تور قطر ارزان: جام جهانی 2022 قطر فرصتی مالی برای معرفی ایران است

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی ایران معتقد است برگزاری جام جهانی قطر با همکاری ایران نباید فقط مختص معرفی منطقه ها آزاد باشد بلکه باید تمام فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری ایران در نقاط مختلف کشور به منظور برگزاری این رویداد معرفی شوند.

تور قطر ارزان: جام جهانی 2022 قطر فرصتی مالی برای معرفی ایران است

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

سال جاری جام جهانی برای ایران رنگ و بوی دیگری دارد و با نزدیک شدن به جام جهانی 2022 جنب وجوش بیشتری در قشرها و کسب وکارهای مختلف دیده می گردد تا فرصت همکاری ایران در این دوره از جام جهانی به بیهودگی از دست نرود. اهمیت این موضوع برای ایران تا آنجاست که علاوه بر اینکه رئیس جمهوری در سفری که به قطر داشت و در ملاقات با امیر قطر بر این مهم تأکید کرد، این روزها کیش محل گذر و ملاقات مقام های قطری و ایرانی شده است.

زمینه های همکاری ایران و قطر در جام جهانی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ملاقاتی که با جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل ونقل و ارتباطات دولت قطر در جزیره کیش داشت، جام جهانی فوتبال را یکی از رویدادهای مهم و تأثیرگذار در عرصه بین المللی مطرح نمود و گفت: در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به کشور قطر، پشتیبانی ایران از این رویداد در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس توافق های اولیه در سفر آیت الله رئیسی به قطر و ملاقات با امیر این کشور اسکان، حمل ونقل هوایی و دریایی بخشی از مسافران و گردشگران جام جهانی 2022 از جمله پشتیبانی های ایران از این رویداد خواهد بود.

وی از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در سه بخش اسکان، حمل ونقل هوایی و دریایی از جام جهانی 2022 قطر خبر داده بود.

جام جهانی برای ایران یک فرصت اقتصادی است

سیدمحمد جعفری، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق ایران در گفت وگو با پانا درباره فرصت منطقه ها آزاد جنوبی کشور برای همکاری جهت حضور در جام جهانی گفت: جام جهانی در تمام جهان باوجود اینکه رویداد ورزشی است اما فرصت اقتصادی تعبیر می گردد و این اتفاق برای ایران هم مستثنی از این موضوع نیست و طبیعتا اگر ایران با قطر همکاری می نماید و بخشی از این بازی ها به یاری ایران در جزیره کیش برگزار گردد، قطعا برای اقتصاد ایران در منطقه موثر است.

وی اضافه نمود: از سال های گذشته جام جهانی در هر کشوری که برگزار گردید آن کشور به لحاظ اقتصادی فرصت و سودهای قابل تاملی ایجاد شد. بسیاری از کسانی که به علت موضوع جام جهانی وارد کشور ایران می شوند، ممکن است تا به حال به ایران سفر نکرده باشند و اقتصاد ایران و طبیعت ایران را نشناسند و قطعا این موضوع در شناخت فرصت های ایران به لحاظ اقتصادی و گردشگری موثر است.

معرفی ایران در فرودگاه و خیابان های کیش

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی درباره این موضوع که همکاری ایران با قطر در کیش تا چه میزان به گردشگری خارجی ایران یاری خواهد نمود، گفت: با توجه به اینکه کسانی که در جام جهانی حاضر می شوند از اقشار مختلف مردم ایران و سایر کشورها هستند و عموما آدم هایی هستند که به لحاظ اقتصادی متمول اند اگر ما بتوانیم از این فرصت بهره بگیریم، اثرگذار است یعنی نمایشگاه هایی برگزار کنیم تا به معرفی فرصت ها و امکانات اقتصادی ایران بپردازیم یا در خیابان ها و فرودگاه ها ایران و فرصت های گردشگری و اقتصادی اش معرفی گردد و در حوزه گردشگری آنچه را که داریم به نمایش بگذاریم.

جعفری اضافه نمود: برای مثال شهری مانند اصفهان یا شهرهایی که فرصت گردشگری دارند اگر بتواند خودش را به صورت مجازی یا روش های مختلف معرفی کند، موثر است. معرفی فرصت های سرمایه گذاری فقط مربوط به منطقه ها آزاد و منطقه کیش نمی گردد و تمامی استان ها و فرصت های اقتصادی می توانند از این رویداد برای معرفی بهتر خودشان استفاده نمایند و البته باید روش های مبتکرانه ای برای فرصت کوتاه فراهم شده به وجود بیاید.

حضور کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی در جریان برگزاری جام جهانی

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه تا به امروز اتاق بازرگانی طرف مشورت وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری این رویداد مهم در جزیره کیش قرار نگرفته است، مطرح نمود: در کمیسیون تسهیل تجارت مقرر شده تا فرصت هایی که دوستان دارند و مشارکت هایی که در فضای اقتصادی می توانند انجام دهند در قالب بروشور تعریف نمایند و در آن موقع به معرفی خودشان و فرصت ها بپردازند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1358

به "تور قطر ارزان: جام جهانی 2022 قطر فرصتی مالی برای معرفی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: جام جهانی 2022 قطر فرصتی مالی برای معرفی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید