سنندج، کرمانشاه و یاسوج سه شهر مهم در فراوری ارقام میوه در ایران

به گزارش مجله صادق ویلا، کشور ایران یکی از فراوریکنندگان میوه در کل جهان محسوب می گردد، به خاطر چهارفصل بودن این کشور تنوع میوه های فراوریی در کشور ایران بسیار بالا بوده و در بعضی از رقم ها نیز حرف اول را در جهان را می زند، از مهم ترین میوه های فراوریی در کشور ایران می توان به فراوری خشکبار از جمله گردو، بادام و پسته اشاره نمود.

سنندج، کرمانشاه و یاسوج سه شهر مهم در فراوری ارقام میوه در ایران

از میوه های آبدار و هسته دار نیز می توان به فراوری سیب، انگور انواع مرکبات، خرمالو، خرما، آلوسانان و گیلاس اشاره نمود، البته باید خاطر نشان شویم در دو و سه دهه گذشته فراوری میوه های ایرانی با یک جهش چشمگیری همراه بوده است.

عوامل مختلفی در ارتقاء کیفیت و افزایش فراوری میوه در ایران سهیم هستند، از مهم ترین آن ها می توان به فراوری نهال اصلاح شده و پیوندی بعلاوه عرضه بدون واسطه با قیمت منصفانه نهال میوه به وسیله نهالستان های معتبر و مجوزدار اشاره نمود.

از میان شهرهای کشور ایران می توان شهر سنندج، کرمانشاه و یاسوج را نام برد که توانستند جایگاه ویژه ای در فراوری انواع میوه ها در کشور ایران به دست بیاورند، آنطور که تحقیقات نشان می دهد کشاورزان این شهرها در دهه گذشته خود را به علم نوین کشاورزی وقف داده و اقدام به اصلاح و بازسازی باغستان های میوه خود نموده اند.

احداث باغ تجاری و مدرن

نکات مهم و قابل توجه برای کشاورزان کرمانشاه سنندج و یاسوج جهت احداث باغ تجاری و مدرن

احداث باغ ارقام نهال میوه در کرمانشاه و احداث باغ انواع نهال میوه در سنندج (https://bartarnahal.ir/buy-fruit-and-walnut-seedlings-in-sanandaj) بعلاوه یاسوج بصورت تجاری، کم هزینه و مقرون به صرفه نیست کشاورز و سرمایه گذار بهتر است قبل از صرف کوچکترین هزینه ای بر روی سرمایه گذاری و احداث باغ میوه اطلاعات جامع و مفیدی در این زمینه کسب نموده سپس با دست پر نسبت به مراحل بعدی راه اندازی باغ حرفه ای اقدامات لازم را انجام دهد.

  • تأیید سازمان جهاد کشاورزی

در مرحله اول بهتر است از مشاوره و متخصصین وزارت جهاد کشاورزی یاری گرفته نهال میوه که مورد تایید این سازمان است را مورد آنالیز قرار دهید، البته در این زمینه شما می توانید از کارشناسان و مشاوران نهالستان های معتبر و مجوزدار از وزارت کشاورزی نیز یاری گرفته برترین رقم نهال میوه که سود زیادی برای شما خواهد داشت و به عنوان یک نهال تجاری شناخته شده است را انتخاب کنید.

  • ارتفاع از سطح دریا

اطلاعات شما در خصوص ارتفاع از سطح دریا باعث می گردد تا اطلاعات کاملتری در خصوص

  • نوع آب و هوا
  • مقدار رطوبت
  • وزش باد
  • دمای هوا

کسب نموده و قدم های بعدی خود را براساس داده های بدست آمده بردارید.

  • انتخاب نهال دیرگل یا زود گل

شهرهای کرمانشاه، سنندج و یاسوج به خاطر وسعت زیاد از اقلیم های متفاوت بهره می برند، بنابراین بر اساس اقلیم منطقه خود باید انواع نهال گرمسیری یا سردسیری را انتخاب نمایند.

  • درصد بالای سازگاری نهال میوه با منطقه

به این موضوع دقت داشته باشید اگر شما برترین نهال جهان را با گرانترین قیمت ممکن بخرید در صورتی که این نهال با محیط کاشت هیچگونه سازگاری نداشته باشد، مطمئن باشید باردهی و بازدهی مناسبی از خود نشان نخواهد داد، از اینرو توصیه می گردد حتماً رقم نهال میوه را انتخاب کنید که درصد سازگاری زیادی با منطقه شما داشته باشد، انواع نهال دیرگل و نهال زودگذر را بشناسید و بر حسب منطقه خود که اقلیم

  • سردسیری
  • گرمسیری
  • معتدل

است نوع نهال را با یاری گرفتن از مشاوران انتخاب کنید، با این کار مطمئن باشید باردهی بسیار مناسبی از باغستان تجربه می کنید.

  • مقدار و قامت درخت بزرگ یا کوچک

موضوعی که خیلی کم کشاورزان با آن توجه می نمایند مقدار درخت و قامت آن است، هنگام انتخاب نژاد درخت و نهال میوه دقت داشته، حتماً با شرایط و متراژ باغ شما همخوانی داشته، علاوه بر آن کشاورزان شهر سنندج، یاسوج و کرمانشاه با توجه به سرد و گرم بودن منطقه خود حتماً بر روی قامت درختان مطالعه و آنالیز های لازم را انجام دهند.

  • گرده افشانی طبیعی و مناسب نهال میوه

از مواردی که باعث افزایش باردهی شما می گردد مراحل انجام گرده افشانی است، شما به هنگام خرید نهال در کرمانشاه (https://bartarnahal.ir/fruit-seedlings-in-kermanshah) و انتهای ارقام نهال در سنندج بعلاوه تهیه نهال در یاسوج از نهالستان اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

نهال میوه
  • شروع باردهی نهال میوه خریداری شده

چون بیشتر کشاورزان در پی کسب سرمایه اولیه در سال های شروع احداث باغ حرفه ای هستند، سعی کنید نهال اصلاح شده و پیوندی را بخرید که در بازه زمانی کوتاه تری 1 الی 4 ساله اولیه باردهی خود را شروع نموده و بلافاصله به تکامل رشد برسد، در این صورت شما می توانید در دهه اول احداث باغ علاوه بر جبران سرمایه اولیه سالانه از سود تصاعدی آن نیز نهایت استفاده را ببرید.

  • دیررس یا زودرس بودن نهال میوه

کشاورزان عزیز سه شهر به هنگام خرید نهال میوه در یاسوج بعلاوه برای تهیه و خرید نهال میوه در کرمانشاه و سنندج حتماً طولانی بودن زمستان و تابستان شعر خود را در نظر داشته باشند، اگر تابستان منطقه آنها کوتاه است از خرید نهال دیررس اجتناب نمایند، چون سرمایه پاییزی باعث افت کیفیت آنها می گردد، ولی در صورت طولانی بودن تابستان و کوتاه بودن زمستان به راحتی می توانند از انواع نهال میوه در یاسوج ، کرمانشاه و سنندج را به صورت دیررس انتخاب و نسبت به کشت آنها مراحل لازم را بگذرانند.

قیمت نهال میوه در سنندج، کرمانشاه و یاسوج

از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهال میوه در شهر سنندج، کرمانشاه و یاسوج باید بگوییم مهم است شما از کدام مرکز معتبر فراوری و فروش نهال میوه اقدام به تهیه و خرید این محصول نموده اید! توجه داشته باشید در صورت خرید معتبر و آگاهانه می توانید نهال میوه با کیفیت را با برترین شرایط به همراه کارت گارانتی با قیمت مناسب نه کمتر و نه بیشتر تهیه کنید.

شما برای اطلاع پیدا کردن از قیمت نهال میوه ابتدا موارد زیر را برای کارشناس نهالستان شرح بدهید تا آنها بر حسب سلیقه فردی شما و شرایط محیطی و اقلیمی منطقه احداث باغ بتوانند برترین رقم نهال میوه که سازگاری مناسبی با محیط اطراف دارد و قیمت مناسب برای شما داشته باشد را پیشنهاد دهند.

  • تعیین کردن رقم نهال میوه: شما با وارد شدن به سایت نهالستان و درخواست کاتالوگ از کارشناس فروش نهالستان می توانید، اطلاعات جامع از نوع نهال میوه در یاسوج و نهال میوه در سنندج و کرمانشاه به دست آورده، سپس رقم نهال مورد نظر را انتخاب و به کارشناس مربوطه اعلام کنید .
  • تعداد نهال خریداری شده: معمولاً تعداد نهال خریداری شده نیز بر قیمت نهایی آن تاثیر بسزایی دارد، خریدارانی که نهال خود را به صورت انبوه خریداری می نمایند از تخفیف ویژه برخوردار هستند.
  • نهالستان مرجع و مراکز معتبر فراوری و عرضه نهال میوه: تاثیرگذارترین عامل بر روی خرید نهال در یاسوج (https://bartarnahal.ir/buy-sell-price-seedlings-yasouj) بعلاوه قیمت نهال در سنندج و کرمانشاه انتخاب نهالستان های معتبر و فراوری نماینده است که نهال را مستقیم از فراوری به مصرف در اختیار کشاورزان قرار می دهند، این نهالستان ها مانند برتر نهال سابقه طولانی در فراوری انواع نهال بذری پیوندی و اصلاحی داشته و برترین نهال را با قیمت منصفانه و مصوب وزارت جهاد کشاورزی در اختیار مصرف نمایندگان قرار می دهند، مطمعنأ برای کشاورزان قیمت نهال در کرمانشاه و دیگر شهرها مهم است.
خرید انواع نهال میوه

کلام آخر

کشاورزان سه شهر برای خرید انواع نهال میوه در کرمانشاه و ارقام نهال میوه در سنندج بعلاوه کشاورزان یاسوجی جهت استعلام قیمت نهال میوه در یاسوج بصورت اصلاحی و پیوندی و تضمین شده با مشاوره رایگان، باید به چند مورد مهم دقت کافی داشته باشند تا بتوانند از خرید خود رضایت کافی داشته باشد،

  • شناختن نهالستان سنندج و کرمانشاه و یاسوج که تمامی نهال میوه در کرمانشاه و دیگر شهرها را با گواهی سلامت از سازمان وزارت جهاد کشاورزی ارائه می دهند.
  • نهالستان کرمانشاه و دیگر شهرها که معتبر هستند کلیه محصولات خود را با کارت سلامت و فاکتور معتبر به فروش برساند.
  • نهالستان یاسوج و دیگر شهرها که مسئولیت پذیر هستند، محصولات خود را با تضمین کیفیت و با ارائه کارت گارانتی عرضه می نمایند تا در صورت بروز کوچکترین مسئله ای پاسخگو بوده و بلافاصله مشکل کشاورز را حل نماید.
  • معمولاً نهالستان معتبری را برای خرید نهال در یاسوج و خرید نهال در کرمانشاه بعلاوه جهت خرید نهال در سنندج انتخاب کنید، علاوه بر فروش داخلی نهال میوه در صادرات آن به کشورهای اطراف نیز فعالیت های مفیدی داشته باشد، چون تعیینه با کیفیت بودن نهال پیوندی و اصلاحی فراوری شده است.
  • امروزه نهالستان های معتبر با قدمت دیرینه و درخشان جهت اطمینان کشاورزان اقدام به راه اندازی سایت های اینترنتی در مراکز استان ها نموده اند تا کشاورزان از اقصی نقاط کشور بتوانند به این سایت ها دسترسی آسان داشته، علاوه بر کسب اطلاعات لازم در زمینه تنوع نهال عرضه شده، بعلاوه استعلام قیمت نهال میوه در سنندج و یاسوج البته جهت اطلاع از قیمت نهال میوه در کرمانشاه به راحتی با مشورت گرفتن از کارشناسان نهالستان نوع نهال را انتخاب و نسبت به خرید نهال میوه در سنندج و تهیه ارقام نهال میوه در یاسوج و کرمانشاه و کشت آن اقدامات نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از درگاه های ارتباطی زیر بهره ببرید

تماس با برتر نهال:

09141832393

09144501003

منبع: هفت گنج
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1510

به "سنندج، کرمانشاه و یاسوج سه شهر مهم در فراوری ارقام میوه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنندج، کرمانشاه و یاسوج سه شهر مهم در فراوری ارقام میوه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید