مدارس بدون اجبار دانش آموزان بازگشایی گردد

به گزارش مجله صادق ویلا، خبرنگاران/اصفهان یک عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مسائل آموزشی که داشته ایم بازگشایی مدارس منطقی است، اما خانواده ها را نباید برای حضور دانش آموزان در سر کلاس درس اجبار کرد.

مدارس بدون اجبار دانش آموزان بازگشایی گردد

محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگاران درباره احتمال بازگشایی مدارس از اول آبان ماه، اظهار کرد: معتقدم بازگشایی مدارس یک ضرورت است، چراکه دو سال است که از حضور دانش آموزان در مدارس به شکل فعال جلوگیری شده و این امر ضربات روحی و آموزشی به آنان وارد نموده است، البته دانش آموزان در این دو سال قدر و منزلت مدرسه و معلمان خود را بهتر دریافتند.

وی اضافه کرد: بیشتر خانواده ها نیز با بازگشایی مدارس موافق هستند. البته اظهار نظر بعضی از کارشناسان مبنی بر اینکه احتمال وقوع پیک ششم کرونا وجود دارد نگران کننده است و واکسیناسیون هم در بعضی از شهرها به طور کامل انجام نشده و فرایند کندی دارد.

این عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس، توضیح داد: از طرفی هم اگر باز هم مدارس را تعطیل کنیم دانش آموزان در محله های خود بدون ماسک و بدون رعایت پروتکل ها در حال بازی با یکدیگر هستند و احتمال ابتلا در این صورت هم زیاد است. معتقدم مسئولان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده اند که ضرر عدم حضور بچه ها در مدارس بیشتر از نفع آن است و تداوم تعطیلی مدارس به صلاح جامعه نیست.

ابطحی گفت: بنابراین برترین راه این است که مدارس بازگشایی گردد، اما خانواده ها را برای حضور دانش آموزان در سر کلاس درس اجبار نکنند و آموزش مجازی همچنان ادامه داشته باشد و برنامه های آموزشی تلویزیون قطع نگردد. تعداد دانش آموزان در هر کلاس درس بهتر است بین 10 تا 15 نفر باشد و اجبار کردن خانواده ها برای حضور فیزیکی بچه ها در مدارس ریسک است و به صلاح نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 50 درصد دانش آموزان واکسن دریافت نموده اند، گفت: طبق آنالیز هایی که در کشورهای پیشرفته اروپایی اجرا شده اجباری برای واکسیناسیون دانش آموزان در کار نبوده است و در ایران هم باید با توجه به نظر کارشناسان عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1171

به "مدارس بدون اجبار دانش آموزان بازگشایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس بدون اجبار دانش آموزان بازگشایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید