محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2020

به گزارش مجله صادق ویلا، شیائومی در سال 2020 حرکت خود را به سمت عرضه پرچم داران گران قیمت ادامه داد. در این سال شاهد عرضه پرچم داران تمام عیاری مانند می 10 پرو و می 10 اولترا بودیم، آمار فروش گوشی های این شرکت رکوردشکنی کردند و همچنین شیائومی بیش از پیش به بازار اروپا توجه کرد. شیائومی حالا در جایگاه سوم بازار موبایل قرار گرفته است و در کنار گوشی های پرچم دار گران قیمت، کماکان گوشی های جذاب مقرون به صرفه را راهی بازار می کند.

محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2020

برنده: شیائومی می 10 پرو

گوشی می 10 پرو اولین تلاش شیائومی برای ساخت یک پرچم دار تمام عیار است و به همین خاطر این گوشی با قیمت 1000 یورویی راهی بازار شد. در ابتدا باید به طراحی زیبای آن اشاره کنیم که روی هم رفته می 10 پرو را به یکی از جذاب ترین گوشی های 2020 بدل کرده است.

اگرچه نمایشگر اولد 6.67 اینچی فقط از رفرش ریت 90 هرتز پشتیبانی می کند، ولی از نظر دقت و زنده بودن رنگ ها حرف زیادی برای گفتن دارد. در ضمنً نباید دوربین های بسیار خوب این گوشی را از قلم بیندازیم که انعطاف پذیری زیادی را برای کاربران به ارمغان می آورند. در کنار دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، شاهد تعبیه دوربین اولترا واید 20 مگاپیکسلی هستیم. همچنین کاربران برای زوم کردن به دو دوربین دسترسی دارند که یکی از آن ها 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و دیگری دوربین 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری است.

به لطف تراشه اسنپدراگون 865 و حافظه داخلی UFS 3.0، این گوشی از نظر عملکردی هم حرف زیادی برای گفتن دارد. تنها نقاط ضعف این گوشی، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب و عدم پشتیبانی از کارت حافظه microSD است.

بازنده: شیائومی می 10

شیائومی در سال 2020 از جمله شرکت هایی بود که در کنار پرچم دار تمام عیار خود یک گوشی معمولی را معرفی کرد تا مدل گران تر بیشتر به چشم بیاید. می 10 با قیمت 799 یورو راهی بازار شد و مثلا در مقایسه با می 10 پرو فاقد دوربین های تله فوتو عالی و اولترا واید است. روی هم رفته این گوشی نه یک پرچم دار مقرون به صرفه است و نه یک پرچم دار تمام عیار محسوب می شود.

البته می 10 از باتری نسبتا بزرگ تری در مقایسه با مدل پرو بهره می برد ولی به جای سرعت شارژ 50 وات مبتنی بر سرعت شارژ 30 وات است. روی هم رفته کاربران با پرداخت همین مبلغ، می توانند گوشی های بسیار بهتری را خریداری کنند و امیدواریم شیائومی برای سری می 11 این رویکرد را تکرار نکند.

برنده: شیائومی می 10T پرو

بعد از گوشی های می 10 و می 10 پرو، شیائومی از سری می 10T رونمایی کرد که مهم ترین گوشی این سری می 10T پرو نام دارد. این گوشی از نمایشگر 144 هرتز LCD بهره می برد که یکی از پیشرفته ترین پنل های به کار رفته در بین گوشی های 2020 محسوب می شود. با وجود اینکه پنل LCD است، اما از نظر روشنایی و دقت رنگ رقیب قدری برای نمایشگرهای اولد به شمار می رود و با توجه به محتواهای مختلف، رفرش ریت آن از 30 تا 144 هرتز تغییر پیدا می کند.

دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری مختلف عکس های جذابی را ثبت می کند و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی آن برخلاف دیگر دوربین های مشابه، حرف زیادی برای گفتن دارد. اگرچه فقدان دوربین تله فوتو یک ضعف محسوب می شود، اما با توجه به قیمت 600 یورویی این گوشی ضعف چندان مهمی محسوب نمی شود. از دیگر ویژگی های مهم آن می توانیم به تراشه اسنپدراگون 865، باتری غول پیکر 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 33 وات اشاره کنیم که در کنار دیگر ویژگی های جذاب، می 10T پرو را به یکی از بهترین گوشی های شیائومی در سال 2020 تبدیل کرده اند.

  • محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2020

بازنده: استراتژی نام گذاری سری ردمی نوت 9

با جستجو برای یافتن گوشی های سری ردمی نوت 9 با 8 نتیجه روبرو می شوید که اصلا خبر خوبی نیست و منجر به گیج شدن کاربران می شود. شیائومی برای این گوشی ها رویکرد نام گذاری عجیبی را اتخاذ کرده و امیدواریم این شرکت هرچه زودتر این استراتژی را متوقف کند.

با وجود اینکه گوشی های سری ردمی نوت 9 جذابیت زیادی دارند و علی رغم قیمت پایین امکانات قابل توجهی را به ارمغان می آورند، اما اگر به بخش کامنت های سایت های تکنولوژی نگاهی بیندازید می بینید که بسیاری از کاربران اصلا نمی دانند این گوشی ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

برنده: پوکو M3

یک نمایشگر غول پیکر 6.53 اینچی به همراه دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و باتری 6000 میلی آمپر ساعتی در یک گوشی 150 دلاری کنار یکدیگر جمع شده اند. پوکو M3 را می توان بهترین گوشی ارزان قیمت 2020 به حساب آورد که با وجود قیمت بسیار پایین، امکانات بسیار جذابی را ارائه می کند.

طبق نقد و بررسی های اجرا شده، دوربین و عمر باتری این گوشی حرف زیادی برای گفتن دارند و عملکرد آن هم قابل قبول است. باید ببینیم برند پوکو در سال 2021 برای گوشی های مقرون به صرفه چه برنامه هایی دارد.

برنده: پوکو X3 NFC

برند پوکو در سال 2020 بالاخره به طور کامل احیاء شد و نام پوکو X3 NFC در بسیاری از فهرست های بهترین گوشی های میان رده در سال 2020 دیده می شود.

این گوشی از طراحی جذاب، نمایشگر 120 هرتز، دوربین های خیلی خوب، عملکرد مناسب، عمر باتری عالی و شارژ سریع 33 وات بهره می برد و این یعنی با گوشی میان رده همه فن حریفی روبرو هستیم. البته برای کاهش قیمت، به جای نمایشگر اولد از پنل LCD استفاده شده و دوربین های 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو عملاً کاربردی نیستند. اما روی هم رفته با قیمت این گوشی، به سختی می توان گزینه بهتری را پیدا کرد.

شیائومی می 10 اولترا

اگر فکر می کنید می 10 پرو یک پرچم دار تمام عیار است، پس باید به می 10 اولترا نگاهی بیندازید که از نمایشگر 120 هرتز، شارژ 120 واتی و دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی 120 برابری بهره می برد. اما متأسفانه این گوشی فقط برای بازار چین عرضه شده است. شیائومی با عرضه این گوشی در سال 2020 نشان داد که نسبت به رقبای خود حرف زیادی برای گفتن دارد و امیدواریم نسل بعدی آن راهی بازارهای جهانی شود.

  • محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2020

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 721

به "محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید