50 تا 120 هزار تومان، هزینه کتاب های درسی در سال تحصیلی 1401

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: هزینه بسته های کتب درسی فرق دارد و نسبت به سال گذشته میانگین 22 درصد افزایش قیمت داشته ایم.

50 تا 120 هزار تومان، هزینه کتاب های درسی در سال تحصیلی 1401

لطیفی در ارتباط با تاخیر در رسیدن کتاب های درسی به دست دانش آموزان گفت: تاخیر و توزیع نامناسب کتاب ها 10 تا 12 علت مختلف دارد. یکی از آن ها مسئله انتخاب رشته دانش آموزان است.

او ادامه داد: هر سال کتاب ها را بر اساس یک برآورد منتشر می کنیم؛ اما آیا این که دقیقا به موقع انتخاب رشته انجام دهند و در زمان مناسب ثبت نام خود را قطعی نمایند، یا اطلاعات افراد در سامانه ثبت نام کامل باشد؛ عواملی هستند که در تاخیر رسیدن کتاب ها به دانش آموزان تاثیر گذارند.

او اضافه نمود: در سال گذشته سامانه ثبت نام آموزش و پرورش اختلالاتی داشت، اما سال جاری این سامانه هیچ اختلالی نداشته است. البته این موضوع که فرآیند توزیع به موقع انجام نمی گردد بستگی به فرآیند ثبت نام دارد.

او اضافه نمود: تعدادی از خانواده ها که چیزی حدود یک میلیون نفر هستند، هنوز ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام نداده اند. در حالی که بیش از 14 میلیون نفر ثبت سفارش کتب درسی خود را در سامانه انجام داده اند.

لطیفی درباره هزینه کتب درسی گفت: هزینه بسته های کتب درسی فرق دارد و نسبت به سال گذشته میانگین 22 درصد افزایش قیمت داشته ایم. از 50 تا 120 هزار تومان هزینه کتاب های درسی برای خانواده ها است.

لطیفی درباره تعویض کتاب های کهنه با نو در مدارس گفت: این موضوع در سازمان پژوهش و برنامه ریزی نیست؛ اما برخی مدارس این کار را انجام می دهند. مدارس برخی کتاب های کهنه را دریافت می نمایند و برای بازیافت استفاده می نمایند تا بخشی از این کاغذ برای فراوری مجدد بازگردد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1448

به "50 تا 120 هزار تومان، هزینه کتاب های درسی در سال تحصیلی 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 تا 120 هزار تومان، هزینه کتاب های درسی در سال تحصیلی 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید