یک توصیه برای تهویه هوای داخل خودرو، چگونه از مواد شیمیایی مضر و سرطان زا جلوگیری کنیم؟

به گزارش مجله صادق ویلا، بر اساس نتایج مطالعه ای نو که در نشریه سل ریپورتز فیزیکال ساینس (Cell Reports Physical Science) منتشر شده، بوی مواد شیمیایی داخل خودرو اگر مدت طولانی استشمام گردد ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

یک توصیه برای تهویه هوای داخل خودرو، چگونه از مواد شیمیایی مضر و سرطان زا جلوگیری کنیم؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایندیپندنت، نویسندگان این مطالعه دریافتند 30 دقیقه نشستن در روز در داخل خودرویی که مخصوصا نو باشد به قدر کافی فرد را در معرض بعضی مواد شیمیایی مضر و گاهی حتی سرطان زا قرار می دهد و آب وهوای گرم تر نیز سطح مواد شیمیایی موجود در داخل اتاق خودرو را بالا می برد.

به توصیه کارشناسان، برترین اقدام برای از بین بردن این بو باز کردن شیشه های خودرو پیش از سوار شدن و در 20 دقیقه ابتدای حرکت است. بعلاوه از آنجا که دمای بالا به انتشار این بو یاری می نماید، بهتر است تا حد امکان خودرو را زیر نور آفتاب یا در مکان های گرم پارک نکنیم.

نیویورک پست با اشاره به اینکه نتیجه این مطالعه حاصل پژوهش متخصصان در دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری پکن است، گزارش می دهد که این متخصصان مطالعه خود را به جای آزمایشگاه در شرایط و موقعیت های واقعی انجام داده اند. آن ها با استفاده از تعدادی حسگر، 20 ترکیب شیمیایی معمول در هوای خودرو های نو را که 12 روز متوالی بیرون پارک شده بود، سنجیدند.

این متخصصان مقادیری از مواد شیمیایی را یافتند که از استاندارد ایمنی ملی چین برای کیفیت هوای داخل خودرو فراتر بود. بر اساس این تحقیق، فرمالدئید، ترکیب شناخته شده سرطان زا، 35 درصد از استاندارد معمول بالاتر بود و اندازه استالدئید، ماده سرطان زای خطرناک دیگر نیز 61 درصد بالاتر از حد استاندارد قرار داشت.

مطالعه ای در سال 2021 هم نشان داده بود برای افرادی که زیاد رانندگی می نمایند، این خطر احتمالی وجود دارد، اما مطالعه یادشده تعیین کرد که حتی اگر این استفاده از خودرو زیاد نباشد، خطر همچنان به قوت خود باقی است.

با اینکه بیشتر مطالعات معمولا روی دمای هوا متمرکزند، مطالعه اخیر نشان داد که دمای سطح مواد روی بوی اتاق خودرو بیشترین تاثیر را داشته است. این متخصصان نوشته اند: مشاهدات اخیر شناخت ما از شیوه انتقال و انتشار مواد شیمیایی داخل اتاق خودرو را افزایش می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1541

به "یک توصیه برای تهویه هوای داخل خودرو، چگونه از مواد شیمیایی مضر و سرطان زا جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک توصیه برای تهویه هوای داخل خودرو، چگونه از مواد شیمیایی مضر و سرطان زا جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید