برنامه کمیسیوین تلفیق برای جبران کسری 130 هزار میلیاردی مربوط به صندوق توسعه ملی

به گزارش مجله صادق ویلا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: عدم کسر سهم صندوق توسعه ملی از عایدی های نفت از 40 درصد به 20 درصد موجب کسری 130 هزار میلیارد تومانی بودجه سال آینده شد، اما بنا بر این شد تا از محل عایدی های حاصل از افزایش فروش نفت جبران گردد.

برنامه کمیسیوین تلفیق برای جبران کسری 130 هزار میلیاردی مربوط به صندوق توسعه ملی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم کسر سهم صندوق توسعه ملی از عایدی های نفت از 40 درصد به 20 درصد باعث شد تا ما در بودجه سال آینده با کسری 130 هزار میلیارد تومانی روبرو شویم.

وی اضافه نمود: طبق تصمیم اتخاذ شده بنابر این شد تا این کسری 130 هزار میلیارد تومانی از محل عایدی های حاصل از افزایش فروش نفت جبران گردد.

وی گفت: مسئله دیگر در بودجه سال آینده در حوزه فروش اوراق است که علی رغم کاهش اتکا به این عایدی ها در لایحه دولت در کمیسیون تلفیق سهم این بخش نیز افزایش یافت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: در لایحه دولت سهم فروش اوراق نسبت به بودجه سال 1400 کاهش یافته بود، اما با افزایش فروش اوراق در جریان آنالیز لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق عایدی های پیش بینی شده از محل اوراق با بودجه سال 1400 برابری می نماید و اگر این اندازه افزایش نیافته باشد مطمئناً کمتر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1330

به "برنامه کمیسیوین تلفیق برای جبران کسری 130 هزار میلیاردی مربوط به صندوق توسعه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه کمیسیوین تلفیق برای جبران کسری 130 هزار میلیاردی مربوط به صندوق توسعه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید