با پوست لیموترش چیکار می شه کرد؟!

به گزارش مجله صادق ویلا، قبول دارید؟ پس بیایید مربایش را هم درست کنید! لیموترش به خاطر طعم ترش بافتش و مزه تلخ پوستش وقتی با شیرینی شکر مخلوط گردد یک هارمونی فوق العاده می سازد! طوری خوب است که دوست دارید برای همه عمر مربای لیموترش بخورید! فقط مراقب قند خونتان باشید!

با پوست لیموترش چیکار می شه کرد؟!

در این دستور می خواهیم یکی از شگفتی های دنیای آشپزی را رو کنیم! به نظر شما اولین نفری که تصمیم گرفت از لیموترش مربا بسازد چه کسی بود؟! قطعا کسی که روحی ها لطیف و دوست داشتنی داشته است این فکر به ذهنش رسیده، به هرحال ما از این تصمیم ممنونیم!

این مواد را آماده کنید تا یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها را رو کنیم!

ماده غذایی اندازه

لیموترش

700 گرم

شکر

400 گرم (سه لیوان دسته دار)

آب

یک لیوان

آب لیموترش

2 قاشق غذاخوری

زعفران

به اندازه دلخواه

خب... وسایل خاصی هم نمی خواهد، همین که حاضر شدید بقیه خطوط را بخوانید!

لیمو ها را بشویید و آب آن ها را بگیرید. تمام هسته هایش را هم دربیاورید. در یک ظرفی آب را جوش بیاورید و پوست لیمو ها را داخل آن بیندازید. اجازه بدهید 5 دقیقه بجوشند و بعد پوست ها را آبکش کنید. این کار را سه بار انجام بدهید تا تلخی گزنده پوست لیمو گرفته گردد.

وقتی برای سومین بار پوست لیمو ها را آبکش کردید داخل آب سرد بریزید و اجازه بدهید حدود 10 دقیقه باقی بماند و بعد از طی این مدت آبکشی کنید.

حالا وقت این است که پوست لیمو ها را به شکل دلخواه برش بزنید. می توانید از قالب های مختلف یاری بگیرید یا حتی نگینی و خلالی کنید. این قسمت تمام و کمال به سلیقه و وقت شما بستگی دارد.

طرز تهیه شربت مربا:

شکر و آب را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. آن را هر از گاهی هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل بگردد و حدود یک ربع بجوشد و کم کم شهد غلیظ بگردد. شربت که کمی به غلظت افتاد پوست لیمو ها را به همراه اندازهی زعفران داخل آن بریزید و با حرارت میانه اجازه بدهید یک ربع دیگر هم بجوشد.

کم کم بافت مرباشکل خودش را به شما نشان خواهد داد. در 5 دقیقه پایانی دو قاشق آبلیمویی که داشتیم را اضافه کنید و دیگر کاری باقی نمانده است! بعد از اینکه کاملا خنک شد در ظرفی که هم تمیز باشد هم خشک بریزید. مربای خوشمزه و خوش عطر شما آماده است! برای صبحانه که انتخابی عالی است و بعلاوه برای صرف کنار چای هم معرکه می گردد. امتحان کنید.

منبع:راهنماتو

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1588

به "با پوست لیموترش چیکار می شه کرد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پوست لیموترش چیکار می شه کرد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید