خاصیت مهم نوشیدن گلاب در ماه مبارک رمضان

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - یکی از روش های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن اضافه کردن عرقیجات گیاهی همانند گلاب به برنامه غذایی است.

خاصیت مهم نوشیدن گلاب در ماه مبارک رمضان

به گزارش سایت نمناک، فصل تابستان زمانی از سال است که ما بیشترین نوشیدنی را در آن مصرف می کنیم. شربت گلاب یکی از نوشیدنی های محبوب برای مردم آسیا مخصوصاً در گرمای تابستان است، زیرا طعم و بوی اعجاب انگیزی دارد. شربت گلاب را بعلاوه در ماه مبارک رمضان بیش از همواره مصرف می نمایند، زیرا یک شربت خنک و خوش طعم است که هواداران زیادی به خصوص در هنگام افطار دارد که در این قسمت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مبارزه با کم آبی بدن

شربت گلاب دارای مواد معدنی خنک نماینده مانند سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سولفور و فسفر است. در نتیجه تعادل آب در بدن را تنظیم نموده و آن را مرطوب و هیدراته نگه می دارد. مخصوصا بعد از یک روز طولانی که فرد روزه گرفته و هیچ گونه نوشیدنی ای مصرف ننموده است.

کاهش عطش و تشنگی

اگر در طول ماه رمضان احساس عطش و تشنگی می کنید، برای کاهش مقدار عطش و تشنگی طی روز در لیوان آبی که می خواهید زمان افطار بیاشامید، سه قاشق گلاب اضافه کنید و سپس آب را بنوشید.

یاری به وزن گیری

شربت گلاب شامل موادی است که تعادل نیتروژن در بدن را افزایش می دهد و با افزایش توده بدنی یا کاهش بیش از حد آن مبارزه می نماید. افرادی که وزن بسیار کمی دارند و می خواهند روزه بگیرند اما لاغر نشوند، می توانند با شربت گلاب وزن خود را ثابت نگه دارند.

تامین انرژی

شربت گلاب حاوی کربوهیدرات و شکر است و می تواند انرژی بدن که بر اثر روزه از دست رفته است را دوباره تامین کند.

بهبود گوارش

گرسنه ماندن در طول روز به علت روزه و خوردن غذای زیاد در وعده افطار، ممکن است باعث مسائل گوارشی گردد و از هضم غذا جلوگیری نموده و دل درد را به همراه داشته باشد. اسانس گلاب باعث می گردد که ذرات غذایی تجزیه شوند و راحت تر هضم گردند.

تقویت معده

گلاب به علت خاصیت ضد سودا و عطر و بوی خوش، خاصیت دارویی نیز داشته و برای تقویت معده مفید است.

درمان تب

شربت گلاب دمای بدن را کنترل می نماید و برای افرادی که از تب رنج می برند، مناسب است و می تواند دمای بدن را به حالت متعادل در بیاورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1372

به "خاصیت مهم نوشیدن گلاب در ماه مبارک رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت مهم نوشیدن گلاب در ماه مبارک رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید