مترو هشتگرد به بهره برداری رسید

به گزارش مجله صادق ویلا، با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید ایران، نمایندگان مجلس و برخی مقامات مترو هشتگرد به بهره برداری رسید.

مترو هشتگرد به بهره برداری رسید

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید ایران، برخی نمایندگان مجلس و شماری مقامات دولتی مترو کرج-هشتگرد به طول 25.8 کیلومتر به بهره برداری رسید.

این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اجرا شده که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در طراحی، ساخت و تجهیز آن، کشور 80 درصد به خودکفایی رسیده است.

حدود 1000 میلیارد تومان برای ساخت مترو هشتگرد هزینه شده و قرار است 250 هزار نفر مسافر را جابجا کند.

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید ایران درباره مترو هشتگرد با اشاره به اینکه محوطه ایستگاه این مترو یک محوطه کامل برای پیش بینی کاربری های مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی است، افزود: در افق طرح توسعه مترو هشتگرد هر هفت دقیقه یک قطار حرکت خواهد کرد و این قطار ظرفیت جابجایی 250 هزار مسافر را دارد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مترو هشتگرد باعث کاهش سفر های جاده ای و کاهش آلودگی هوا بخصوص برای کلانشهر تهران خواهد شد.

وی ایمنی بالا یکی از مزیت های مترو هشتگرد بیان کرد و افزود: طول جهت از صادقیه تا 67 کیلومتر است که 41 کیلومتر از صادقیه تا گلشهر کرج پیش از این اجرا شده بود و امروز 25.8 کیلومتر دیگر به آن اضافه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: کل اعتبارات اجرای این طرح تا این مقطع بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده که این منابع از محل اعتبارات دولتی تامین شده است. البته در سال های 97 و 98 بخش عمده ای از نقدینگی مورد نیاز پروژه از محل منابع داخلی شرکت مادر تامین شده است.

طاهرخانی یادآور شد: در ساخت مترو صادقیه تا کرج حدود 90 درصد اجرای کار به خصوص در بخش برق و تجهیزات به پیمانکاران و مشاوران خارجی وابسته بود، اما خوشبختانه در مترو کرج-هشتگرد بیش از 80 درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی اجرا شده است که نوید بخش آن است در توسعه مترو های حومه ای به ظرفیت های داخلی و توان داخل تکیه کرده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 24

به "مترو هشتگرد به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مترو هشتگرد به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید