عذرخواهی وزیر کره ای از گرانی 50 درصدی مسکن طی 3 سال

به گزارش مجله صادق ویلا، وزیر دارایی کره جنوبی طی بیانیه ای به خاطر ناتوانی خود در متعادل نگه داشتن بازار مسکن عذرخواهی کرد و گفت مالیات بر مسکن برای فروشندگان خانه و مالکان بیش از یک خانه مسکونی افزایش می یابد.

عذرخواهی وزیر کره ای از گرانی 50 درصدی مسکن طی 3 سال

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، دولت کره جنوبی گفت مالیات بر مسکن برای مالکان بیش از یک خانه را افزایش می دهد. این جدیدترین اقدام دولت این کشور برای مهار افزایش بیش از حد قیمت است که باعث نارضایتی عموم مردم شده است.

وزیر دارایی کره جنوبی طی بیانیه ای به خاطر ناتوانی خود در متعادل نگه داشتن بازار مسکن عذرخواهی کرد و گفت مالیات بر مسکن برای فروشندگان خانه و مالکان بیش از یک خانه مسکونی افزایش می یابد.

دولت کره جنوبی در بیانیه جداگانه ای گفت با اتخاذ اقداماتی از جمله تسهیل قوانین توسعه شهری و استفاده از زمین های دولتی برای ساخت خانه، عرضه مسکن را افزایش می دهد.

مسکن ارزان یکی از اهداف سیاست مون جه-این رئیس جمهور کره جنوبی از زمان انتخابش در ماه مه 2017 بوده است. وی قول داده بود استانداردهای زندگی مردم را بهبود بخشد. ولی عدم تناسب عرضه و تقاضا در مناطق پرجمعیت و سرمایه گذاری گسترده در خرید مسکن باعث افزایش قیمت در سئول شده است.

نرخ پایین بهره با هدف حمایت از اقتصاد آسیب دیده کره جنوبی در اثر ویروس کرونا هم باعث افزایش قیمت ها شد. سیاستمدارانی که چندین مسکن تحت مالکیت خود دارند با ایجاد این حساسیت که در حال سوء استفاده از این شرایط هستند بازار را پیچیده تر کردند.

دولت کره جنوبی اخیراً یکسری اقداماتی را در پیش گرفته که مانع افزایش قیمت در بسیاری از بخش های این کشور شده است. بازار پرحرارت مسکن در کره جنوبی بیشتر به سئول و مناطق اطراف آن محدود شده است. قیمت مسکن تا حد زیادی در سایر شهرهای عظیم ثابت است و در بعضی شهرهای کوچکتر هم طی سه سال گذشته رو به کاهش بوده است.

متوسط قیمت آپارتمان در سئول 50 درصد در بازه زمانی ماه مه 2017 و ژوئن 2020 افزایش یافته و به 925 میلیون وون (774000 دلار) رسیده است. افزایش قیمت مسکن در شهر بوسان 2 درصد و در دئگو 15 درصد بوده است. قیمت مسکن در این شهرها یک سوم قیمت مسکن در پایتخت کره است.

دولت کره در خصوص جریان اضافی نقدینگی به بازار مسکن ابراز نگرانی نموده است. جریان وسیع نقدینگی به داخل بازار 9.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت چون دولت میزان وام دهی به شرکتهای آسیب دیده را گسترش داده و پول نقد در اختیار خانواده ها گذاشته تا با مسائل ناشی از همه گیری ویروس کرونا مقابله نمایند.

رئیس جمهور کره جنوبی سال گذشته قول داد دولت از بازار مسکن برای رشد مالی استفاده نکند. ولی همه گیری ویروس کرونا دورنمای اقتصاد این کشور را تیره و تار نموده است. تحلیلگران حالا انتظار دارند اقتصاد کره جنوبی در امسال میلادی برای اولین بار از دهه 1990 کوچک گردد.

37

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sadeghvilla.ir شناسه مطلب: 326

به "عذرخواهی وزیر کره ای از گرانی 50 درصدی مسکن طی 3 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی وزیر کره ای از گرانی 50 درصدی مسکن طی 3 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید