5 ویژگی که دوست داریم در شیائومی 12 اولترا ببینیم

به گزارش مجله صادق ویلا، سال گذشته شیائومی از گوشی می 11 اولترا رونمایی کرد که مورد توجه زیادی نهاده شد. با توجه به اینکه شیائومی 12 پرو نتوانسته سروصدای زیادی راه بیندازد، کاربران زیادی چشم انتظار معرفی شیائومی 12 اولترا هستند تا ببینند جدیدترین پرچم دار تمام عیار شیائومی نسبت به رقبا چه حرفی برای گفتن دارد. به همین دلیل در ادامه به 5 ویژگی مورد انتظار از این گوشی می پردازیم.

5 ویژگی که دوست داریم در شیائومی 12 اولترا ببینیم

1. بهبود دوربین ها

با وجود اینکه دوربین های استفاده شده برای می 11 اولترا جزو برترین های بازار هستند، اما در نهایت همواره جای بهبود وجود دارد. برای یادآوری باید بگوییم که دوربین اصلی می 11 اولترا مبتنی بر سنسور غول پیکر GN2 ساخت سامسونگ است که در محیط های کم نور عملکرد بسیار خوبی دارد. از سوی دیگر باید به دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری اشاره کنیم که به لطف پردازش تصویر پیشرفته، می تواند زوم 20 برابری را هم با کیفیت فوق العاده ای ارائه کند. بنابراین شیائومی باید روی این نقاط قوت بیش از پیش تمرکز کند.

البته از سوی دیگر، نباید ضعف دوربین اولترا واید و دوربین سلفی را از قلم بیندازیم. در نتیجه شیائومی 12 اولترا باید این مسائل را رفع کند تا در زمینه دوربین هیچ مشکل مهمی نداشته باشد. بر اساس شایعات مطرح شده، شیائومی برای این گوشی سنسور 50 مگاپیکسلی ساخت سونی را در نظر گرفته که بزرگ تر از سنسور استفاده شده برای می 11 اولترا است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس یک دوربین عالی قرار است بهتر از گذشته گردد. در همین شایعات آمده که ظاهرا شیائومی دست به دوربین های زوم و اولترا واید نزده و این یعنی در این زمینه نباید انتظار عملی شدن تغییرات زیادی را داشته باشیم.

با این حال، امیدواریم شیائومی مسائل مربوط به میدان دید دوربین اولترا واید را در گوشی نو حل نماید. دوربین های اولترا واید باید حد مشخصی را برای رعایت میزان عریض بودن میدان دید رعایت نمایند زیرا وقتی میدان دید از یک حد بزرگ تر می گردد، اعوجاج تصویر هم به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. از طرف دیگر دوربین سلفی یک گوشی پرچم دار باید بتواند در شرایط مختلف سلفی های مجذوب کنندهی را ثبت کند که امیدواریم این مشخصه برای شیائومی 12 اولترا عملی گردد.

2. کاربردی تر شدن نمایشگر ثانویه یا کنار گذاشتن آن

اگر شیائومی میخواهد برای گوشی 12 اولترا بار دیگر از نمایشگر ثانویه استفاده کند، باید رویکرد کاربردی تری برای آن در نظر بگیرد. همانطور که احتمالا می دانید، در کنار دوربین های می 11 اولترا یک نمایشگر 1.1 اینچی قرار گرفته است که برای کارهایی مانند پیش نمایش سلفی، نشان دادن ساعت و عمر باتری و مشاهده نام تماس گیرنده می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. اگرچه تمام این قابلیت ها مفید هستند، اما هیچکدام اهمیت زیادی ندارند.

از طرف دیگر نباید مسائل زیاد این مشخصه را از قلم بیندازیم. به عنوان مثال در ابتدا با استفاده از این نمایشگر نمی توانستید ویدیو ضبط کنید که بعد از اعتراض های انجام شده، شیائومی به کاربران اجازه داد که از این نمایشگر فقط برای ضبط ویدیو های 15 ثانیه ای استفاده نمایند که همچنان محدودیت مهمی به شمار میرود. ضمناً باید به روشنایی و کیفیت پایین این نمایشگر هم اشاره کنیم که همین موضوع مجذوب کنندهیت آن را کاهش داده است. در نهایت به علت میزان بسیار کوچک این نمایشگر، عملا کار چندانی نمی توان با آن انجام داد. با این حال مثلا شیائومی می تواند قابلیت هایی مانند ضربه زدن بر روی آن برای فراخواندن گوگل اسیستنت و نمایش قدم های طی شده را ارائه کند.

اما در کل باید بگوییم که بسیاری از کاربران از این مشخصه استفاده نمی نمایند و در نتیجه شیائومی بهتر است این ویژگی را کنار بگذارد و در عوض به مشخصه های دیگر این گوشی توجه نشان بدهد.

3. کنترل حرارت تراشه

در زمینه تراشه استفاده شده برای شیائومی 12 اولترا بعضی منابع به بهره گیری از اسنپدراگون 8 نسل 1 اشاره نموده اند و بعضی دیگر از منابع می گویند که شیائومی برای این گوشی پرچم دار مدل پلاس تراشه موردنظر را در نظر گرفته است. همانطور که احتمالا می دانید، حرارت بیش از حد اسنپدراگون 8 نسل 1 با انتقاد شرکت ها و کاربران روبرو شده است. می 11 اولترا هم هنگام اجرای بازی های سنگین و دیگر کارهای این چنینی به شدت داغ می گردد. در همین زمینه می توانیم به داغ شدن قابل توجه بدنه گوشی های سری شیائومی 12 اشاره کنیم.

این یعنی شیائومی در زمینه مدیریت حرارت تراشه موجود در گوشی های خود ضعف هایی دارد. اگرچه بسیاری از کاربران از کاهش توان تراشه برای خنک نگه داشتن بدنه و افزایش عمر باتری دل خوشی ندارند، اما شیائومی در نهایت در این زمینه باید تعادل ایجاد کند. اگر هم شایعات مربوط به بهره گیری اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به واقعیت تبدیل شوند، پس به احتمال زیاد شیائومی 12 اولترا در زمینه داغ شدن بدنه شرایط بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت.

4. استفاده از بدنه خوش دست تر

گوشی هایی که از پسوند اولترا بهره می برند از همه نظر از برترین ویژگی های موجود استفاده می نمایند و همین رویکرد منجر به سنگینی بیش از حد بدنه می گردد. به عنوان مثال گوشی هایی مانند گلکسی S22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس هم بدنه های بسیار سنگینی دارند.

البته ما به هیچ عنوان پیشنهاد کوچک کردن بدنه شیائومی 12 اولترا را مطرح نمی کنیم زیرا بالاخره سنسور دوربین و باتری غول پیکر باید در جایی قرار بگیرند. اما از طرف دیگر شیائومی می تواند برجستگی ماژول دوربین را تا حدی کاهش دهد، لبه های بدنه را خمیده تر کند و در کل سنگینی بدنه را تا حد زیادی در مرکز آن قرار دهد. به عنوان مثال اوپو فایند X5 پرو فقط چند میلی متر کوچک تر از می 11 اولترا است ولی در کل از بدنه بسیار خوش دست تر و بهتری بهره می برد.

5. کنار زدن نام های بزرگ

شیائومی به عنوان شرکتی که گوشی های مجذوب کنندهی را با قیمت مناسبی راهی بازار می نماید شناخته شده است. در این میان شیائومی معمولا گوشی های پرچم دار خود را با قیمت بسیار بالایی راهی بازار اروپا می نماید. به عنوان مثال می 11 اولترا با قیمت 950 دلار راهی بازار هند شد که به علت اختلاف چند صد دلاری نسبت به گلکسی S21 اولترا، گزینه ای به شدت مجذوب کننده برای کاربران ساکن هند بود. اما از طرف دیگر، همین گوشی با قیمت 1199 یورو راهی بازار اروپا شد که این یعنی از نظر قیمت تفاوتی با برترین مدل های سامسونگ و اپل ندارد.

اگرچه این گوشی از ویژگی های بسیار مجذوب کنندهی بهره می برد، اما واقعیت این است که اپل و سامسونگ از نظر قدرت برند حرف بیشتری برای گفتن دارند و به همین دلیل عموم کاربران زمانی که می خواهند پول زیادی را برای خرید گوشی هزینه نمایند، از بین گوشی های این دو شرکت گزینه موردنظر خود را پیدا می نمایند. شیائومی اگرچه یکی از مهم ترین شرکت های بازار موبایل محسوب می گردد، اما هنوز در کشورهای غربی قدرت اپل و سامسونگ را ندارد.

در این مطلب به طور مختصر به 5 ویژگی که دوست داریم در گوشی 12 اولترا ببینیم، پرداختیم. به نظر شما این گوشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 1370

به "5 ویژگی که دوست داریم در شیائومی 12 اولترا ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ویژگی که دوست داریم در شیائومی 12 اولترا ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید