نکات مهم برای خرید خازن و مقاومت با توجه به کاربردهای آنها

به گزارش مجله صادق ویلا، از مهم ترین قطعات ضروری در دنیای الکترونیک می توان به خازن و مقاومت اشاره نمود. بنابراین شناخت خازن و مقاومت برای افرادی که در پی آموزش تعمیرات قطعات الکترونیکی هستند، مفید به نظر می رسد. در این مطلب به نکات مهم برای خرید انواع خازن و مقاومت باتوجه به کاربردهای آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید خازن و مقاومت با توجه به کاربردهای آنها

موارد استفاده خازن و مقاومت

تکنولوژی و فناوری هر روز پیشرفته تر شده و در همه حال ما را تسهیل می نماید. در بسیاری از زمینه ها مانند ارتباطات، سلامت، تحقیق و یادگیری و … با ما همراه است. در حین استفاده از فناوری، دستگاه های الکترونیکی یکی از محصولات مفیدی هستند که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. جدا از وسایل الکترونیکی، قطعات الکتریکی نیز نقش بسیار مهمی در پیشرفت تکنولوژی دارند.

قطعات الکتریکی موجود در محصولاتی که بارها در زندگی با آن ها روبرو می شویم و زندگی ما را آسان تر می نمایند، کاملاً به وسیله فراورینمایندگان طراحی و فراوری می شوند. از این قطعات می توان به خازن و مقاومت اشاره نمود که برای محصولاتی با ویژگی های مختلف طراحی و فراوری می شوند. این یک بخش استفاده سیستماتیک است که با یافتن در پرمصرف ترین محصولات الکتریکی، راحتی را فراهم می نماید.

هنگام خرید خازن چه ویژگی هایی را باید در نظر گرفت؟

اندازه خازن از بزرگ تا میانه در اشکال مختلف متغیر است. این بخشی کلی از وسایل الکترونیکی است که تقریباً در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم. اندازه، رنگ و ظاهر آن با توجه به منطقه ها استفاده فرق دارد. این قطعه با ویژگی های متفاوت برای بسیاری از محصولات به صورت یکنواخت و متفاوت طراحی شده است. در صورت فقدان قطعه خازن مسئله ای در محصول ایجاد شده و عملکرد آن مختل می گردد. به همین علت امتحان کردن خازن پس از خرید خازن از افرا الکترونیک بسیار مهم است.

مقاومت چیست؟

مقاومت ها که در برابر جریان الکتریکی مشکل دارند، از پرکاربردترین عناصر مدار الکترونیکی غیرفعال هستند. مقادیر مقاومت ها که به عنوان محدود نماینده جریان یا تقسیم نماینده ولتاژ در مدارهای الکترونیکی استفاده می شوند، بر حسب واحد اهم بیان می گردند.

هنگام خرید مقاومت چه ویژگی هایی را باید در نظر گرفت؟

بسته به ماهیت پروژه هایی که انجام می دهید، می توانید مقاومت هایی را نیز بخرید که به آن ها مقاومت های ترتیبی می گویند و چندین مقاومت را در زیر یک غلاف ترکیب می نمایند. رنگ های مقاومت نشان دهنده تحمل اندازه مقاومت است. شما به راحتی می توانید اندازه هر مقاومتی را با اندازه گیری آن در حالت اندازه گیری مقاومت آوومتر خود معین کنید.

با افزایش قدرت مقاومت ها، ابعاد فیزیکی و قیمت آنها نیز افزایش می یابد. اگر برای پروژه های مختلف خود به تعداد زیادی مقاومت احتیاج دارید، می توانید هنگام خرید مقاومت بسته های محصول با المان های بیشتر را انتخاب کنید و از قیمت های مناسب بهره مند شوید. مقاومت ها در ساختار SMD را نمی توان به جای مقاومت های معمولی استفاده کرد ؛ زیرا اندازه آنها بسیار کوچک است و بر روی سطح برد مدار نصب می شوند.

به همین علت، انتخاب نوع قطعه در همگان خرید مقامت مناسب با توجه به مشخصات مداری که می سازید و بردی که قرار است مونتاژ گردد، بسیار مهم است. مقاومت ها یکی از مهمترین عناصر مدار غیرفعال در تمام مدارهای الکترونیکی هستند که برای اهداف حرفه ای و آماتور ساخته می شوند.

مقاومت ها به عنوان عناصر مدار غیرفعال، اغلب در بسیاری از مدارهای آردوینو، رباتیک و تفریح استفاده می شوند. مقاومت های متوالی که در آنها بیش از یک مقاومت در زیر یک غلاف ترکیب می گردند، مقاومت های یکپارچه نیز نام دارند. علاوه بر مقاومت های با ارزش ثابت، می توانید موقع خرید مقامت، محصولاتی با ویژگی های قابل تنظیم را نیز پیدا کنید.

مقاومت های قابل تنظیم، اغلب برای کنترل سیگنال صوتی به ویژه در مدارهای فرکانس صوتی و تقویت نماینده استفاده می گردد. با خرید خازن و خرید قطعات الکترونیکی با قیمت های مناسب می توانید بسیاری از پروژه های الکترونیکی را تکمیل کنید که به شما امکان می دهند اوقات فراغت خود را با لذت بگذرانید.

منبع: اتاق
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1411

به "نکات مهم برای خرید خازن و مقاومت با توجه به کاربردهای آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای خرید خازن و مقاومت با توجه به کاربردهای آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید