اکستنشن موی میکرولینک چیست و چگونه انجام می گردد؟

به گزارش مجله صادق ویلا، سال های زیادی است که زنان و دختران موهای خود را با روش اکستنشن بلندتر و پرپشت تر می نمایند. از آن جایی که این روش بسیار راحت بوده و هواداران زیادی دارد در سال های اخیر روش های جدیدتر آن وارد سالن ها و آرایشگاه های زیبایی شده است. جدیدترین روشی که این روزها در بیشتر سالن های زیبایی انجام می دهد روش میکرولینک است که خیلی بیشتر از روش های قدیمی هوادار دارد. خوشبختانه در سال های اخیر روش های زیادی برای پرپشت کردن و بلند کردن موها وجود دارد، حتی اگر به لحاظ ژنتیکی برنده خرمن موهای درخشان نشده باشید. چه با روتین های سلامتی مو مانند شامپوها، روغن ها و ویتامین های تقویتی موها و چه به وسیله اکستنشن ها و کلاه گیس های طبیعی.

اکستنشن موی میکرولینک چیست و چگونه انجام می گردد؟

اکستنشن موی میکرولینک به علت اینکه کشش و فشار کمتری را به موها و کف سر وارد می نماید و بعلاوه به زیبایی و بسیار طبیعی با موهای فرد ترکیب می گردد مجذوب کنندهیت بسیار بیشتری نسبت به اکستنشن های قدیمی دارد. یکی از متخصصین مشهور آرایش مو و صاحب سالن آرایش هِیر لینکد (Hair Linked Salon) در استان پنسیلوانیای ایالات متحده آمریکا، اذعان دارد که روش میکرولینک، روشی محبوب برای افزایش طول و حجم موهای افراد است، بدون اینکه از حرارت یا چسب استفاده گردد که خود می تواند به موهای طبیعی آسیب رساند.

اگر تا به حال درباره اکستنشن مو به روش میکرولینک چیزی نشنیده یا نخوانده اید و یا مدتی است که در برنامه ریزی زیبایی خود وقت میکرولینک را لحاظ نموده اید، حتما هنوز سوالات زیادی در سر دارید. ما در این مطلب از خبرنگاران مگ با آرایشگرهای مشهور و صاحبین سالن های زیبایی معتبر صحبت نموده ایم تا درباره همه آن چیزی که باید درباره روش میکرولینک باید بدانیم مطلع شویم. پس با ما همراه باشید تا همه چیزهایی را که باید قبل از انجام این روش بدانید تجزیه و تحلیل نموده و مورد آنالیز کامل قرار دهیم.

اکستنشن موی میکرولینک چیست؟

میکرولینک ها جایگزین طبیعی تری برای اتصال و اکستنشن موها هستند و با نگهداری مناسب می توانند کمی بیشتر دوام بیاورند. در اصل، آن ها حلقه های سیلیکونی یا فلزی کوچکی هستند که برای چسباندن اکستنشن های ریز به بخش های کوچکی از موهای طبیعی استفاده می شوند.

  • آیا رتینول می تواند از ریزش مو جلوگیری کند؟

اکستنشن موی میکرولینک چگونه انجام می گردد؟

اساساً، آرایشگر تارهای کوچک به هم چسبیده مو را با مهره های سیلیکونی یا فلزی (از جنس مس یا آلومینیوم) به ریشه های بخش های کوچکی از موهای طبیعی می چسباند. هر اکستنشن موی میکرولینک، به دسته ای از موهای طبیعی فرد وصل می گردد و نتیجه طبیعی تری نسبت به اکستنشن های قلاب بافی یا اکستنشن دوخت به دست می آورد.

البته انواع مختلفی از میکرولینک ها نیز وجود دارد؛ میکرولینک های دوخت که از مهره های کوچک با آستر سیلیکونی استفاده می گردد و میکرولینک مدل I-Tips که در آن اکستنشن ها با یک مهره مسی وصل می شوند. اکستنشن های مدل K-Tips نیز وجود دارند که با استفاده از کراتین به موهای شخص متصل می شوند.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه میکرولینک ها این است که برخلاف اکستنشن های قلاب بافی یا دوخت های قدیمی، موها از قبل احتیاجی به بافتن محکم ندارند. به عبارت دیگر، اگرچه اکستنشن موی میکرولینک یک مدل موی محافظ نیست زیرا موهای طبیعی شما هنوز در معرض دید هستند اما کشش، فشار و خطر شکستگی موها بسیار کمتر است.

هزینه اکستنشن موی میکرولینک چقدر است؟

این موضوع بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ از آن جمله می توان به کیفیت مو، تعداد تارهای درگیر و اینکه چه کسی (با چه حد از اعتبار و تخصص) این کار را برای شما انجام می دهد. این کار مانند هر کار زیبایی دیگری باید حتما زیر نظر متخصص باتجربه و شکیبا انجام گردد تا نتیجه ای دلخواه برای فرد به همراه داشته باشد. عموما اکستنشن موی میکرولینک، شاخه ای حساب می گردد که هر شاخه چیزی بین 30000 تا 60000 تومان است. برای پوشش سر اصولا به تعداد 150 تا 200 شاخه مو احتیاج است. بنابراین تخمین زده می گردد که هزینه انجام اسکتنشن موی میکرولینک چیزی بین 5 تا 12 میلیون متغیر باشد. اما به خاطر داشته باشید که این میزان هزینه لزوماً شامل هزینه خود موها و قرارهای بعدی توصیه شده با آرایشگر برای ترمیم و نگهداری اکستنشن ها نیست و گاهی تنها دستمزد آرایشگر را شامل می گردد.

برای چه مدت می توان اکستنشن های موی میکرولینک را روی سر نگه داشت؟

متخصصین می گویند که این نوع اکستنشن ها می توانند بین سه تا پنج ماه روی سر فرد دوام بیاورند، البته تا زمانی که به درستی نگهداری شوند. فراتر از مراقبت مناسب در خانه، اگر می خواهید اکستنشن هایتان برترین ظاهر را داشته باشند، بهر است هر دو ماه یک بار برای ترمیم به سالن موردنظرتان مراجعه نموده و موهای خود را به دستان آرایشگر متخصص و مورداعتماد خود بسپارید. هنگامی که موهای طبیعی شخص رشد می نمایند، اکستنشن ها از پوست سر دورتر می شوند و هر 6 تا 8 هفته یک بار احتیاج به تنظیم یا بالا بردن آن ها برای حفظ ظاهر و جلوگیری از گره خوردن وجود دارد.

  • راهنمای خرید برترین شامپو برای موهای خشک و وز

اکستنشن های میکرولینک برای چه کسانی مناسب هستند؟

به گفته آرایشگران هر کسی با هر جنس و مدلی از مو، می تواند اکستنشن های میکرولینک را امتحان نموده و تا زمانی که موهایش سالم و به مقدار کافی بلند باشد، این نوع اکستنشن برای موها مناسب است. بعلاوه، متخصصین پیشنهاد می دهند که اگر در پی افزایش حجم و طول موهای خود هستید، میکرولینک ها گزینه ای عالی برای موهای ظریف تا معمولی هستند. اما در ادامه هشدار می دهند که اگر موهای بسیار ظریف یا نازکی دارید، مهره ها می توانند قابل مشاهده باشند و به طور بالقوه باعث ایجاد فشار و کشش روی تارهای ضعیف مو شوند. بنابراین همواره بهتر است با یک آرایشگر مورداعتماد و البته متخصص مشورت کنید تا معین گردد که آیا این نوع خاص از اکستنشن روی موهای شما جواب می دهد یا خیر.

اکستنشن موی میکرولینک را چگونه می توان حالت داد؟

برترین بخش این نوع اکستنشن مو این است که شما می توانید اکستنشن های میکرولینک را دقیقاً مانند موهای طبیعی خود حالت دهید. می توانید آن ها را بشویید، سشوار بکشید، صاف و یا حتی فر کنید. فقط پیش از همه این کارها، مطمئن شوید که از دانه ها دوری نموده و با آن ها تماس پیدا نکنید. اگر قصد دارید از گرما برای خشک کردن یا حالت دادن به موهای خود بهره ببرید، حتما از محافظ حرارتی بهره ببرید. بعلاوه، متخصصین توصیه نموده اند که تا جایی که می توان باید از گرمای زیاد (برای خشک کردن یا حالت دادن موها) خودداری کرد، زیرا قرار گرفتن در معرض دمای بالا می تواند به میکرولینک ها آسیب برساند.

چگونه باید از اکستنشن موی میکرولینک مراقبت کرد؟

اکستنشن موی میکرولینک مانند موهای طبیعی احتیاج به مراقبت و روتین مخصوص خود را دارد. بنابراین انتخاب محصولات باکیفیت و استفاده از حداقل حرارت ممکن، برترین راه برای حفظ این نوع اکستنشن است. روندی که آرایشگرها آن را برخورد ملایم می نامند. آن ها شرح می دهند که باید به طور مرتب و با یک برس نرم یا یک برس مخصوص موهای اکستنشن شده، برای جلوگیری از گره خوردن، آن ها را به آرامی شانه کنید و اگر احتیاج بود به آرامی بشویید. حواستان باشد فقط برای انتهای موها از نرم نماینده (یا کاندیشِنِر) بهره ببرید تا از شل شدن پیوندها و مهره ها جلوگیری گردد. آن ها بعلاوه توصیه می نمایند که از شستشوی تهاجمی پوست سر پرهیز نموده و با موهای بافته یا بسته شده هرگز نخوابید. در مدت زمانی که این اکستنشن ها روی موهای شما هستند از محصولات موی چرب نماینده و روغن ها که باعث لیز خوردن مهره ها و پیوندها می شوند، خودداری کنید. به علاوه، از قلم نیاندازید که قرار دیدار های بعدی برای ترمیم و نگهداری اکستنشن ها را فراموش ننموده و حتما برای تماشا آرایشگر مورداعتمادتان برنامه ریزی کنید.

  • براق نماینده مو چیست و چه خاصیتی دارد؟

سخن پایانی

در چند سال اخیر روش های جدیدی برای انجام کارهای زیبایی وارد سالن های آرایشی و زیبایی شده است. یکی از روش های پرطرفدار برای افزایش طول و حجم موها استفاده از روند اکستنشن است. جدیدترین نوع این روش، میکرولینک نام دارد که برای بیشتر موها مناسب بوده و ظاهری طبیعی تر و مجذوب کننده تر به موهای شما می بخشد. برای استفاده از این نوع اکستنشن حتما با آرایشگر متخصص و مورداعتماد خود مشورت کنید تا بتوانید از میان روش های مختلف برترین گزینه را انتخاب نموده و با صرف هزینه ای معقول برترین و زیباترین ظاهر را کسب کنید.

منبع: elle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1403 بروزرسانی: 1 مرداد 1403 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1623

به "اکستنشن موی میکرولینک چیست و چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکستنشن موی میکرولینک چیست و چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید