محققان: مواد آرایشی پرمصرف عامل سرطان هستند

به گزارش مجله صادق ویلا، نتایج یک مطالعه تازه هشدار می دهد، بیش از نیمی از مواد آرایشی معروف مانند رژ لب و ریمل مژه و ابرو حاوی مواد شیمیایی سمی است که می تواند باعث مسائل سلامتی از جمله سرطان گردد.

محققان: مواد آرایشی پرمصرف عامل سرطان هستند

به گزارش خبرنگار گروه علم وپیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک مطالعه تازه هشدار می دهد، بیش از نیمی از مواد آرایشی معروف مانند رژ لب و ریمل مژه و ابرو حاوی مواد شیمیایی سمی است که می تواند باعث مسائل سلامتی از جمله سرطان گردد. از مواد پلی و فلوروآرکیل (PFAS) به طور گسترده ای برای فراوری محصولات مختلف استفاده می گردد.

PFAS یا مواد پلی و فلوروآرکیل، مواد شیمیایی ساخته شده به وسیله بشر هستند که از دهه 1940 در چندین صنعت در سراسر دنیا از جمله ساخت لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گرفته اند.

براساس یافته های به دست آمده، همه مواد شیمیایی سرطان زا یا در غیر این صورت سمی هستند و مدافعان می گویند هیچ جایگاهی در مواد آرایشی ندارند.

دانشمندان بیش از 200 ماده آرایشی محبوب را که در ایالات متحده و کانادا فروخته می گردد آزمایش کردندو میزان بالایی از فلوئور ا در آنها شناسایی کردند.

تحقیقات قبلی مواد پلی و فلوروآرکیل را با طیف وسیعی از مسائل بهداشتی از جمله سرطان کلیه، فشار خون بالا و بیماری تیروئید مرتبط دانسته اند.

محققان دانشگاه نوتردام که پژوهشگران این مطالعه بودند، خاطرنشان کردند: بعلاوه خطر اضافی آلودگی محیطی در ارتباط با فراوری و دفع این محصولات وجود دارد که می تواند افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد.

به طور خاص، تعیین شد محصولاتی که به نام طولانی مدت و مقاوم در برابر سایش تبلیغ می شوند حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی هستند و این دقیقا همان نکته در تبلیغ لوازم آرایشی و بعضی از محصولات بهداشتی است که آنها را در برابر آب مقاوم معرفی می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1043

به "محققان: مواد آرایشی پرمصرف عامل سرطان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: مواد آرایشی پرمصرف عامل سرطان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید