مستند علمی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا در افراد بهبودیافته وجود ندارد، رعایت پروتکل های بهداشتی ضریب ابتلا را کم می کند

به گزارش مجله صادق ویلا، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هیچ مستند علمی برای اثبات عدم ابتلای مجدد فرد بهبودیافته از کرونا به این ویروس وجود ندارد.

مستند علمی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا در افراد بهبودیافته وجود ندارد، رعایت پروتکل های بهداشتی ضریب ابتلا را کم می کند

محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید، اظهار کرد: هیچ مستند علمی یا مرور سیستماتیک بر مطالعات گذشته انجام نشده تا ثابت کند افرادی که یک بار کرونا گرفته اند مجدداً کرونا خواهند گرفت یا نه.

وی با بیان اینکه همه ما موظف هستیم پروتکل های پیشگیری و فاصله گذاری اجتماعی را باهدف ایمن سازی حداکثری رعایت کنیم، افزود: در شرایط فعلی باید مراقب سلامتی خود باشیم تا از ابتلای خود یا افراد خانواده به این ویروس جلوگیری کنیم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در مراحل اولیه وقتی بیمار علائم تنگی نفس یا مسائل تنفسی ندارد، می توان با همان تست اولیه و آزمایش از ابتلا به ویروس اطلاع حاصل کرد، گفت: اگر فردی در راه رفتن و فعالیت های عادی دچار مشکل شد و علائم دیگری مانند سرفه و تب نیز داشت باید تست تشخیصی مراحل تخصصی خود را طی کند.

محسنی بندپی با بیان اینکه زمان استاندارد پذیرفته شده برای بهبودی پس از ابتلا به بیماری کرونا سه هفته در نظر گرفته شده است، افزود: تضمینی وجود ندارد که فردی با ابتلا به این ویروس طول درمان بیشتر یا کمتری را طی نکند.

4151/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 536

به "مستند علمی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا در افراد بهبودیافته وجود ندارد، رعایت پروتکل های بهداشتی ضریب ابتلا را کم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند علمی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا در افراد بهبودیافته وجود ندارد، رعایت پروتکل های بهداشتی ضریب ابتلا را کم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید