مورچه رباتیک به اکتشافات فضایی کمک می کند

به گزارش مجله صادق ویلا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، هنگامی که یکی از این ربات ها نتواند به تنهایی فعالیتی را انجام دهد، می تواند به چند ربات مشابه خود بچسبد تا با کمک آنها فعالیت مذکور را انجام دهد.

مورچه رباتیک به اکتشافات فضایی کمک می کند

هر مورچه رباتیک مجهز به یک میکروکنترلر و باتری لیتیوم پلیمری است. علاوه بر آن در این ربات حسگری با چراغ ال ای دی در قسمت جلوی ربات به کار رفته که در صورت نیاز به کمک برای انجام یک فعالیت، روشن می شود. علاوه برآن حسگرهای لمسی مغناطیسی در جلو و عقب ربات نصب شده که بهم چسبیدن ربات ها را تسهیل می کند.

یاسمین اوزکان آیدین استاد مهندسی برق در دانشگاه نوتردام و رهبر این پروژه معتقد است بهترین کاربرد مورچه های رباتیک در پروژه های اکتشافات فضایی است.

او در این باره می گوید: این ربات ها کوچک و ارزان هستند. اندازه و وزن ، دو پارامتر مهم برای سفرهای فضایی است. بنابراین چنین سیستم هایی برای سفر فضایی ایده آل هستند. می توان تعداد زیادی از آنها را به فضا فرستاد.

اوزکان آیدین در بیانیه ای در این باره می نویسد: ربات های پا دار می توانند در محیط های چالش برانگیز مانند مسیرهای ناهموار و فضاهای تنگ مسیریابی کنند. همچنین آنها می توانند با استفاده از اعضایشان مانورهایی انجام دهند و از موانع بگذرند.

این ربات ها با چاپگر سه بعدی ساخته شده اند و موتورهای به کار رفته در آنها نیز در فروشگاه ها موجود است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1202

به "مورچه رباتیک به اکتشافات فضایی کمک می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "مورچه رباتیک به اکتشافات فضایی کمک می کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورچه رباتیک به اکتشافات فضایی کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید