ماموران مسلح فدرال آمریکا اجازه حضور در حوزه های رأی گیری را دارند

به گزارش مجله صادق ویلا، وزارت دادگستری آمریکا به دادستان ها اطلاع داده است که نیروهای مسلح فدرال اجازه دارند تا در مراکز شمارش آرا حضور داشته باشند.

ماموران مسلح فدرال آمریکا اجازه حضور در حوزه های رأی گیری را دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه به دادستان ها اطلاع داده است که ماموران مسلح فدرال اجازه دارند برای تحقیق درباره هرگونه تقلب احتمالی در انتخابات وارد حوزه های شمارش آرا شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

3 منبع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز گفتند: قانونی که ورود ماموران مسلح فدرال به حوزه های رای گیری را ممنوع می کند، مربوط به روز رای گیری است و برای روزهای پس از انتخابات، اجرا نمی شود.

معاون دادستان کل آمریکا در نامه ای اعلام کرده است که این قانون مانع تحقیقات قضایی نیروهای مسلح فدرال درباره تقلب احتمالی در فرایند انتخابات نیست یا مانعی برای جلوگیری از جرائم در حوزه های رای گیری یا جاهایی که آرا در آن شمارش می شود، نخواهد بود.

مقام های سابق آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که این نامه معاون دادستان کل آمریکا ظاهرا تلاشی برای ارعاب و ترساندن مقام های محلی انتخاباتی است و نشانگر تلاش ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا برای تبعیت از دستورات و اظهارات ترامپ است.

وانیتا گوپتا رئیس وقت اداره حقوق مدنی در وزارت دادگستری آمریکا در زمان باراک اوباما در این باره گفت: وزارت دادگستری قانونا نمی تواند در فرایند شمارش آرا دخالت کند و وارد حوزه های رای گیری یا شمارش آرا شود، حتی در جریان انجام تحقیقات.

مقام های وزارت دادگستری آمریکا تا به امروز حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده اند.

نامه معاون دادستان کل آمریکا یک ساعت قبل از اظهارات جنجالی ترامپ بیان شده است که خواستار توقف شمارش آرا در برخی ایالت ها شده بود. ترامپ پیش از این نیز مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه اعلام نمود که شکایت هایی را در برخی ایالت ها مطرح خواهد کرد از جمله میشیگان و پنسیلوانیا.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 608

به "ماموران مسلح فدرال آمریکا اجازه حضور در حوزه های رأی گیری را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموران مسلح فدرال آمریکا اجازه حضور در حوزه های رأی گیری را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید