60 درصد مهندسان یا بیکارند یا اسنپی!

به گزارش مجله صادق ویلا، احمد خرم حدود 10 ماه پس از انتصاب به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی در اولین نشست خبری با موضوع اجرای مبحث 22 مقررات ساختمان (نگهداری و تعمیر ساختمان) با یادآوری این که کاری برای اعضای نظام مهندسی انجام نداده ایم، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی 550 هزار عضو هستند که 60 درصد از این تعداد یا در تخصص خود کار نمی نمایند یا بیکار هستند یا اسنپ کار می نمایند.

60 درصد مهندسان یا بیکارند یا اسنپی!

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: فوق لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی در اسنپ کار می نماید. باید فکری به حال مهندسان و بهره برداران ساختمان کنیم. بهره برداری، نگهداری، بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی ساختمان های عظیم را رها نموده ایم.

وی اضافه نمود: متولی این بخش وزارت راه و شهرسازی و متصدی هم شهرداری ها هستند که اگر این دو با هم هم عزم نشوند هیچ اتفاقی نمی گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این که متولی ساخت و ساز ها وزارت راه و متصدی نظام مهندسی ساختمان است، گفت: ما در نسل سوم ساخت و ساز ها هستیم و جهان در نسل ششم. خیلی عقب هستیم، باید متولی و متصدی اراده و عزم واحدی داشته باشند که این عزم وجود دارد.

خرم با بیان این که باید 40 درصد ساخت و ساز ها صنعتی باشد که الان 5 درصد است، گفت: با توجه به استقبال وزارت راه به دنبال راه اندازی ستاد صنعتی سازی، هوشمندسازی و ساختمان های سبز هستیم.

وی با بیان این که هم اکنون حدود 10 میلیون واحد مسکنی در کشور داریم که نیازمند نگهداری هستند، اظهار کرد: این برنامه باعث اشتغالزایی 200 هزار نفری می گردد، قول می دهیم با تعریف فرصت های شغلی طی دو برنامه توسعه ای نرخ بیکاری مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی به صفر برسد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 637

به "60 درصد مهندسان یا بیکارند یا اسنپی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد مهندسان یا بیکارند یا اسنپی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید