خبرنگاران ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها 16 فروردین آغاز می شود

به گزارش مجله صادق ویلا، ارومیه- خبرنگاران- رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره های عشایری از روز دوشنبه هفته آینده، 16 فروردین ماه جاری آغاز شده و یک هفته ادامه می یابد.

خبرنگاران ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها 16 فروردین آغاز می شود

علی مصطفوی روز یکشنبه در نشست فرمانداران آذربایجان غربی اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی روستا نقش موثری در همکاری با دولت برای توسعه و آبادانی روستاها دارند و ما امیدواریم معتمدان و افراد توانمند در روستاها حضوری فعال در این انتخابات داشته باشند.

وی با ارائه گزارشی از فرایند ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان غربی اظهار کرد: در این مرحله، هزار و 954 نفر برای انتخابات شوراهای شهر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد 62 درصد در فرمانداری، 10 درصد از طریق اپلیکیشن موبایلی، 11 درصد از طریق کامپیوتر و 17 درصد نیز در دفاتر پیشخوان دولت نام نویسی را انجام دادند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: از این تعداد همچنین 89.5 درصد مرد و 10.5 درصد زن هستند.

مصطفوی ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان 53 درصد دارای مدرک لیسانس، 32.5 درصد فوق لیسانس، سه درصد دکترا، 2 درصد حوزوی، پنج درصد فوق دیپلم، سه درصد دیپلم و 1.5 درصد نیز زیر دیپلم هستند.

وی با اشاره به حضور جوانان برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان گفت: 42 درصد از ثبت نام کنندگان برای حضور در این انتخابات را جوانان 30 تا 40 ساله تشکیل می دهند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی مشارکت حداکثری، قانونمداری، امانت داری و بی طرفی را چهار اصل مهم انتخابات مطرح نمود و گفت: فرمانداران باید تلاش کنند با رعایت این اصول، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان غربی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی می خواهند در زمان انتخابات با ایجاد تفرقه بین پیروان اقوام مختلف به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و این درحالی است که مردم ایران اسلامی هوشیارتر از همیشه با حفظ وحدت و همدلی، توطئه دشمنان را نقش بر آب می کنند.

به گزارش خبرنگاران، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 28 خرداد امسال برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 861

به "خبرنگاران ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها 16 فروردین آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها 16 فروردین آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید