واریز 5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از جریمه ها به خزانه دولت در سال گذشته

به گزارش مجله صادق ویلا، رئیس پلیس راهور گفت: بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان اعمال قانون سال گذشته به حساب خزانه دولت واریز شد.

واریز 5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از جریمه ها به خزانه دولت در سال گذشته

باشگاه خبرنگاران پویا: سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه چهار وظیفه اصلی برعهده پلیس راهور است، اظهار کرد: مدیریت ترافیک در 236 هزار کیلومتر راه های اصلی، فرعی، روستایی، تسهیل در ترددها در فصول مختلف در طول شبانه روز، ارائه خدمات در مباحثی همچون صدور گواهینامه و شماره گذاری و کاهش سوانح ترافیکی و جان باختگان آن از جمله این وظایف است.

رئیس پلیس راهور اضافه کرد: در سال 98 توفیق کاهش 1.4 درصدی تصادفات را در حوزه جانباختگان بعد از دو سال داشتیم، امسال نیز بنابر آمارها با کاهش 35 درصدی ترددها با شیوع کرونا، در هشت ماه امسال شاهد کاهش 13.7 درصدی (هزار و 720 نفر) جانباختگان سوانح رانندگی بر اساس آمارهای پزشکی قانونی به نسبت مدت مشابه سال گذشته هستیم همچنین بیشترین کاهش جان باختگان سوانح رانندگی با حدود 17 درصد در جاده ها و سه درصد در شهرها روی داده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد در 9 ماهه، 19.4 درصد کاهش جانباختگان سوانح رانندگی را داشته باشیم، گفت: در حوزه تصادفات در ترافیک باید گفت اکنون در شرایط زمستانی قرار گرفته و بارشهای برف، کولاک و باران را شاهد هستیم، اکنون بیش از 40 هزار نفر در اجرای طرح زمستانی نقش چشمگیری دارند.

این مقام انتظامی بیان نمود: 670 هزار و 891 دستگاه خودروی نوشماره امسال پلاک کردیم که نسبت به مدت مشابه پنج درصد کاهش داشته است. همچنین انتقال دو میلیون و 32 هزار و 38 خودرو را در مدت مذکور انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سه درصد افزایش داشت.

هادیانفر ادامه داد: 35 میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که درصد زیادی از آنها مانند 9 میلیون موتورسیکلت در سن فرسودگی قرار دارند، اجرای قانون هوای پلاک به کندی در کشور پیش می رود، از 23 میلیون خودرو سبک و سنگین در کشور سال گذشته 11 هزار و امسال 9 هزار و 940 دستگاه اسقاط شده یعنی نشان از کندی فرآیند دارد، متاسفانه تسهیلات درنظر گرفته شده برای اسقاط وسایل نقلیه صحیح اجرا نمی گردد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار نوبت دهی اینترنتی در مراکز شماره گذاری انجام گرفته، توضیح داد: اکنون نوبت دهی در مراکز شماره گذاری سراسر کشور به صورت اینترنتی انجام می گردد همچنین درباره صدور پروانه رانندگی در 9 ماه امسال تقریبا 481 هزار صدور جدید گواهینامه داشتیم، نکته جالب این است که مسن ترین فرد درباره گواهینامه موتورسکیلت 74 سال سن داشت، برای پایه سه فردی با 80 سال و برای پایه دو فردی با 64 سن پیروز به اخذ گواهینامه شد.

وی با بیان اینکه اکنون آموزش و آزمون عملی فقط در بحث مراکز آموزش رانندگی انجام می گردد، اظهار کرد: نرم افزاری برای آموزش مجازی آئین نامه به صورت پایلوت شروع شده است. هشت هزار و 784 دارنده گواهینامه در مرز نمره منفی قرار دارند، باید 6 ماه تخلف ننمایند تا نمره منفی آنها بی اثر گردد و اگر احتیاط ننمایند و تخلف داشته باشند گواهینامه آنها ابطال می گردد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در 9 ماه سال گذشته 67 میلیون و در 9 ماهه امسال 75 میلیون اعمال قانون صورت گرفت، گفت: تقریباً 60 درصد اعمال جریمه به صورت سیستمی است اما بعضی از ماموران با قبوض جریمه می نمایند، افرادی که با قبض جریمه می شوند برای پرداخت عجله ننمایند تا پیامک برای آنها ارسال گردد.

هادیانفر اضافه کرد: به همکاران ابلاغ کردیم هیچ وسلیه نقلیه چه در جاده و چه در شهر برای خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف نگردد، قصد داریم یک میلیون تومان را با سه میلیون تومان افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور سال گذشته با بیان اینکه بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان اعمال قانون سال گذشته به حساب خزانه دولت واریز شد، متذکر شد: اکنون به طور متوسط در کل کشور با شیوع کرونا حدود 30 درصد کاهش تردد داشتیم.

وی گفت: پیامکهای ارسال شده در بحث جریمه دو مرحله ای است، ما در چند مرحله اعمال جریمه را کنترل می کنیم، به طور مثال وقتی خودرویی تخلف می نماید یک پیامک برای راننده ارسال می گردد که خودروی شما دچار تخلف شده اما در حال آنالیز است بعد از آن نرم افزاری به صورت سیستمی پلاک و خودرو را آنالیز می نماید سپس عامل انسانی به صورت اپراتوری کنترل را انجام می دهد و در نهایت پیامک جریمه برای فرد ارسال می گردد.

این مقام انتظامی با اشاره به ترخیص 97 هزار موتورسیکلت توقیف شده از پارکینگ های کل کشور، گفت: معیار و ملاک فعالیت وسیله نقلیه نه سن فرسودگی بلکه سلامت وسیله نقلیه است.

هادیانفر متذکر شد: به همکاران تاکید کردیم توقیف وسایل نقلیه تا جای ممکن با تذکر و اعمال جریمه به حداقل ممکن برسد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 719

به "واریز 5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از جریمه ها به خزانه دولت در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز 5 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از جریمه ها به خزانه دولت در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید