آنالیز: گوشی های میان رده از نظر فناوری به همسایگی پرچم دارها رسیدند و ارزش خرید بیشتری دارند

به گزارش مجله صادق ویلا، گوشی های میان رده بیشترین فروش بازار موبایل را تشکیل می دهند. گوشی هایی با سخت افزارهای چشمگیر و فناوری های به روز ولی قیمت مناسب که برای هر کاربری خواستنی هستند.

آنالیز: گوشی های میان رده از نظر فناوری به همسایگی پرچم دارها رسیدند و ارزش خرید بیشتری دارند

گوشی های هوشمند میان رده سال 2019 شاهد بعضی جهش های مهم فناوری هستند. جهشی که احتمالا بیشتر از نوآوری هایی است که در گوشی های پرچم دار شاهد بودیم.

با افزایش قیمت اسمارت فون های پرچم دار شرکت ها به مرز 1000 دلار و بالاتر، اسمارت فون های میان رده جذابیت بیشتری یافته اند در حالی که فناوری هایی نزدیک و یکسان با آن ها دارند. البته، این حرف ما به معنای این نیست که پرچم دارها چیزی برای عرضه کردن ندارند.

قطعا گوشی های رده بالا ارزش هزینه کردن این همه پول را دارند و از طراحی یا ویژگی های خلاقانه تر و منحصربه فردتری سود می برند. مسئله اینجا است که جریبان بازار موبایل تغییر یافته است و دیگر لازم نیست حتما یک پرچم دار خریده باشید تا بهترین تجربه کاربری از یک اسمارت فون جدید را داشته باشید.

براساس گزارش ها و مشاهدات بازار، طی 18 ماه گذشته، تلفن های موبایل میان رده رشد سریعی داشته و شکاف خود با گوشی های پرچم دار را بسیار کمتر کردند. به ویژه در سه بخش عمر باتری، کیفیت دوربین و عملکرد اپلیکیشن ها شاهد بازخورد بسیار بالایی بودیم.

به عنوان نمونه، نگاهی به گوشی های میان رده ردمی X2 Pro، وان پلاس 7T، ایسوس Zenfone 6 و گوشی های ارزان تر و مالی تری مانند گوگل Pixel 3a یا موتورولا وان بیندازید تا متوجه شوید چقدر نسبت به میان رده های نسل های قبلی خود پیشرفت داشتند.

تراشه های SoC رده متوسط بازی را به دست گرفتند

یکی از اصلی ترین دلایل فزونی گوشی های میان رده امروزی نسبت به گذشته، بهره گیری از سخت افزار پردازشی بهتر و برتر است. چیپ ست های مقرون به صرفه شرکت های کوالکام، مدیاتک و سامسونگ با 8 هسته متشکل از Arm Cortex-A53 و A55 توانستند کارایی بالایی به اثبات برسانند.

حتی در بعضی از این تراشه های SoC شاهد هسته های پردازشی سریع تر و قوی تری مانند Cortex-A76 و A77 هستیم؛ همان هسته های پردازشی که در تراشه های رده بالای نصب شده روی پرچم دارها می بینیم.

به کارگیری یک یا دو هسته از این ها می تواند منجر به افزایش کارایی بزرگی در اجرای اپلیکیشن ها روی گوشی موبایل گردد. افزون بر این، قابلیت های گرافیکی تراشه های میان رده هم افزایش نسبی یافته است تا بازی های ویدیویی بدون هیچ دردسری اجرا شوند. برای نمونه، می توان به اسنپدراگون 765G و 730G اشاره نمود.

نمودار زیر محک زنی کارایی تراشه های SoC موبایل در هر سال را روی اندروید نشان می دهد:

این نمودار به ما می گوید گوشی های میان رده سال های اخیر، همان قدرت پردازشی پرچم دارهای سال های پیش از خود را به دست آورده اند. برای مثال، سامسونگ در سال 2018 گوشی گلکسی اس 9 را عرضه کرد و اکنون شاهدیم گوشی های میان رده 2019 از کارایی برابر با آن برخوردار هستند.

گوشی مانند Pixel 3a از نظر کارایی شرایط بسیار بالایی دارد؛ به طوری که قادر به انجام هر کاری یا اجرای هر اپلیکیشن موبایلی است.

فراتر از کارایی

پردازنده های موبایل میان رده بازار فقط کارایی گوشی ها را افزایش ندادند؛ بلکه از مجموعه گسترده ای از فناوری ها و ویژگی ها پشتیبانی می نمایند. برای مثال، از نمایشگرهای با وضوح بالا، ضبط ویدیوی 4K، سنسورهای تصویر با رزولوشن بالا چندگانه، آخرین استانداردهای وای فای و بلوتوث و اتصال سریع LTE برخوردار هستند.

تراشه های پرچم دار موبایل هم در این سال ها بهبودهای بزرگی داشتند ولی اتفاقی که نسبت به گذشته اتفاق افتاده است؛ بعضی از فناوری ها و ویژگی ها دیگر محدود به تراشه های پرچم دار نیست.

در سال 2020 شاهد عرضه میان رده هایی بودیم که از فناوری 5G هم پشتیبانی کردند. تراشه های کوالکام اسنپدراگون 765G، سامسونگ اگزینوس 980 و Deminsity 800 دارای بالاترین مشخصات پردازشی و کارایی هستند ولی از 5G هم پشتیبانی می نمایند. قیمت این گوشی ها در مقایسه با پرچم دارهای 5G بسیار پایین تر است.

دوربین های رده بالا

همانند کارایی، کیفیت دوربین هم در میان رده ها به سرعت در حال افزایش و بهبود است. دوربین هایی که روی پرچم دارها نصب می شوند؛ با کمی فاصله روی گوشی های ارزان و مقرون به صرفه دیده می شوند.

گوشی Pixel 3a همان سنسورهای دوربینی را دارد که روی گوشی Pixel 3 استفاده شده است و با دوربین های گوگل پیکسل 4 تفاوت چندان زیادی ندارد. شاید تنها تفاوت آن ها در کمی پردازش طولانی تر تصاویر باشد. چیزی که برای کاربران چندان مهم نیست یا حداقل در زندگی های امروزی قابل درک است؛ چون شما بیش از نصف پول را پس انداز کردید.

هنوز پرچم دارها بهترین عکس ها و ویدیوها را می گیرند ولی تفاوت کیفیت عکس آن ها با میان رده ها بسیار کمتر شده است. اکنون، بسیاری از نوآوری های دوربین های پرچم دار مانند لنزهای تله فوتو، لنزهای اولتراواید یا حالت های شب و HDR روی گوشی های میان رده هم استفاده می شوند.

گوشی شیائومی می نوت 10 اولین اسمارت فونی است که از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سود می برد و در مجموع مجهز به 5 سنسور دوربین است. عملکرد این گوشی با گوگل پیکسل 4 قابل مقایسه است ولی فقط 610 دلار قیمت دارد.

ردمی ایکس 2 پرو با دوربین 64 مگابیتی همان کیفیت تصویری را می دهد که از گوشی های وان پلاس 7 تی یا شیائومی می 9 تی شاهد هستیم ولی از نظر قیمتی با هم مقابل مقایسه نیستند. این دوربین ها در جزئیاتی مانند عکاسی در نور کم، کیفیت رنگ ها در سایه و تفکیک رنگ ها هم خوب عمل می نمایند.

اندروید به میان رده ها ارزش داد

گوشی های مقرون به صرفه بازار فقط در تراشه، عمر باتری، دوربین و طراحی به پرچم دارها نزدیک نشدند؛ بلکه در نرم افزار و سیستم عامل هم دست کمی از گران قیمت ها ندارند.

بسیاری از میان رده های بازار در سال 2019 با اندروید 9 پای عرضه شدند و در سال 2020 شاهد آماده شدن برای ارتقا به اندروید 10 هستند. بدون شک، بعضی از میان رده های سال 2020 با جدیدترین نسخه اندروید عرضه می شوند.

فرایند رشد گوشی های رده متوسط بازار بسیار سریع تر از آنچه است که تصور می گردد. میان رده هایی دارای پنل های نمایشگر با نرخ رفرش تصویر 90 و 120 هرتز در گوشی هایی مانند وان پلاس 7 تی، ردمی ایکس 2 پرو و اوپو رنو 3 پرو وارد بازار شدند؛ قابلیتی که قرار است تازه در پنل نمایشگر سامسونگ گلکسی اس 20 بیاید.

طراحی این گوشی ها هم بسیار زیبا با انواع رنگ های پر زرق وبرق دار است؛ از جنس شیشه با جدیدترین زبان های طراحی که در پرچم دارها شاهد هستیم.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 62

به "آنالیز: گوشی های میان رده از نظر فناوری به همسایگی پرچم دارها رسیدند و ارزش خرید بیشتری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز: گوشی های میان رده از نظر فناوری به همسایگی پرچم دارها رسیدند و ارزش خرید بیشتری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید