قیمت تور عمان: جزئیات انتقال آب از دریای عمان؛ آبرسانی به کدام استان ها انجام می گردد؟

به گزارش مجله صادق ویلا، تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با تشریح جزئیات طرح انتقال آب دریای عمان گفت طرح آبرسانی به 3 استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی انجام می گردد.

قیمت تور عمان: جزئیات انتقال آب از دریای عمان؛ آبرسانی به کدام استان ها انجام می گردد؟

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با اشاره به تصویب طرح انتقال آب از دریای عمان اظهار کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان از دولت گذشته مطرح شده بود اما در نهایت انتقال آب از خلیج فارس صورت گرفت که آب به استان کرمان منتقل می گردد و قرار بود به خراسان رضوی و شمالی هم منتقل گردد که صورت نگرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان در مجلس تاکید نمود: از لحاظ زیست محیطی عمق خلیج فارس تعیین است و عمق دریای عمان بیشتر است که طبق مطالعات اجرا شده در زمینه انتقال آب، از نظر زیست محیطی مسئله ای ایجاد نمی گردد. یعنی با انتقال آب از دریای عمان مسائل محیط زیستی برای این محیط آبی ایجاد نخواهد شد و عارضه ای ندارد.

وی افزود: نقشه انتقال آب تعیین است ضمن اینکه جلسات کارشناسی و مطالعات انتقال آب از دریای عمان اجرا شده است و اکنون وزارت نیرو هم مصمم است که این طرح اجرا گردد. انتقال آب از دریای عمان در ردیف اعتباری 1400 هم نهاده شد و قرار است تبدیل به قانون گردد تا سالانه ردیف تعیین بودجه ای داشته باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان در کمیسیون عمران تصویب شده است و قرار است به زودی در صحن هم مطرح و رسیدگی گردد.

تفاهم نامه انتقال آب دریای عمان از سواحل چابهار به نوار شرقی کشور از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و استانداران این سه استان روز چهارشنبه 20 شهریور 98 در مشهد به امضا رسید.

براساس مصوبه کمیته تخصیص وزارت نیرو در مجموع امکان برداشت یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب از آب دریا فراهم می گردد که استان سیستان و بلوچستان 228 میلیون مترمکعب، خراسان رضوی 110 میلیون مترمکعب و خراسان جنوبی 60 میلیون مترمکعب از خروجی این آب سهم می برند.

براین اساس حدود 400 میلیون مترمکعب آب دریا به این سه استان تخصیص می یابد که فرایند انتقال به وسیله بخش خصوصی انجام می گردد و مشارکت دولت تنها در حوزه پشتیبانی است.

در افق سال 1425 براساس مطالعات انجام گرفته استان خراسان جنوبی نیازمند 217 میلیون مترمکعب منابع آبی است که در خوش بینانه ترین شرایط حدود 59 میلیون مترمکعب آب موجودی استان خواهد بود و حدود 110 میلیون مترمکعب هم آب دریافتی از دریای عمان و بقیه هم با اجرای سند سازگاری با کم آبی باید تامین گردد که تابستان سال جاری نخستین بار در شورای عالی آب به ریاست معاون اول رییس جمهوری برای خراسان جنوبی تصویب شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1133

به "قیمت تور عمان: جزئیات انتقال آب از دریای عمان؛ آبرسانی به کدام استان ها انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تور عمان: جزئیات انتقال آب از دریای عمان؛ آبرسانی به کدام استان ها انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید