اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد 8 فروردین در قزوین

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/قزوین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال سختگیری بر رفت و آمدها از ساعت 12 بامداد آدینه هشتم فروردین ماه در قزوین همزمان با سراسر کشور اجرا می گردد و تا 20 فروردین ماه به مدت 2 هفته ادامه خواهد یافت.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد 8 فروردین در قزوین

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اظهار کرد: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی که موضوع کرونا ویروس در استان آشکار شد اقدامات زیادی از سوی دستگاه های مختلف به مرحله اجرا درآمد البته تا هشتم اسفندماه مورد مثبتی از کرونا را در استان قزوین نداشتیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی گفت: ارزیابی ها نشان می دهد 70 درصد مردم با توصیه ها، آموزش ها و تاکیدهای خبرگزاری ها و رسانه ها موارد بهداشتی را رعایت نموده اند ولی 30 درصدی که این موارد را رعایت نمی نمایند برای دیگران مشکل ساز می شوند.

معاون استاندار بیان نمود: به همین دلیل طرح فاصله گذاری اجتماعی یا دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا توسط وزیر کشور تهیه و برای اجرا به استان ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال سختگیری بر رفت و آمدها از ساعت 12 بامداد آدینه هشتم فروردین ماه در قزوین همزمان با سراسر کشور اجرا می گردد و تا 20 فروردین ماه به مدت 2 هفته ادامه خواهد یافت. در این طرح صرفا افراد بومی ساکن در هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند و از ورود افراد غیرساکن جلوگیری می گردد.

این مسئول گفت: خروج افراد غیرساکن و مسافر از شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است اما باید از محورهای کمربندی خارج شده و در طول جهت هم اجازه ورود به شهرهای دیگر را نخواهند داشت.

وی با اشاره به نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی در این طرح، خاطر نشان کرد: کلیه رفت و آمدها با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو صورت می گیرد و تیمی مرکب از نماینده فرماندار، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال بر این کار نظارت می نمایند.

حبیبی بیان نمود: مدارس و دانشگاه ها، پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، استخرها و محل تجمعات در استان تا 20 فرودین ماه تعطیل هستند و اصناف و مشاغل مشمول مقررات نیز در این طرح به سه گروه تقسیم بندی شده اند.

وی افزود: گروه یک باید کاملا فعال باشند، گروه دوم که باید تعطیل باشند و گروه سوم که به اقتضای هر استان تصمیم گیری می شوند.

این مسئول گفت: گروه یک شامل اصناف و مراکز عرضه مواد غذایی و کالاهای ضروری مردم و بهداشتی و ضد عفونی و دارو هستند که باید فعال باشند و خدمات خود را به مردم ارایه نمایند.

وی افزود: در گروه دیگر شامل دانشگاه ها و مدارس، پاساژها، مهدکودک ها، نمایشگاه های حضوری، تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم، قهوه خانه ها، چایخانه ها، استخرها، باشگاه های ورزشی، بازار روزهای موقت، باغ وحش ها، آکادمی ها، سینماها و تئاترها، مراکز شماره گذاری خودرو، آرایشگاه مردانه و زنانه، رستوران ها و مراکز عرضه غذا و مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی باید تا 20 فروردین ماه تعطیل باشند.

معاون استاندار یادآور شد: ادارات دولتی برابر بخشنامه صادره حداکثر با یک سوم ظرفیت و به صورت شیفت بندی باید فعال باشند و مدیران دستگاه ها و معاونان استانی و مدیران شهرستانی در محل کار حضور یابند.

تعطیلی دستگاه های غیرضروری در استان قزوین

وی گفت: دستگاه های اجرایی به گروه ضروری و غیرضروری تقسیم شده اند و دستگاه های ضروری شامل دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی، سازمان صمت و تعزیرات باید تمام وقت با تمام ظرفیت کار نمایند.

حبیبی با اشاره به دستگاه هایی که با یک سوم کارمندان می توانند به صورت شیفت بندی کار نمایند، افزود: دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز، ثبت احوال، شهرداری، حمل و نقل و راهداری، شرکت غله و خدمات بازرگانی، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، دامپزشکی، اداره کل گمرک، هواشناسی، شرکت پخش فراورده های نفتی،انتقال خون، پشتیبانی دام، راه و شهرسازی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با یک سوم کارمندان و با حضور مدیر و معاونان استانی و شهرستانی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی که موجب تجمع گردد، ممنوع است، توضیح داد: تردد خودروهای امدادی، پلیس، حمل بار و کالاهای مایحتاج مردم مشمول ممنوعیت نیست ولی با مابقی ترددها برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: ادارات بیمه سلامت، استاندارد، ثبت احوال، ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های خدمات رسان آب منطقه ای، پست و محیط زیست می توانند تا فروردین ماه با مشخص کشیک خدمات رسانی داشته باشند و بعد از آن مجددا در مورد نحوه فعالیت رسانی آن ها تصمیم گیری می گردد.

وی گفت: کلیه مدیران کل دستگاه ها، معاونان و مدیران شهرستانی، دهیاران و بخشداران باید در تمامی این ایام در محل کار حضور داشته باشند و کلیه کارکنان و مدیران دستگاه ها در آماده باش قرار داشته باشند.

متخلفان از طرح 500 هزار تومان جریمه می شوند

معاون استاندار با اشاره به ضمانت اجرای طرح، توضیح داد: کسانی که این طرح را رعایت ننمایند خودروهای آنها به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه های جانبی متوقف شده و مبلغ 500 هزار تومان جریمه نقدی می شوند.

وی افزود: واحدهای صنفی غیرضرور که باید تعطیل شوند در صورت سرپیچی با هماهنگی سازمان تعزیرات به مدت یک ماه پلمب می شوند.

حبیبی با اشاره به اصنافی که در هرشرایطی دایر هستند، بیان نمود: فروشگاه های زنجیره ای، نانوایی ها، مراکز بهداشتی و درمانی خصوصی و دولتی، داروخانه ها، مراکز دامپزشکی، سوپرمارکت ها، میوه فروشی ها، محصولات پروتئینی، قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، صندلی های سوخت، لبنیات فروشی ها و پخش دارو و مواد غذایی اصناف و مشاغلی هستند که تحت شرایط تعطیلی نخواهند بود.

وی اظهار کرد: انتظار می رود مردم در طرح کاهش زنجیره انتقال یا فاصله گذاری اجتماعی همکاری داشته باشند تا شاهد موفقیت این طرح و کنترل و کاهش ویروس کرونا در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 197

به "اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد 8 فروردین در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از بامداد 8 فروردین در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید