کاهش یک میلیونی صادرات نفت آمریکا در آوریل و می

به گزارش مجله صادق ویلا، در حالی که عربستان در حال سرازیر کردن نفت ارزان خود به بازار های جهانی است، منابع مطلع گفتند صادرات نفت خام آمریکا در ماه های آوریل و می قرار است حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

کاهش یک میلیونی صادرات نفت آمریکا در آوریل و می

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که عربستان در حال سرازیر کردن نفت ارزان خود به بازار های دنیای است، منابع مطلع گفتند صادرات نفت خام آمریکا در ماه های آوریل و می قرار است حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

در حالی که رقابت عربستان و آمریکا برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار بالا گرفته است، ریاض قیمت نفت خود را تا حد 25 دلار پایین آورده و چند سوپرتانکر برای ارسال 12 میلیون بشکه نفت خام خود به بازار آمریکا اجاره نموده است.

در حالی که عالم گیر شدن ویروس کرونا موجب افت شدید رشد اقتصاد دنیای شده، قیمت نفت بزرگترین افت هفتگی از زمان بحران اقتصادی سال 2008 را پشت سر گذاشته است. پس از شکست کوشش ها برای توافق با روسیه و دیگر فراورینمایندگان جهت محدود کردن فراوری، عربستان کوشش های خود به منظور افزایش صادرات نفت به مشتریانش در سراسر دنیا را شدت بخشیده است.

تجار نفتی گفتند به دلیل تخفیف های پیشنهادی عربستان صادرات نفت آمریکا شاهد افت قابل توجهی خواهد بود. آمریکا در طی سال های اخیر شاهد رشد قابل توجه صادرات نفت خود بوده و پس از سرانجام دادن به سیاست ممنوعیت صادرات نفت در اواخر سال 2015، اخیرا روزانه بیش از 4 میلیون بشکه نفت صادر نموده است.

رشد صادرات نفت آمریکا در حالی رخ داده که کشور های عربستان، روسیه و دیگر فراورینمایندگان در بستر توافقات کاهش فراوری و با هدف بالا بردن قیمت ها بخشی سهم خود از بازار نفت را از دست داده اند.

عربستان بیش از 30 سوپرتانکر برای ارسال نفت خام تخفیف دار خود به مشتریانش در سراسر دنیا اجاره نموده و به ویژه خریداران بزرگی نظیر هند و چین را که معمولا از آمریکا و روسیه نفت خریداری می نمایند هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 163

به "کاهش یک میلیونی صادرات نفت آمریکا در آوریل و می" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش یک میلیونی صادرات نفت آمریکا در آوریل و می"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید