اولیایی در واکنش به تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای: کمیته بدوی کارش را درست انجام داده است، آبروریزی نشده است

به گزارش مجله صادق ویلا، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای معتقد است که با تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال به وسیله AFC یک آبروریزی رقم نخورده است.

اولیایی در واکنش به تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای: کمیته بدوی کارش را درست انجام داده است، آبروریزی نشده است

کاظم اولیایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره تعلیق فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران به وسیله AFC گفت: فوتبال به شدت روی استاندارد سازی در حرکت است و AFC هم توقع دارد با همین شدت استاندارد ها در ایران نیز رعایت گردد. در عملکرد ما اشکالی بوده و ما باید فاصله صدور و عدم صدور مجوز ها را آنالیز کنیم تا بفهمیم نقص کار کجا بوده است. حتما کار مشکل داشته که AFC چنین تصمیمی گرفته است و باید جزئیات کار اعلام گردد.

وی درباره اینکه AFC کمیته بدوی را تعلیق نموده است یا کمیته استیناف، اشاره نمود: کمیته ها بر مبنای ماده 58 اساسنامه تازه، عوامل اجرایی نیستند و فقط تصمیم گیرنده هستند. تا سال گذشته این کار را دپارتمان صدور مجوز حرفه ای به ریاست سهیل مهدی انجام می داد و الان نیز این دپارتمان همین کار را انجام می دهد که مسئول و رابط آن سهیل مهدی است.

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای درباره اینکه آیا AFC تشخیص داده که فدراسیون ایران در پی دور زدن رعایت استاندارد های صدور مجوز حرفه ای بوده است، گفت: قطعاً اشکال در کار ما زیاد است. استاندار دسازی در باشگاه های ایران خیلی سخت است. ما کشوری هستیم که بیشتر می خواهیم با ریش سفیدی و میانجی گری مسائل مان را حل کنیم. فکر می کنم با این شرایط تصمیم تعلیق خیلی ما را شگفت زده نکرد، چون کار ها انجام نشده است.

اولیایی درباره اینکه با این تصمیم AFC فرایند صدور مجوز حرفه ای برای فصل آینده به چه صورت خواهد بود، افزود: احتمالاً از فدراسیون توضیحاتی می خواهند و ممکن است این تعلیق رفع گردد. در غیر این صورت، باید این کار (فرایند صدور مجوز حرفه ای) را سال آینده AFC خودش انجام دهد. قبلاً هم AFC مستقلاً این فرایند را انجام می داد اما چند سالی بود که به فدراسیون ها این کار را سپرده بود. AFC طبیعتاً مسائل و نواقص کار را می گوید ولی بعد از آن یا کار را دوباره به فدراسیون محول و یا اینکه خودشان ورود می نمایند.

وی درباره اینکه آیا بعد از حذف استقلال و پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا، با تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال یک آبروریزی برای فوتبال ایران رقم نخورده است، یادآور شد: خیر، چرا آبروریزی؟ از سال ها پیش استاندارد ها باید رعایت می شد، بارها فدراسیون و باشگاه ها جریمه شده بودند و بارها AFC تعهد گرفته بود که دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

عضو کمیته بدوی درباره اینکه این کمیته چه نقشی در این فرایند دارد، مطرح کرد: کمیته بدوی 100 دردصد کارش را درست انجام داده است. باید دید تصمیمات به وسیله دپارتمان به موقع ابلاغ شده یا خیر. باید دید آیا در زمان های معین اطلاعات منتقل شده اند؟ من الان هم اعتقاد دارم یکی از افتخارات کمیته بدوی این است که ما از 7 تیمی که درخواست مجوز حرفه ای داده بودند، فقط مجوز 3 باشگاه را صادر کردیم. سپاهان و فولاد که به وسیله AFC نیز تایید شدند اما گل گهر که ما تایید نموده بودیم فقط به علت یک هفته تاخیر در پرداخت حقوق یک مربی از آسیا حذف شد.

اولیایی درباره اینکه کمیته استیناف بعد از کمیته بدوی مجوز استقلال و پرسپولیس را صادر نموده بود، ابراز داشت: این موضوع نیز قابل آنالیز است اما بیشتر اشکال را در ساختار اداری کمیته ها می بینم.کار های عمومی این فرایند در سازمان لیگ، در مکاتبات و ابلاغیه ها شاید به موقع اعلام نشده است. این مسائل قابل بحث است و باید دید تاریخ ها رعایت شده است یا خیر. در کار حتما اشکال بوده و باید این اشکال ها آنالیز گردد، چراکه حساسیت AFC سال به سال بیشتر می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1346

به "اولیایی در واکنش به تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای: کمیته بدوی کارش را درست انجام داده است، آبروریزی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیایی در واکنش به تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای: کمیته بدوی کارش را درست انجام داده است، آبروریزی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید