واگذاری اراضی مورد احتیاج برای سرمایه گذاران و گردشگران

به گزارش مجله صادق ویلا، وزیر راه وشهرسازی گفت: اراضی مورد احتیاج برای سرمایه گذاران،گردشگران با معرفی وزارت گردشگری بعلاوه میراث فرهنگی تامین و واگذار می گردد.

واگذاری اراضی مورد احتیاج برای سرمایه گذاران و گردشگران

رستم قاسمی گفت: سه تفاهم نامه در حوزه دریایی که یکی از مهم ترین معیارهای دنیاگردی به شمار می رود امضا شد که اجرای آن حاصل چند ماه حاصل کوشش همکاران در بخش های مختلف بوده است.

به گفته وزیر راه وشهرسازی اراضی مورد احتیاج برای سرمایه گذاران و دنیاگرد با معرفی وزارت دنیاگردی و وزارت راه وشهرسازی همکاری های لازم در این بخش گرفته خواهد شد.

او می گوید: تعداد زیادی از فرودگاه های کشور به عنوان فرودگاه های فعال هستند که دنیاگردان در آن بخش اقدام به ساخت هتل و یا مجتمع های فرهنگی می نمایند بنابراین می توان گفت که این سه تفاهم نامه شروع همکاری بسیار مهم در این حوزه به شمار می رود در آینده نزدیک شاهد تحولی در حوزه دنیاگردی و توریسم خواهیم بود.

او می گوید: به جهت وجود کریدورهای ریلی و آزادراهی شمال - جنوب و نیز شرق - غرب، ایران می تواند محور ترانزیت کالا در منطقه و حتی دنیا باشد.

به گفته قاسمی، ظرفیت جابه جایی بار در منطقه قفقاز و آسیای میانه تا حدود 200 میلیون تن برآورد می گردد که در صورت جذب تنها 20 درصد از این میزان به وسیله کشورمان، عایدی سرشاری (به میزان عایدی نفتی کشور) نصیب ایران خواهد شد.

وی از اخذ مجوزی در 10 روز گذشته و پس از کوشش یکساله خود و همکارانش در هیئت دولت در راستای رفع کردن موانع حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی اطلاع داد و گفت: با یاری وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی زمینه حضور تعداد زیادی جهانگرد و دنیاگرد خارجی در ایام برگزاری جام دنیای 2022 قطر در بنادر جنوبی کشورمان به ویژه کیش فراهم گردد.

خبرنگاران مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1453

به "واگذاری اراضی مورد احتیاج برای سرمایه گذاران و گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری اراضی مورد احتیاج برای سرمایه گذاران و گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید