تخصیص 15 هزار تن شکر سفید تنظیم بازاری برای مصارف خانوار

به گزارش مجله صادق ویلا، معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان نمود: 15 هزار تن شکر سفید فقط برای مصارف خانوار برای عرضه در سراسر کشور تخصیص یافته و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان قرار داده شده است.

تخصیص 15 هزار تن شکر سفید تنظیم بازاری برای مصارف خانوار

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران از وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف با ارسال نامه ای به استانداران سراسر کشور، قیمت هر کیسه 50 کیلوگرمی شکر سفید را با احتساب 9 درصد اقتصادیات ارزش اضافه نموده هر کیلوگرم به مباشرین معرفی شده (درب انبار)، 12 هزارو 535 تومان (125350 ریال) گفت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مشخص شیوه، شبکه و مباشرین توزیع شکر تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان است تا از طریق شبکه های منتخب اعم از تعاونی های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا، میادین میوه و تره بار در سطح کشور توزیع شود.

وی شرح داد: شکر مذکور باید در بسته بندی های مناسب و مورد نیاز مصرف خانوار عرضه و از فروش به صورت فله خودداری شود.

سیف گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسان سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران، مکلفند نسبت به کنترل و نظارت بر فرایند توزیع کالا و رعایت قیمت فروش کالا های موضوع طرح اقدام و در صورت بروز تخلف اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع ذی ربط به عمل آورند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مهلت جذب مقادیر تخصیصی تا سرانجام بهمن ماه سال جاری است، گفت: با توجه به لزوم کنترل قیمت شکر در بازار، سرعت عمل و کالارسانی در سریع ترین زمان ممکن در شبکه های مصرف، مورد انتظار است.

گفتنی است به تازگی شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش 25 درصدی اندازه ذخایر شکر کشور نسبت به سال گذشته خبر داده بود که بر این اساس از ابتدای سال تا به امروز 749 هزار تن شکر (خام) وارد شده است.

براساس اعلام این شرکت، اندازه ذخایر استراتژیک شکر مطلوب است. این اندازه شکر برای مصارف عمومی از طریق شبکه های توزیع سراسری، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها در کشور توزیع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1287

به "تخصیص 15 هزار تن شکر سفید تنظیم بازاری برای مصارف خانوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 15 هزار تن شکر سفید تنظیم بازاری برای مصارف خانوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید