هواوی احتمالا سال آینده به رتبه هفتم بازار موبایل سقوط می کند

به گزارش مجله صادق ویلا، در سه ماهه دوم 2020، هواوی پیروز شد سامسونگ را به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی در جهان کنار بزند اما ظاهرا سال آینده این شرکت چینی شرایط بسیار وخیم تری پیدا خواهد کرد. طبق گزارش سایت DigiTimes، سال آینده میلادی شرکت هواوی به رتبه هفتم بازار موبایل سقوط می کند. این در حالی است که گفته می شود سال 2021 پس از سه سال رکود بازار موبایل، شاهد رونق دوباره این بازار خواهیم بود.

هواوی احتمالا سال آینده به رتبه هفتم بازار موبایل سقوط می کند

این صنعت در سال جاری شرایط مناسبی داشت اما به دلیل بحران کرونا، فروش گوشی ها با کاهش قابل توجهی روبرو شدند. طبق تخمین های اجرا شده، در سال جاری آمار فروش گوشی ها با کاهش 9.5 درصدی به حدود 1.2 میلیون گوشی می رسد.

این رشد مورد انتظار تا حد زیادی ناشی از محبوبیت گوشی های 5G در آمریکا، اروپای غربی و ژاپن خواهد بود. گفته می شود فروش گوشی های 5G از 200 میلیون واحد در سال جاری به 1.22 میلیارد واحد در سال 2025 می رسد. روی هم رفته برای سال 2023 و 2025 می توانیم انتظار 1.5 و 1.7 میلیون گوشی را داشته باشیم.

در سال 2021، سامسونگ و اپل در مقام اول و دوم این بازار قرار می گیرند و احتمالا اوپو پیروز به کسب رتبه سوم خواهد شد. ویوو و شیائومی هم احتمالا مقام چهارم و پنجم را از آن خود خواهند کرد. در این گزارش آمده شرکت تایوانی Transsion که گوشی های ارزان قیمت با برندهای Tenco، Itel و Infinix را در آفریقا و جنوب آسیا به فروش می رساند، سال آینده تبدیل به ششمین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند خواهد شد.

اما بر اساس پیش بینی های اجرا شده، اگر تا سال آینده تحریم های آمریکا علیه هواوی لغو نشوند، این شرکت می تواند فقط حدود 50 میلیون گوشی به فروش برساند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های مهم جهان ارتباط تجاری خود را با هواوی قطع کرده اند و این شرکت چینی مشغول استفاده از قطعات موجود در انبارهای خود برای تولید گوشی های جدید است.

  • نگاهی به تبعات دور جدید تحریم های علیه هواوی

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 555

به "هواوی احتمالا سال آینده به رتبه هفتم بازار موبایل سقوط می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی احتمالا سال آینده به رتبه هفتم بازار موبایل سقوط می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید