نامه تلخی که به دست خطیر رسید ؛ کار استقلال سخت شد ، سازمان لیگ سقف بودجه استقلال را نپذیرفت

به گزارش مجله صادق ویلا، !سازمان لیگ در نامه ای به باشگاه استقلال گفت که سقف بودجه این باشگاه بالاتر از استاندارد معین شده است.

نامه تلخی که به دست خطیر رسید ؛ کار استقلال سخت شد ، سازمان لیگ سقف بودجه استقلال را نپذیرفت

به گزارش خبرنگاران، قوانین تازه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای فصل تازه رقابت های لیگ برتر، تیم ها را مجاب کرد تا برای لیگ بیست و سوم، سقف خاصی برای هزینه ها و قراردادهای خود رعایت نمایند.

در این میان، به تمامی باشگاه ها اجازه داده شد تا تیم خود را با هزینه 250 میلیاردی تشکیل دهند و در این میان به باشگاه های اول تا چهارم فصل قبل مجوز داده شد تا 50 میلیارد دیگر به هزینه های خود اضافه نمایند. البته تیم هایی که مجوز آسیایی دریافت نموده و در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند نیز مبلغ بیشتری می توانند برای سقف بودجه در اختیار داشته باشند.

سازمان لیگ یک تبصره دیگر نیز برای باشگاه ها قائل شده و آن، اضافه شدن مبلغ حاصل از ترانسفر بازیکنان است که به تیم ها اجازه می دهد 50 درصد از عایدی حاصله از پنجره زمستانی گذشته و پنجره تابستانی کنونی را به سقف بودجه خود اضافه نمایند.

در این شرایط، باشگاه استقلال با در نظر گرفتن تمامی شرایط، قادر به هزینه 300 میلیاردی برای فصل آینده است. یعنی 250 میلیاردی که همه باشگاه ها در اختیار دارند به علاوه 50 میلیارد حاصل از رتبه سوم این تیم در لیگ گذشته. چنانچه آبی پوشان در این پنجره تابستانی بازیکنی را به باشگاهی بفروشند، می توانند 50 درصد عایدی حاصل از آن را به رقم 300 میلیارد اضافه نمایند.

با این وجود و در نامه ای که باشگاه استقلال تحویل سازمان لیگ داده، رقم 330 میلیارد برای هزینه های آبی پوشان بدون در نظر گرفتن آپشن های قراردادها ثبت شده که این موضوع نیز با واکنش سازمان لیگ همراه شده است.

در نامه ای که به امضای محمدرضا کشوری فرد، سرپرست سازمان لیگ، رسیده خطاب به علی خطیر، مدیرعامل استقلال، اعلام شده که مطابق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، سقف بودجه آبی پوشان 300 میلیارد تومان بدون آپشن است و تنها تا سقف مصوب امکان ثبت قرارداد اعضای این تیم وجود دارد.

در نتیجه استقلال باید به مقدار 30 میلیارد تومان از بودجه خود برای فصل بعد را کاهش دهد یا حداقل ترانسفری به مقدار 60 میلیارد تومان داشته باشد تا بتواند 50 درصد حاصل از عایدی آن را به بودجه خود بیفزاید که طبیعتا این امر غیرممکن است و مدیران باشگاه چاره ای جز کاهش رقم قرارداد اعضای تیم ندارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1582

به "نامه تلخی که به دست خطیر رسید ؛ کار استقلال سخت شد ، سازمان لیگ سقف بودجه استقلال را نپذیرفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "نامه تلخی که به دست خطیر رسید ؛ کار استقلال سخت شد ، سازمان لیگ سقف بودجه استقلال را نپذیرفت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه تلخی که به دست خطیر رسید ؛ کار استقلال سخت شد ، سازمان لیگ سقف بودجه استقلال را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید