پرسپولیس برنده شد ولی...

به گزارش مجله صادق ویلا، در هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر، پرسپولیس برابر تیم قعر جدولی ماشین سازی به رجحان رسید و سه امتیاز به اندوخته های نه چندان زیاد این فصلش اضافه نمود. این سه امتیاز البته آن طور که باید و شاید به دل هواداران باشگاه ننشست؛ روی کاغذ به نظر می رسید شاگردان گل محمدی بازی راحتی برابر تیم قعرنشین جدول که هنوز یک برد هم در کارنامه ندارد، داشته باشند، ولی جریان بازی و البته سبک بازی پرسپولیس معادلات را به هم زد و چیزی نمانده بود یحیی و تیمش بعد از شکست برابر آلومینیوم، این بار هم در یک دیدار خانگی دو امتیاز ارزشمند دیگر را هم از دست بدهند.

پرسپولیس برنده شد ولی...

یحیی البته خوش شانس بود که این بار توپ احمد نوراللهی در دقیقه 94 تبدیل به گل شد تا او موقتا از بحران خارج شود. پرسپولیس بازی را برد، ولی مشخصا این تیم با تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است، زمین تا آسمان فاصله دارد. ابتدا این فاصله را می شود از میانگین امتیازاتی که پرسپولیس در این فصل به دست آورده برجسته کرد؛ تیمی که به طور میانگین در قهرمانی های فصول اخیر قریب به 2.2 امتیاز از هر بازی گرفته حالا بعد از 11 بازی 18 امتیازی است.

معنی اش می شود آنکه آن ها تا همین جا به طور میانگین 1.6 امتیاز از هر مسابقه گرفته اند. پرواضح است که این آمار با آمار پرسپولیس در فصول اخیر تفاوت زیادی دارد. نکته دیگر عدم تمرکز تیم پرسپولیسِ یحیی گل محمدی است که مشخص می کند آن ها انسجام سابق را ندارند.

برای این ادعا می شود مثال های زیادی آورد، ولی بارزترینش این است که برخلاف گذشته، این تیم توانایی زیادی برای محافظت از گل زده اش ندارد. همین آخرین بازی برابر ماشین سازی نه چندان قدرتمند نمونه خوبی است. پرسپولیس ابتدا جلو افتاد، ولی دوباره روی اشتباه و عدم تمرکز خط دفاعی اش گل مساوی را خورد و به هواداران استرس وارد شد؛ استرسی که تا دقیقه 94 و گل نوراللهی ادامه داشت. البته که اتفاق بدتر برای آن ها گل خوردن در دقایق پایانی بازی است که فرصت پیروزی را از چنگشان درآورده است. دوباره می شود برای این ادعا به دو دیدار سرخ های تهرانی برابر ذوب آهن و البته استقلال در دربی اشاره کرد که سه امتیاز را در ثانیه های پایانی از دست دادند. شاید بزرگ ترین مثال برای رخ دادن این واقعه عجیب و غریب در تیم کنونی پرسپولیس، فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد که با وجود زدن گل اول، نه تن ها از آن محافظتی نشد بلکه در ادامه قهرمانی هم از دست رفت.

معضل دیگر پرسپولیس در این فصل، تعداد گل های کمی است که در هر بازی می زند. شاید این نقیصه با نداشتن مهاجم طراز اول، از سوی کادر مربیگری پرسپولیس، توجیه شود، ولی واقعیت این است که یحیی گل محمدی در استفاده از بازیکنان جوان محتاط نشان داده است. درست در روز هایی که این تیم از فقر مهاجم رنج می برد، یحیی باز هم به آریا برزگر ستاره جوان تیمش که روزگاری می گفتند قرار است جای سردار آزمون را بگیرد، اعتماد نمی کند. او حاضر است جای احمد نوراللهی و وحید امیری را در زمین تغییر بدهد و از آن ها در خط حمله استفاده کند، ولی حاضر نمی شود از پتانسیل مهاجم جوانش در ترکیب استفاده کند.

به غیر از نقیصه های عنوان شده، تیم یحیی در این فصل به غیر از دو بازی با شهرخودرو و استقلال، نمایش دلچسبی که در حد مدعی قهرمانی باشد هم نداشته است! آن ها پیش تر، در اواخر فصل گذشته هم با چنین مسئله ای روبه رو بودند، ولی در آن برهه این طور به نظر می رسید که یحیی برای قهرمان کردن تیمش محتاطانه بازی می کند و علاقه ای به حمله بی محابا ندارد.

با وجود چنین مشکلاتی که فعلا پرسپولیس با آن دست و پنجه نرم می کند، یحیی و بازیکنانش خوش شانس هستند که در این فصل، سایر رقبا هم ثبات زیادی نداشته اند، به طوری که حالا اگر پرسپولیس دو بازی معوقه اش را ببرد، باز این فرصت را دارد تا صدرنشین لیگ برتر شود. این مورد شاید بزرگ ترین شانسی است که یحیی گل محمدی و تا این مقطع از فصل نصیبشان شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 793

به "پرسپولیس برنده شد ولی..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس برنده شد ولی..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید