار بر روی یک پروژه افزایش عملکرد در آزمایشگاه ووهان ایجاد نموده اند.

تحقیق درباره پروژه افزایش عملکرد شامل ویروس های طبیعی است و تأثیرات بالقوه آنها بر روی انسان آنالیز گردد. انجام این آزمایش قبلا در ایالات متحده آمریکا ممنوع اعلام شده بود.

طبق این مقاله دانشمندان چینی یک ستون فقرات ویروس کرونا را یافتند که در خفاش های غار چینی یافت شده و یک سنبله جدید بر روی آن متصل و آن را به کووید19 که کشنده و بسیار قابل انتقال است تبدیل کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که کووید19 هیچ اجدادی ندارد و طبیعی نیست. همچنین اعتقاد بر این است دانشمندان چینی نسخه های ویروس ویرایش شده مهندسی معکوس را برای پوشاندن آثار آنها انجام می دهند.

دالگلیش به دیلی میل گفت: ما فکر می کنیم ویروس هایی با مهندسی یکپارچه ایجاد شده اند. آنها ویروس را تغییر داده اند ، سپس سعی نموده اند این را به همه جهان بفهمانند که این یک توالی باقی مانده از سال ها پیش بوده است.

این مطالعه همچنین به تخریب ، پنهان کاری یا آلوده سازی اطلاعات در آزمایشگاه های چین اشاره و اضافه می نماید که: دانشمندانی که می خواستند یافته های خود را به اشتراک بگذارند نتوانسته اند چنین کاری نمایند یا ناپدید شده اند.

تا همین اواخر ، بیشتر کارشناسان با قاطعیت منشا ویروس را غیر از جهش طبیعی از حیوانات به انسان انکار می کردند.

اما پروژه تحقیق در خصوص عملکرد (Gain of Function Research (GOF) و یا افزایش عملکرد چیست؟ این یک عمل جنجالی شمرده می گردد. این تحقیق شامل تغییر ویروس یا پاتوژن به منظور آنالیز توسعه بیماری های جدید و روش انتقال آنهاست.

دانشمندانی که تحقیقات GOF را انجام می دهند ویروس هایی را که به طور طبیعی وجود دارند اصلاح می نمایند تا ویروس بیشتری داشته باشند و بتوانند در سلول های انسانی در آزمایشگاه تکثیر شوند.

این آزمایش اجازه می دهد تا اثرات بالقوه ویروس بر روی انسان آنالیز و بهتر درک گردد. GOF به دلیل خطرات ذاتی ایمنی زیستی بحث برانگیز در نظر گرفته شده است.

در سال 2014 ، دولت اوباما یک مهلت قانونی برای GOF اعمال کرد که شامل توقف بودجه برای پروژه ها بود با این حال ، این تصمیم سه سال بعد توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) لغو شد.

در تاریخ 25 می 2021 ، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید یعنی دکتر آنتونی فاوسی ، از بودجه موسسه ویروس شناسی ووهان به وسیله یاری اقتصادی 600 هزار دلاری که به اتحادیه غیرانتفاعی اکوهلف اعطا شد ، دفاع کرد تا آنالیز کند که آیا ویروس های کرونا می تواند به انسان منتقل گردد یا خیر.

وی با بیان اینکه شیوع سارس در اوایل دهه 2000 میلادی در نهایت به خفاش ها بازمی گشت ، گفت این تحقیق لازم است.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 976

به "تحقیقات دانشمندان اروپایی: کرونا غیرطبیعی و محصول چین است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات دانشمندان اروپایی: کرونا غیرطبیعی و محصول چین است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید