مترو در شهریورماه به ایستگاه برج میلاد می رسد

به گزارش مجله صادق ویلا، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تشریح نحوه هزینه کرد اوراق مشارکت سال های 97 و 98، از بهره برداری ایستگاه برج میلاد در خط 7 مترو در شهریورماه امسال اطلاع داد.

مترو در شهریورماه به ایستگاه برج میلاد می رسد

به گزارش خبرنگاران ، سید مناف هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر، 50 درصد از مجموع 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 97 از سوی بانک آینده به حساب شهرداری تهران واریز شده و الباقی نیز به زودی پرداخت می گردد و این در حالی است که در روز سرانجامی تیر ماه با مساعدت بانک مرکزی، 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 98 نیز با عاملیت بانک رفاه کارگران منتشر شد و در حال حاضر، شرکت های تامین سرمایه، این اوراق را خریداری نموده اند و منابع حاصل به نام شهرداری تهران در بانک رفاه موجود است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه منابع حاصل از اوراق مشارکت سال های 97 و 98 در خطوط 3، 6 و 7 مترو استفاده خواهند شد، توضیح داد: بهره برداری از 12 ایستگاه خطوط 6 و 7 مترو تا سرانجام امسال هدف گذاری شده اند که ایستگاه های برج میلاد، امیرکبیر، شهید محلاتی، میدان قیام، اقدسیه، اکباتان و آهنگ و همچنین ایستگاه های واقع در جهت خط 7 مترو به بهره برداری خواهند رسید.

هاشمی از افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد و فاز دوم ایستگاه متروی شهید نواب صفوی در شهریورماه امسال اطلاع داد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی هدف گذاری شده، در آبان ماه 4 ایستگاه، در آذرماه ایستگاه های اقدسیه و اکباتان، در دی ماه ایستگاه آهنگ و در بهمن ماه 6 ایستگاه دیگر در خطوط 6 و 7 مترو به بهره برداری خواهند رسید و به طور حتم، تاثیر انتشار این اوراق و وصول منابع اقتصادی حاصل از آن را شهروندان پایتخت به چشم خواهند دید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 910 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 97 به متروی تهران اختصاص یافته و از 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 98، هزار میلیارد تومان به مترو و 500 میلیارد تومان به اتوبوسرانی تعلق خواهد گرفت، گفت: شهر تهران به 4 هزار دستگاه اتوبوس احتیاج دارد که بر این اساس، تأمین هزار دستگاه اتوبوس تا سرانجام سال هدف گذاری شده است که امیدواریم در سایه حمایت دولت، این مهم نیز محقق گردد.

هاشمی به تاثیر منابع حاصل از اوراق مشارکت سال های 97 و 98 در بخش اشتغال و رونق فراوری در شرکت واگن سازی تهران اشاره نمود و گفت: قسمتی از این پول در قالب قرارداد فراوری واگن با شرکت واگن سازی تهران دنبال خواهد شد.

به گفته هاشمی، در حال حاضر قرارداد خرید 630 دستگاه واگن توافق شده با کشور چین در حال اجرا است و به رغم مشکلاتی که در این جهت وجود دارد، فرآیند کار از سوی شهردار تهران در دست پیگیری است که به طور حتم، احتیاج جدی تهران را رفع خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه در عین حال، قرارداد فراوری 105 دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران را نیز دنبال خواهیم کرد، اضافه کرد: در حال حاضر شرکت واگن سازی تهران هیچ قراردادی ندارد و آخرین واگن های فراوریشده از سوی این شرکت نیز هفته گذشته تحویل شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تهران به بیش از 1450 دستگاه واگن به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان احتیاج دارد، تاکید نمود: با تامین 1450 دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران، به طور حتم ظرفیت موجود جابه جایی مسافر در خطوط مترو که در حال حاضر تا قبل از شیوع کرونا 2 میلیون نفر در روز بود، به 4 تا 5 میلیون نفر در روز خواهد رسید.

مناف هاشمی، مبنی بر تغییرات انجام شده در اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، گفت: در حال حاضر 50 درصد طرح ترافیک در حال اجراست چرا که پیش از این ساعت اجرای طرح های مذکور 6.30 صبح تا 19 بوده و اکنون ساعت اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت 8.30 صبح تا 14.30 می باشد که این تغییرات به دلیل ملاحظات شرایط کنونی انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است. اما در نهایت در مورد اجرا شدن و نشدن طرح محدوده های ترافیکی شهرداری تهران از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 445

به "مترو در شهریورماه به ایستگاه برج میلاد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مترو در شهریورماه به ایستگاه برج میلاد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید