کرونا چگونه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را افزایش داد؟

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران، دوره دو ساله همه گیری کرونا تقریباً همه مشاغل را تحت تأثیر قرار داد و شکل و شمایل همه چیز، از جمله مدل های کسب و کار را عوض کرد. در این میان، برخی از کسب و کارها برای همواره اعلام شکست کردند و برخی دیگر به میزانی از سودآوری رسیدند که حتی تصورش هم پیش از دوره همه گیری برایشان غیرممکن بود.

کرونا چگونه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را افزایش داد؟

اخیراً رسانه یورونیوز، گزارشی از شرکت فراوری لوازم آرایشی و بهداشتی لورآل منتشر نموده که نشان می دهد این مجموعه در دوره همه گیری کرونا، رشد چند برابری در سودآوری داشته است که این مسئله با توجه به خانه نشینی مردم و استفاده از ماسک در ظاهر قابل توجیه نیست. یورونیوز در این گزارش به آنالیز علل فروش بیش از پیش محصولات آرایشی و بهداشتی در دوره کرونا پرداخته است:

لورآل، شماره یک دنیا در صنعت لوازم آرایشی، از ثبت رکوردهای تازه سودآوری و فروش در سال 2021 اطلاع داد؛ اما با وجود محدودیت های کرونایی از جمله اعمال قرنطینه، رواج دورکاری و استفاده مستمر از ماسک که موجب کاهش مصرف لوازم آرایشی شده، این صنعت چگونه وارد دوره تازه ای از رونق شده است؟

گروه لورآل با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که سود خالص این گروه در سال اقتصادی گذشته به 4.6 میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2020 افزون بر 29 درصد افزایش داشت. عایدی عملیاتی آن نیز از 5.21 میلیارد یورو در سال 2020 به 6.16 میلیارد یورو در سال گذشته میلادی رسید. بعلاوه حاشیه سود این گروه طی دو سال گذشته از 18.6 درصد به 19.1 درصد رشد کرد.

بر پایه این بیانیه گردش اقتصادی برندهای زیر مجموعه این گروه از جمله گارنیه (Garnier)، لورآل پاریس (LOréal Paris)، لانکوم (Lancôme) و میبلین (Maybelline) در سال 2021 به 32.28 میلیارد یورو رسید که حاکی از افزایش 15.3 درصدی است.

مطابق اعلام گروه لورآل رشد فروش در اروپا، آمریکای شاقتصادی و آسیا زمینه ساز اصلی افزایش عایدی و سودآوری این گروه بوده است.

این در حالی است که نتایج تازه ترین آنالیز ها نشان می دهد که شیوع همه گیری کرونا تأثیر منفی بر مصرف محصولات آرایشی داشته و اهمیت آرایش در مقایسه با دوره پیش از شیوع بیماری کووید -19 کاهش یافته است.

اما در عین حال، نتایج این آنالیز ها نشان می دهد که پس از طی دوره قابل توجهی از استفاده از ماسک و نیز محصولات ضدعفونی احتیاج مردم به مصرف محصولات مراقبت از پوست افزایش یافته و به بالاتر از سطح پیش از همه گیری رسیده است. استفاده طولانی مدت از ماسک، بسیاری از مردم را دچار جوش، لک و آکنه صورت نموده و پوست دستان عده قابل توجهی نیز از فرط استفاده از ژل های ضدعفونی و شستشوی بسیار دچار خشکی و اگزما شده است.

بر همین اساس، مصرف انواع سرم ها و کرم های مراقبت از دست دست و صورت افزایش یافته و به سطحی بالاتر از پیش از همه گیری کرونا رسیده است. چنان که نتایج آنالیز منتشر شده در نشریه اسپرینگراوپن (SpringerOpen) نشان می دهد که با وجود تفاوت الگوی تغییر مصرف لوازم آرایشی همانند رُژ لب، مداد چشم و کرم پودر در منطقه ها مختلف دنیا ولی رشد مصرف محصولات مراقبت از پوست در تمامی بازارهای عمده از الگوهای مشابهی پیروی می نماید؛ تغییری که موجب جبران تأثیر کاهش مصرف لوازم آرایشی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1316

به "کرونا چگونه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را افزایش داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چگونه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را افزایش داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید