محصولات برنده و بازنده ایسوس در سال 2021

به گزارش مجله صادق ویلا، ایسوس از جمله شرکت هایی است که در بازار موبایل حضور چندانی ندارد ولی در کل گوشی های خاصی را راهی بازار می کند. برای این شرکت آمار فروش و تعداد گوشی ها اهمیت زیادی ندارد و در سال 2021 هم شاهد تکرار فرایند همیشگی این شرکت بودیم. با این حال، چنین رویکردی لزوما به معنای عالی بودن تمام محصولات عرضه شده نیست و در ادامه به گوشی های برنده و بازنده ایسوس در سال 2021 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده ایسوس در سال 2021

برنده - ذن فون 8

گوشی ذن فون 8 را می تواند به عنوان بهترین پرچم دار اندرویدی کوچک و جمع وجور در سال 2021 در نظر گرفت. ابعاد این گوشی آنقدر کوچک است که گلکسی S21 در برابر آن غول پیکر به نظر می رسد. البته در این میان می توانیم به سونی اکسپریا 5 مارک 3 هم اشاره کنیم ولی این گوشی چند ضعف جدی دارد و در ضمنً با قیمت بسیار بالایی راهی بازار شده است.

ایسوس ذن فون 8 روی هم رفته یکی از مهم ترین پرچم داران اندرویدی 2021 محسوب می شود. نمایشگر 5.9 اینچی با توجه به استانداردهای مدرن کوچک محسوب می شود ولی این نمایشگر ویژگی های مجذوب کنندهی را ارائه می کند و در ضمنً حداکثر روشنایی آن به 1100 نیت می رسد. در کنار اسپیکرهای استریوی فوق العاده، باید به وجود جک هدفون هم اشاره کنیم که چنین مشخصه ای در کمتر گوشی پرچم داری دیده می شود.

قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 888 است و ایسوس پیروز شده حرارت تولیدی از جانب این چیپست را تا حد زیادی مهار کند. اگرچه حین انجام کارهای سنگین بدنه گوشی تا حدی داغ می شود، اما در این میان عملکرد پایدار اسنپدراگون 888 دچار اختلال نمی شود. دوربین دوگانه این گوشی را می توانیم به عنوان مهم ترین نقطه ضعف آن انتخاب کنیم. از سوی دیگر نباید عمر باتری طولانی ایسوس ذن فون 8 را از قلم بیندازیم که بخش مهمی از این موضوع به لطف نرم افزار بهینه سازی شده امکان پذیر شده است.

بازنده - ذن فون 8 فلیپ

در مورد این گوشی انتخاب کلمه بازنده کمی سخت گیرانه است اما با توجه به فرمت این مقاله، چاره ای جز انتخاب این لغت نداریم. ذن فون 8 فلیپ قیمت نسبتا بالایی دارد و نسبت به نسل قبلی با ارتقای چندان زیادی روبرو نشده است. مهم ترین مشخصه آن بهره گیری از دوربین چرخان است که به تنهایی نمی تواند ضعف های آن را پوشش دهد.

با وجود تمام این نکات، نمی توانیم مجذوب کنندهیت این گوشی را کتمان کنیم. اگرچه باید اذعان کنیم که ظاهرا ایسوس به میزان مدل استاندارد ذن فون 8 برای این گوشی وقت صرف نکرده است. به عنوان مثال نمایشگر آن رفرش ریت 90 هرتز را ارائه می دهد، بدنه گوشی ضد آب نیست و همچنین از جک هدفون هم استفاده نشده است. البته از سوی دیگر، از دوربین تله فوتو و باتری بزرگ تر 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

برنده - راگ فون 5

راگ یکی از مهم ترین برندهای ایسوس محسوب می شود که هر ساله چندین گیمینگ را راهی بازار می کند. به همین خاطر، ایسوس چند سالی است که وارد بازار گوشی های گیمینگ شده و در این حوزه از چندین گوشی گیمینگ قدرتمند و همه فن حریف رونمایی کرده است. برخی بر این باور هستند که افزایش محبوبیت گوشی های گیمینگ به لطف شرکت ایسوس محقق شده است. با وجود افزایش شمار گوشی های گیمینگ، در سال 2021 ایسوس راگ فون 5 بار دیگر پیروز شد توجهات زیادی را جلب کند.

ایسوس برای ساخت این گوشی به انواع و اقسام جزئیات توجه زیادی نشان داده است. به عنوان مثال اگرچه بسیاری از گوشی ها در سال 2021 با اسنپدراگون 888 راهی بازار شده اند، ولی ایسوس به لطف توجه ویژه به مدیریت حرارت، نرم افزار و چندین مورد دیگر توانسته عملکرد بهتری از این چیپست بیرون بکشد. همین توجه به جزئیات را می توانیم در بخش هایی مانند بهینه سازی نرم افزار و امکانات نمایشگر ببینیم.

بازنده - اکوسیستم لوازم جانبی راگ فون 5

با وجود اینکه راگ فون 5 یکی از بهترین گوشی های گیمینگ محسوب می شود، اما اکوسیستم وسایل جانبی آن نسبت به گذشته افت کرده است. در کمال تعجب، برخی از وسایل جانبی نسل های قبلی این گوشی دیگر با راگ فون 5 سازگار نیستند و همین موضوع اعتراضات زیادی به همراه داشته است. البته ایسوس هیچوقت مدعی سازگاری وسایل جانبی این گوشی های گیمینگ با نسل های بعدی نشده اما در هر صورت این شرکت می تواند وسایل جانبی این گوشی ها را طوری طراحی کند که تا چند سال با نسل های مختلف گوشی های سری راگ فون سازگار باشند.

از دیگر مسائل لوازم جانبی این گوشی می توانیم به فن اکسترنال راگ فون 5 اشاره کنیم که کیفیت آن نسبت به گذشته افت داشته است. همچنین برخلاف گذشته، کاربران دیگر این فن را همراه با گوشی دریافت نمی کنند و باید آن را به طور جداگانه بخرند.

بازنده - گیج کننده شدن سری راگ فون 5

ایسوس از جمله شرکت هایی است که در زمینه نام گذاری گوشی های خود سابقه چندان درخشانی ندارد. خانواده اصلی راگ فون 5 از سه مدل استاندارد، پرو و Ultimate تشکیل شده است. از طرف دیگر، باید به وجود مدل های راگ فون 5s و 5s پرو هم اشاره کنیم که کاربران را بیش از پیش گیج می کنند. این گوشی ها شباهت های زیادی به یکدیگر دارند و تفاوت بین آن ها چندان زیاد نیست. بنابراین یک کاربر تازه وارد که می خواهد یکی از گوشی های گیمینگ ایسوس را بخرد، با چندین مدل روبرو می شود و گیج کردن مشتری هم اصلا اتفاق خوبی نیست.

بازنده - راگ فون 5s

گوشی راگ فون 5s برخلاف مدل استاندارد که از اسنپدراگون 888 بهره می برد، همراه با چیپست اسنپدراگون 888 پلاس راهی بازار شده است. چنین ارتقایی در کنار افزایش نیافتن قیمت، حداقل بر روی کاغذ به معنای مجذوب کننده تر بودن این گوشی است. اما طبق بررسی های اجرا شده، چیپست این گوشی خیلی سریع داغ می کند و حتی سیستم خنک کننده ایسوس هم نتوانسته از پس دفع حرارت این چیپست بر بیاید.

به همین خاطر در نهایت با گوشی هوشمندی روبرو می شوید که حین اجرای بازی های سنگین بدنه داغ تری دارد و به دلیل همین موضوع، از نظر عملکردی هم نسبت به مدل استاندارد هیچ مزیت محسوسی ارائه نمی کند. به همین خاطر باید نام این گوشی را به عنوان یکی از بازنده های سال 2021 انتخاب کنیم.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1309

به "محصولات برنده و بازنده ایسوس در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده ایسوس در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید